مبارزه با اکادمی بارسا و رئال برای صعود!


تیم ملی نوجوانان ایران با مربیگری چمنیان عصر امروز باید برای صعود به مرحله نیمه نهایی به مصاف اسپانیایی برود که موفق شده بود فرانسه را از گردونه رقابت ها حذف کنند. بازیکنان نوجوان اسپانیا محصول اکادمی بارسلونا و رئال مادرید هستند.

مبارزه با اکادمی بارسا و رئال برای صعود!
گزارش - تحریریه پارسینه | تیم ملی نوجوانان ایران با مربیگری چمنیان عصر امروز باید برای صعود به مرحله نیمه نهایی به مصاف اسپانیایی برود که موفق شده بود فرانسه را از گردونه رقابت ها حذف کنند. بازیکنان نوجوان اسپانیا محصول اکادمی بارسلونا و رئال مادرید هستند.

۱- چالش جذاب. این نظر عباس چمنیان درباره دیدار امروز تیم ملی نوجوانان مقابل اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال است. ایران که برای اولین بار موفق شده به این مرحله از جام جهانی نوجوانان برسد باید به مصاف اسپانیا برود. تیمی که در مرحله گروهی با برزیل، نیجر و کره شمالی همگروه بود و علیرغم شکست از برزیل، دو بازی دیگرش را برد تا راهی مرحله حذفی شود. این تیم در مرحله حذفی هم فرانسه را با نتیجه ۱-۲ شکست دهد تا رقیب بچه یوزهای ایرانی شود

۲- گلزنان اسپانیا در بازی با فرانسه، میراندا و آبل روئیز بودند. هر دو بازیکنی که محصول باشگاه بارسلونا هستند و در حال حاضر در تیم دوم بارسلونا که در لیگ دوی اسپانیا حضور دارد، توپ می زنند. آبل روئیز ۱۷ ساله بهترین گلزن اسپانیا محسوب می شود و تا امروز ۲۲ گل برای تیم زیر ۱۷ سال این کشور به ثمر رسانده. جالب اینکه او با ۳۱ بازی، قدیمی ترین بازیکن تیم نوجوانان اسپانیا هم محسوب می شود به جز این دو نفر، بازیکنانی نظیر متئو موری و سرخیو گومز هم عضو بارسا هستند و در تیم های پایه این باشگاه سرشناس توپ می زنند. رئال مادرید ( البته تیم های پایه اش)هم در ترکیب تیم ملی نوجوانان اسپانیا نماینده دارد و بازیکنانی مثل محمد مخلیس، سزار گلابرت، آنتونیو بلانکو و ویکتور چاست از باشگاه کهکشانی ها به تیم نوجوانان اسپانیا اضافه شده اند. نکته جالب درباره فهرست تیم ملی اسپانیا حضور یک بازیکن لژیونر در این تیم است و بازیکن ۱۶ ساله ای به نام اریک گارسیا عضو باشگاه منچستر سیتی انگلیس است

۳- اسپانیا در جام جهانی نوجوانان تیم موفقی بوده. این تیم سه بار نایب قهرمان جام جهانی شده و دو بار هم روی سکوی سوم قرار گرفته. البته از آخرین موفقیت این تیم در جام جهانی، ۸ سال می گذرد و اسپانیا در سال ۲۰۰۹ روی سکوی سوم قرار گرفت. نکته جالب درباره آن تیم حضور بازیکنانی در ترکیبش بود که الان برای خودشان اسم و رسمی دارند. کوکه کاپیتان آن تیم، از سال ۲۰۰۹ برای تیم اصلی آتلتیکو مادرید بازی می کند. ایسکو که نیازی به معرفی ندارد. سرخیو روبرتو برای هواداران بارسا بازیکن شناخته شده ای است و ایکر مونائین هم عضو باشگاه آتلتیک بیلبائو است.

۴- از ترکیب تیم نوجوانان اسپانیا در طول سالیان گذشته بازیکنان سرشناسی به فوتبال جهان معرفی شده اند. سسک فابرگاس در جام جهانی زیر ۱۷ سال در ۲۰۰۳ به عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن تورنمنت انتخاب شد و بویان کرچیچ هم در سال ۲۰۰۷ و در مسابقات قهرمانی زیر ۱۷ سال اروپا به این موفقیت رسید.ایکر کاسیاس، ژاوی، داوید سیلوا، روبرتو سولدادو و داوید دخیا، از دیگر چهره های سرشناسی هستند که سابقه بازی برای تیم های پایه اسپانیا را دارند.

۵- اسپانیا در رقابتهای زیر ۱۷ سال اروپا هم عملکرد فوق العاده ای داشته و در مسابقات امسال قهرمان شد ضمن آنکه پارسال هم نایب قهرمانی در یورو را جشن گرفت.

۶- بازی امروز ایران و اسپانیا نبرد مهاجمان گلزن دو تیم هم هست. الهیار صیادمنش و آبل روئیز سه گل برای تیمهایشان زده اند و در دیدار امروز به دنبال بهبود رکوردشان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب