اختصاص دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی در مرکز بهداشتی آبدان بوشهر


اختصاص دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی در مرکز بهداشتی آبدان بوشهر

بوشهر- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان دیر استان بوشهر گفت: یک دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی با امکانات جانبی خریداری و به آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت بخش 'آبدان' این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، احمد آخوندی روز دوشنبه در حاشیه نصب و راه‌اندازی دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی در شهر آبدان گفت: مردم حق دارند که خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت به آنان داده شود و در این ارتباط تمام تلاش خود را بکار می گیریم.
وی اضافه کرد: این دستگاه با اعتبار 400 میلیون ریال خریداری شده که باعث سرعت کار و دقت در آزمایش‌های بیوشیمی می شود و سرعت پاسخ دهی، بهبود کیفیت نتایج و کاهش شمار کارکنان در آزمایشگاه‌ها موثر است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: اتوآنالایزر بیوشیمی دستگاهی است که غلظت متابولیت‌ها، الکترولیت‌ها، پروتئین‌ها و داروها را در سرم، پلاسما، ادرار، مایع مغزی نخاعی و سایر مایعات بدن با دقت و صحت بالایی اندازه‌گیری می‌کند.
وی گفت: با نصب و راه اندازی دستگاه اتوآنالایزر بیوشیمی تمامی آزمایش های بخش بیوشیمی از جمله آزمایشات کبدی در این مرکز انجام می شود و شمارکد آزمایش ها به 30 کد افزایش یافته است.
آخوندی اضافه کرد: این دستگاه قادر است 120 تست در ساعت را انجام دهد و قابلیت تعریف بیش از 50 نوع آزمایش را داراست.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر یادآور شد: غیر از دستگاه اتوآنالایزر ، دستگاه‌های سل‌کانتر (هماتولوژی)، الایزا، بن‌ماری، سانتریفیوژ و هود نیز در گذشته خریداری و در آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت آبدان وجود دارد.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه این مرکز کل جمعیت روستایی و شهری پزشک خانواده را تحت پوشش قرار می‌دهد آزمایش ها پیشتر بصورت دستی انجام می‌گرفت که وقت گیر و هزینه‌بر بود اما با نصب این دستگاه‌ها قدمی مثبت در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم منطقه برداشته شد.
آبدان با 10 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری شمال مرکز شهرستان و 150 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر واقع شده که شغل اصلی مردم در این بخش کشاورزی و دامداری است.
7207/6043**
خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده: خدانظرخواجه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس