دوئل آئودی A8 و لکسس LS


دوئل آئودی A8 و لکسس LS

کم‌کم در حال نزدیک شدن به گروه‌های پایانی در دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز به گروه سدان‌های بزرگ لوکس رسیده‌ایم. در دوئل چهارم این گروه، مرسدس بنز S کلاس در برابر جگوار XJ قرار گرفت که طی این رقابت مجموعاً تعداد 2271 رأی به ثبت رسیده است. از این... نوشته دوئل آئودی A8 و لکسس LS اولین بار در...

کم‌کم در حال نزدیک شدن به گروه‌های پایانی در دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز به گروه سدان‌های بزرگ لوکس رسیده‌ایم. در دوئل چهارم این گروه، مرسدس بنز S کلاس در برابر جگوار XJ قرار گرفت که طی این رقابت مجموعاً تعداد 2271 رأی به ثبت رسیده است. از این آراء S کلاس توانست با کسب 1985 رأی، به پیروزی قاطعانه‌ای دست یافته و با 87 درصد از کل آراء راهی مرحلهٔ بعدی گردد درحالی‌که XJ تنها 286 رأی دریافت نموده است. حال امروز در پنجمین و آخرین دوئل گروه سدان‌های بزرگ لوکس، آئودی A8 و لکسس LS به میدان نبرد آمده‌اند یعنی خودروهایی که نسل جدید هردوی آن‌ها به‌تازگی معرفی شده و بنابراین رقابت جذابی را به نمایش خواهند گذاشت.

دوئل آئودی A8 و لکسس LS

مرسدس بنز S کلاس جگوار XJ آئودی A8 لکسس LS
مرسدس بنز S کلاس ؟
لینکلن کانتیننتال کیا K900 کادیلاک CT6 جنسیس G90
لینکلن کانتیننتال کادیلاک CT6
ب‌ام‌و سری 7 مازراتی کواتروپورته
ب‌ام‌و سری 7

آئودی A8

دوئل آئودی A8 و لکسس LS

آئودی در میانهٔ دههٔ 90 میلادی اقدام به معرفی سدان‌های کاملاً جدیدی با شیوهٔ نام‌گذاری جدید نمود. بزرگ‌ترین مدل این سدان‌ها که در اصل سدان پرچم‌دار آئودی بشمار می‌رفت، A8 نام داشت. نسل نخست این خودرو همراه با نسل اول مدل‌های کوچک‌تر A4 و A6 در سال 1994 به‌عنوان جایگزینی برای سدان بزرگ V8 معرفی شد. این نسل که روی پلت‌فرم D2 گروه فولکس‌واگن ساخته شده بود تا سال 2002 به تولید رسید. سپس نسل‌های دوم و سوم این سدان لوکس آلمانی به ترتیب بین سال‌های 2002 تا 2009 و 2010 تا 2017 به تولید رسیدند تا اینکه نهایتاً امسال نوبت به معرفی نسل چهارم A8 رسید. این خودرو رسماً در تاریخ 11 جولای امسال طی رویدادی در بارسلونای اسپانیا رسماً رونمایی شد. نسل چهارم A8 مُعَرف زبان طراحی جدید آئودی است که پیش‌نمایش آن در کانسپت پرولوگ ارائه شده بود. نسل جدید A8 به انبوهی از تکنولوژی‌های پیشرفته مجهز شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قابلیت رانندگی خودکار سطح 3 اشاره کرد. همچنین آئودی سدان پرچم‌دار خود را به سیستم الکتریکی 48 ولت هم مجهز کرده که یک سیستم هیبریدی خفیف محسوب می‌شود. A8 جدید فعلاً با چهار پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌شود که شامل نمونه‌های 3 لیتری V6 توربو بنزینی و دیزلی و 4 لیتری V8 توربو بنزینی و دیزلی می‌شود. البته همانند نسل‌های قبلی، در آینده پیشرانهٔ W12 و همین‌طور نسخهٔ اسپرت S8 هم ارائه خواهد شد اما فعلاً برای نسل جدید A8 یکی از این چهار موتور مذکور قابل انتخاب است؛ بنابراین برای این دوئل قوی‌ترین موتور کنونی A8 را انتخاب کرده‌ایم که نمونهٔ 4 لیتری V8 توربوشارژ بنزینی TFSI است. این پیشرانه 460 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور دارد. تمامی مدل‌های این خودرو به‌صورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند که نیرو را از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دریافت می‌کند. A8 همانند گذشته در دو نسخهٔ معمولی و کشیده (با نام A8 L) به بازار عرضه می‌شود.

لکسس LS

دوئل آئودی A8 و لکسس LS

در اواخر دههٔ 80 میلادی تویوتا تصمیم گرفت به‌طورجدی وارد بخش خودروهای لوکس شده و با آلمانی‌های کهنه‌کار این بخش به رقابت بپردازد؛ اما چون برند تویوتا بیشتر با خودروهای اقتصادی شناخته می‌شد، برای عرضهٔ خودروهای لوکس مناسب نبود. به همین دلیل تویوتا برند لوکس لکسس را تأسیس نمود که اولین محصول این برند، نسل اول همین سدان بزرگ LS بود؛ بنابراین تویوتا برای شروع فعالیت خود در بخش خودروهای لوکس، بالاترین سطح این بخش یعنی سگمنت F را انتخاب کرده بود. LS که در سال 1989 معرفی شد، اعلام جنگی رسمی به مرسدس بنز، آئودی و ب‌ام‌و بود. این ماشین طی سال‌های بعد و تا به امروز مقام خود به‌عنوان سدان پرچم‌دار لکسس را حفظ کرده است. این سدان لوکس ژاپنی هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که مانند آئودی A8 به‌تازگی معرفی شده است. لکسس نسل پنجم LS را اوایل سال جاری در نمایشگاه دیترویت رونمایی نمود. LS در طول حیاتش همواره فقط با موتورهای V8 تولید می‌شد اما در نسل جدید آن که با نام LS500 معرفی شد، برای اولین بار به پیشرانهٔ V6 مجهز شده است. چندی بعد نیز مدل هیبریدی LS500h معرفی شد که از یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 360 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند؛ بنابراین فعلاً در لیست موتورهای نسل جدید LS پیشرانهٔ هشت سیلندر وجود ندارد. به همین دلیل ما نیز در این دوئل قوی‌ترین مدل کنونی LS یعنی مدل LS500 را انتخاب کرده‌ایم که همان‌طور که اشاره شد در زیر کاپوت آن یک موتور 3.5 لیتری V6 توئین توربو قرار دارد. این پیشرانه 420 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد و به گفتهٔ لکسس عملکرد یک موتور هشت سیلندر را با مصرف سوخت یک موتور شش سیلندر ارائه می‌کند. LS500 در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

مشخصات فنی

آئودی A8 4.0 لکسس LS500
پیشرانه 4 لیتری V8 3.5 لیتری V6
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت 460 اسب بخار 420 اسب بخار
گشتاور 660 نیوتن متر 600 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 10 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4 ثانیه 5 ثانیه
مسافت 400 متر 12.5 ثانیه 13.7 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 220 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 12.7 لیتر (ترکیبی) 11.0 لیتر (ترکیبی)
وزن 2170 کیلوگرم 2130 کیلوگرم
طول 5.30 متر 5.23 متر
فاصلهٔ محوری 3.12 متر 3.12 متر
حجم صندوق بار 510 لیتر 480 لیتر
قیمت پایه 99,000 دلار 75,000 دلار
این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Take Our Poll

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس