سارا خادم‌الشریعه بانوی شطرنج‌باز ایران در کنار همسرش اردشیر احمدی


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ سارا خادم الشریعه شطرنج باز مطرح زن ایرانی و همسرش اردشیر احمدی که به تازگی ازدواج کردند و به جمع متاهلین پیوسته‌اند. سارا سادات خادم الشریعه، متولد 21 اسفند 1375 در شهر تهران استاد بین‌المللی شطرنج اهل ایران است و یکی از بهترین شطرنج‌بازان زن تاریخ شطرنج ایران به حساب می‌آید. وی نخستین شطرنج باز زن...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ سارا خادم الشریعه شطرنج باز مطرح زن ایرانی و همسرش اردشیر احمدی که به تازگی ازدواج کردند و به جمع متاهلین پیوسته‌اند.

سارا سادات خادم الشریعه، متولد ۲۱ اسفند ۱۳۷۵ در شهر تهران استاد بین‌المللی شطرنج اهل ایران است و یکی از بهترین شطرنج‌بازان زن تاریخ شطرنج ایران به حساب می‌آید.

وی نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن ۱۸ سالگی در هشتاد و چهارمین کنگره شطرنج جهان، توانست عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد.

خادم‌الشریعه برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی جوانان جهان (دختران) شده است. این عنوان در سال ۲۰۱۴ به دست آمده است.

او در مسابقات گرندپری ۲۰۱۶ با حرکتی جوانمردانه پس از آن که دید وضع روحی حریفش مناسب نیست، با تساوی موافقت کرد و کاندیدای دریافت جایزه اخلاق ۲۰۱۶ شد.

اردشیر احمدی متولد ۱۳۶۸ نویسنده، تهیه کننده، کارگردان، مجری و اصالتا اصفهانی است. او از کودکی به کانادا مهاجرت کرد و تحصیلات خود را در رشته فیلم و سینما به پایان رساند.

«آشپزی در سه سوت»، «از ونکوور تا لوس‌آنجلس»، «برنامه ذره‌بین» و «جعبه سیاه» چند نمونه از سری برنامه‌های وی بوده ‌است. وی همچنین چند نماهنگ امیر تتلو را کارگردانی کرده‌است.

سارا خادم‌الشریعه بانوی شطرنج‌باز ایران در کنار همسرش اردشیر احمدی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی