تهیه دونات خانگی در یک چشم به هم زدن +فیلم


تهیه دونات خانگی در یک چشم به هم زدن +فیلم

رکنا: دونات ، عصرانه ای خاص و پر طرفدار برای کودکان است که باعث افزایش انرژی می شود و بهتر است با شیرکاکائو همراه شود.

تهیه دونات خانگی در یک چشم به هم زدن +فیلم
حجم ویدیو: 6.52M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00
دانلود ویدیو

به گزارش گروه ترجمه رکنا عصرهای پاییز که بچه ها از مدرسه به خانه برگشته اند و همه در کنار هم هستند تهیه یک عصرانه خانگی علاوه بر حفظ سلامت بخاطر عطر و بویی که راه می اندازد رضایت بخش نیز هست .

آماده سازی خمیر:

کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. شیر را کمی حرارت دهید تا ولرم شود. مراقب باشید که شیر خیلی گرم نشود. بسته خمیر مایه را در ظرفی بریزید. نیمی از شیر ولرم (50 گرم) را به آن اضافه کنید. پودر دونات رشد را در ظرف گودی بریزید و کره نرم و تخم مرغ را به آن اضافه نمایید. مخلوط شیر و خمیرمایه را به مخلوط فوق بیافزایید و با قاشق مخلوط کنید. باقیمانده شیر را کم کم با قاشق، اضافه کنید، تا اندازه ای که خمیر حاصل نه خیلی سفت باشد و نه آنقدر نرم که به دست بچسبد (ممکن است همه شیر مورد نیاز نباشد). سپس با دست ورز دهید تا خمیر لطیف و یکنواختی به دست آید.داخل ظرفی را با مقدار بسیار کمی روغن، چرب کنید. خمیر را در ظرف گذاشته و یک کیسه پلاستیکی و یک حوله مرطوب روی آن بیندازید و به مدت 1 تا 2 ساعت در محل گرم (35 درجه سانتی گراد) قرار دهید تا کاملا ور بیاید و حجم آن زیاد شود. در صورت زیاد نشدن حجم، محل تخمیر را گرمتر کنید و زمان بیشتری به خمیر بدهید. در طی تخمیر، یک بار خمیر را به مدت 30 ثانیه ورز دهید تا پف خمیر کم شود.

روش پخت :

خمیر آماده شده را روی سطح آردپاشی شده، با وردنه به ضخامت حدود 0.5 سانتی متر پهن کنید. سپس آنرا با قالب مخصوص، قالب بزنید. باقیمانده خمیر را مجددا پهن کرده و قالب بزنید تا خمیر تمام شود. همچنین می توانید گلوله هایی از خمیر برداشته و آنرا کف دستتان به شکل دایره پهن کرده و وسط آن را سوراخ کنید. به دلخواه از هر قالب دیگری استفاده کنید ولی وسط خمیر را سوراخ کنید تا داخل آن به خوبی بپزد. خمیرها را با فاصله، درون یک سینی آردپاشی شده قرار دهید و روی آنها را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا دوباره کمی ور بیایند. دونات ها را در روغن فراوان و کاملا داغ روی شعله متوسط سرخ کنید. اگر حرارت کم باشد، دونات ها روغن بیشتری جذب می کنند. حین سرخ کردن چندبار دونات را زیر و رو کنید تا هردوطرف هم زمان سرخ شوند.دونات ها را از روغن خارج کرده، بلافاصله یک طرف دونات های داغ را در شکر زده و در ظرفی بچینید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

تهیه دونات خانگی در یک چشم به هم زدن +فیلم

راحت ترین راه برای خرید آپارتمان در شمال شهر تهران

تهیه دونات خانگی در یک چشم به هم زدن +فیلم

8 ماسک طبیعی برای داشتن یک خرمن مو

تهیه دونات خانگی در یک چشم به هم زدن +فیلم

برای اولین بار لیزینگ خانه توسط املاک جاوید همکار برتر آلونک

تهیه دونات خانگی در یک چشم به هم زدن +فیلم

۱۰ نکته خوشبوی سلامت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیک و شیرینی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان