100 برترین برند دنیا در 2017


100 برترین برند دنیا در 2017

در این نوشتار با ما همراه باشید تا 100 برترین برند دنیا در 2017 را بشناسید. باز دورانی که غول‌های کلاسیک آمریکایی نظیر کوکاکولا، مک‌دونالدز، و مارلبرو در زمینه‌ی برندینگ در اوج قله‌ی موفقیت بودند، زمان زیادی نمی‌گذرد. ولی طبق یکی از شاخص‌های پیشرو در صنعت، در طول دهه‌ی گذشته، غول‌های سیلیکون‌ولی به سرعت در زمینه‌ی ارزش برند، گوی...

در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۰۰ برترین برند دنیا در ۲۰۱۷ را بشناسید. باز دورانی که غول‌های کلاسیک آمریکایی نظیر کوکاکولا، مک‌دونالدز، و مارلبرو در زمینه‌ی برندینگ در اوج قله‌ی موفقیت بودند، زمان زیادی نمی‌گذرد.

100 برترین برند دنیا در 2017

ولی طبق یکی از شاخص‌های پیشرو در صنعت، در طول دهه‌ی گذشته، غول‌های سیلیکون‌ولی به سرعت در زمینه‌ی ارزش برند، گوی سبقت را این نام‌های موروثی سرشناس ربودند.

با این‌که شرکت‌های فناوری در رتبه‌بندی برندز، متعلق به موسسه‌ی پژوهشی کانتار میلوارد براون، در ۲۰۰۷ در میان ۱۰ برترین برندهای دنیا تنها سه جایگاه را کسب کرده بودند، این صنعت در آخرین آمار این موسسه در ۲۰۱۷ با کسب ۷ جایگاه در میان ۱۰ برترین برندهای جهان، در این رتبه‌بندی حرف اول را می‌زند.

البته این‌طور نیست که فناوری در ۱۰ سال گذشته در فهرست برترین برندها حضور نداشته باشد. گوگل مدت‌ها است که در رتبه‌ی شماره‌ی یک جا خوش کرده است – پایین کشیدن برندی که در حال حاضر به عنوان یک فعل انگلیسی در جمله‌های روزمره‌ی مردم کاربرد دارد و همه مردم جهان با آن سر و کار دارند، بسیار دشوار است – و مایکروسافتی که در همه جا حضور دارد، در رتبه‌های بالا مدام در حال بالا و پایین شدن است.

ولی هم‌زمان با این‌که سایر غول‌های عظیم فناوری در برخی از ارزشمندترین شرکت‌های دنیا رشد کرده‌اند، برندهای‌شان نیز به جایگاه‌های بالای این فهرست ملحق شده‌اند. ظهور آیفون در اواخر دهه‌ی اول قرن بیست و یکم، اپل را به پیشرفت بزرگی رساند، و آمازون و فیس‌بوک نیز در چند سال گذشته خودشان را به جایگاه‌های بالایی رسانده‌اند.

نت‌فلیکس، اسنپ‌چت، و یوتیوب همگی امسال برای اولین به ۱۰۰ برترین برندهای دنیا ملحق شده‌اند؛ اگرچه هیچ‌یک موفق نشدند خود را به نیمه‌ی بالای این فهرست برسانند.

در واقع، تنها سه برندی که هم در ۲۰۰۶ و هم در ۲۰۱۷ به شکل برجسته‌ای در میان ۱۰ برترین برندهای دنیا حضور داشته‌اند، شرکت‌های فناوری بوده‌اند: گوگل، آی‌بی‌ام، و مایکروسافت.

روند پیشرفت‌ پنج شرکت‌ فناوری را می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

100 برترین برند دنیا در 2017

هم‌زمان با پیشرفت سرسام‌آور سیلیکون‌ولی، تغییر ذائقه‌ی مصرف‌کننده نیز برخی از برندهای سنتی را که روزی بر بازار تسلط داشتند، به عقب راند.

جایگاه وال‌مارت که در ۲۰۰۷ در رتبه‌ی هفتم قرار داشت – با صعود آمازون، رقیب دیجیتالی‌اش، به رتبه‌های بالا – روز به روز پایین و پایین‌تر رفت، تا جایی که امسال در رتبه‌ی سی و یکم قرار گرفت. کوکاکولا و مارلبرو، که روزگاری پایه‌ی ثابت ۱۰ برترین برندهای دنیا بودند، اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با مصرف‌کنندگانی‌اند که بیش از پیش مراقب سلامتی‌شان هستند،‌ و به ترتیب در جایگاه‌های دوازدهم و سیزدهم قرار گرفته‌اند. (مک‌دونالدز نیز علی‌رغم دچار شدن‌اش به معضلات هویتی، سعی کرده‌ است در حوالی شماره‌ی ۱۰ این فهرست، جایگاهی نسبت ثابت داشته باشد.)

خیزش عظیم صنعت فناوری در نمودار برترین برندها، با انفجار مشابه‌ای در ارزش کلی آن نیز همراه شده است. امروزه، شرکت‌های فناوری از میان ۱۰ ارزشمندترین شرکت‌های عمومی در جهان، ۴ رتبه را از آن خود کرده‌اند؛ در حالی‌که در ۲۰۰۷ تنها یک جایگاه – مایکروسافت – مربوط به فناوری بود.

مطلب مرتبط: ۵ راز برندسازی که هر کسب و کار باید بداند

تحلیلگران کانتار میلوارد براون در پایان این گزارش نتیجه گرفتند که “‌سیر تکاملی ۱۰ برترین برندهای جهان در فهرست برندز در طول ۱۲ سال گذشته نشان دهنده‌ی حاکمیت فناوری، اثرات مخرب بحران مالی جهانی، نوآوری‌های فناورانه، و تغییر گرایش مصرف‌کننده در زمینه‌ی سلامت است.‌”‌

این موسسه ارزش دلاری هر برند را با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از بیش از ۳ میلیون مصاحبه با مصرف‌کنندگان ۵۱ کشور دنیا تخمین می‌زند. به گفته‌ی این موسسه، طی این نظرسنجی که حول محور ۴۱۴ رسته است، از شرکت‌کنندگان در مصاحبه درخواست می‌شود، رابطه و گرایش‌شان را درباره‌ی برندهای مختلف بیان کنند؛ و در نهایت ۴.۶ میلیون نقطه داده جمع‌آوری می‌شود.

مطلب مرتبط: رشد ارزش ویژه برند با اهرم فناوری دیجیتال

در ادامه می‌توانید فهرست کامل ۱۰۰ برترین برند دنیا در ۲۰۱۷ مشاهده نمایید:

100 برترین برند دنیا در 2017100 برترین برند دنیا در 2017100 برترین برند دنیا در 2017

100 برترین برند دنیا در 2017

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی

منبع: mashable

۱۰۰ برترین برند دنیا در ۲۰۱۷

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!