راه‌اندازی قطارهای گردشگری از رویکردهای اصلی راه‌آهن است


راه‌اندازی قطارهای گردشگری از رویکردهای اصلی راه‌آهن است

زنجان-مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: راه‌اندازی قطارهای گردشگری از رویکردهای اصلی راه‌آهن است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کاظمی‌منش بعد از ظهر سه شنبه در آیین بهره‌برداری از قطار پنج ستاره فدک با بیان اینکه یکی از رویکردهای امروز راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، راه‌اندازی قطارهای گردشگری از جمله قطار گردشگری برای جشنواره آش در زنجان بود، افزود: نگاه متفاوت راه‌آهن باعث شده است که امروز شاهد راه‌اندازی قطارهای گردشگری در کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی قطارهای گردشگری از جمله قطار تهران به شمال با کمک دفاتر خدمات مسافرتی امکان‌پذیر است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم خط ثابت گردشگری را از تهران به زنجان راه‌اندازی کنیم که موفقیت در این زمینه می‌تواند ثمرات زیادی را در حوزه گردشگری به دنبال داشته باشد و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجربه‌های گران‌بهایی را اندوخته است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه با یادآوری اینکه تلاش ناوگان حمل و نقل ریلی کشور بر این بوده تا خدماتی را که به‌ویژه در بخش مسافری به مردم ارائه می‌دهد ارتقاء یابد، اظهار کرد: یکی از این اقدامات، کاهش زمان تاخیر از مبدا قطارها است که این زمان، امروز به ۴۴ ثانیه رسیده است، این در حالی است که این عدد در زنجان ۳۹ ثانیه است، این به معنی است که میانگین تاخیر از مبدا قطارها در راه‌آهن زنجان از نرم کشوری پایین‌تر است.

کاظمی‌منش با یادآوری اینکه ارائه خدمات در حوزه بار و مسافر از رویکردهای اصلی ناوگان ریلی کشور به‌شمار می‌رود، افزود: خوشبختانه بهره‌برداری از قطار پنج ستاره که امروز با تلاش بخش خصوصی در زنجان محقق شد، در همین راستا بوده است که خوشبختانه با اهتمام به این مهم، امروز سه استان دیگر به استان‌هایی که از خدمات این قطار بهره‌مند هستند، اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه اقبال خوب مردم و اعتمادی که به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور دارند، باعث شده است که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه‌ای به ارائه خدمات مطلوب در حوزه مسافری، آن‌هم برای سفرهای زیارتی داشته باشد، ادامه داد: در همین راستا هفته آینده شاهد راه‌اندازی قطار قم به کربلا نیز خواهیم بود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۲ استان به شبکه راه‌آهن متصل بوده و از خدمات این ناوگان بزرگ بهره‌مند هستند، تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارهای ارتقای کیفیت خدمات در بخش مسافری، خارج کرده ۳۵۰ واگن فرسوده از رده بود که در تلاش هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای این تعداد ناوگانی که از رده خارج شده است، جایگزین پیدا کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا