خودروی هنسی ونوم اف 5، رقیب جدید بوگاتی شیرون | فیلم


شرکت مهندسی خودروی هنسی، توسط جان هنسی در سال 1991 در شهر سالی تگزاس بنیان نهاده شد و در سال 1996 با ارتقاء دوج وایپر، به شهرت رسید. تا سال 2007 مهم‌ترین محصول هنسی، دوج وایپر ونوم توئین‌توربو با پیشرانه‌ی 10 سیلندر 8.5 لیتر بود که در حدود 1000 اسب بخار قدرت داشت و از این نظر، قابل مقایسه با بوگاتی ویرون بود. این خودرو، در تست زمان‌گیری برای...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

خودروی هنسی ونوم اف 5، رقیب جدید بوگاتی شیرون  | فیلم

نمایش بسیار زیبا با آخرین دوج وایپر ای سی آر ...

خودروی هنسی ونوم اف 5، رقیب جدید بوگاتی شیرون  | فیلم

"کونیخ زگ آگرا آر اس" رکورد شتاب صفرتاچهارصد ...

خودروی هنسی ونوم اف 5، رقیب جدید بوگاتی شیرون  | فیلم

پورشه 918 اسپایدر چگونه ساخته می شود | فیلم...

شرکت مهندسی خودروی هنسی، توسط جان هنسی در سال ۱۹۹۱ در شهر سالی تگزاس بنیان نهاده شد و در سال ۱۹۹۶ با ارتقاء دوج وایپر، به شهرت رسید. تا سال ۲۰۰۷ مهم‌ترین محصول هنسی، دوج وایپر ونوم توئین‌توربو با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۸.۵ لیتر بود که در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشت و از این نظر، قابل مقایسه با بوگاتی ویرون بود. این خودرو، در تست زمان‌گیری برای رسیدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون، با ثبت زمان ۲۰.۳ ثانیه در سال ۲۰۰۷، سریع‌تر از ویرون عمل کرد.

خودروی هنسی ونوم اف 5، رقیب جدید بوگاتی شیرون  | فیلم

هنسی | تگ

در سال ۲۰۱۰ اولین مدل هنسی ونوم GT با پیشرانه هشت سیلندر ۷ لیتری مجهز به توربوی دوگانه و ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، آماده فروش شد که بعدها به قدرت ۱۴۵۱ اسب بخار ارتقاء یافت. این خودرو با گیربکس ۶ سرعته و دیفرانسیل عقب عرضه شد که با ترمزهای اختصاصی از آلیاژ کربن و سرامیک برمبو همراه بود. قدرت خیره‌کننده ونوم GT برای وزن ۱۲۴۵ کیلوگرمی آن، منجر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۲.۷ ثانیه شد. هرچند رکورد گینس در ثبت نهایت سرعت، همچنان در اختیار بوگاتی ویرون است؛ اما هنسی با ثبت زمان ۱۳.۶۱ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، در کتاب رکوردهای گینس حضور دارد.

محصول جدید هنسی، ونوم F5 نام دارد و کسب برتری در مقابل بوگاتی شیرون، مهم‌ترین هدف آن است. استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین‌توربو در مدل ونوم F5 قطعی خواهد بود؛ ضمن اینکه بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. مسلما این محصول مثل ونوم GT، بسیار سریع و خبرساز خواهد بود؛ اما هنسی در تلاش است تا سازنده‌ی سریع‌ترین خودروی دنیا باشد. ثبت نهایت سرعتی بیش از ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت برای ونوم F5، محتمل خواهد بود؛ اما صحبت از سرعت‌های افسانه‌ای نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت هم شنیده می‌شود.

(۳)

دسته بندی : خودرو
برچسب ها : بوگاتی شیرون, خودروی هنسی, دوج وایپر, هنسى هلکت

3
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه