معاون رئیس جمهور: نواحی صنعتی در دهستان های کشور ایجاد می شود


معاون رئیس جمهور: نواحی صنعتی در دهستان های کشور ایجاد می شود

سبزوار- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: تا پایان سال آینده در هر دهستان کشور یک ناحیه صنعتی ایجاد می شود.

سید ابوالفضل رضوی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای تولیدی شهرستان خوشاب در جمع خبرنگاران افزود: مجتمع های آموزشی، درمانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی نیز تا پایان برنامه ششم توسعه در دهستان های کشور راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: این مجتمع ها برای ارائه خدمت رسانی مطلوب و رایگان به روستائیان ایجاد می شود.
وی گفت: برای تمام روستاها، در صورتی که واحدهای اشتغال پایدار در رشته های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، معدنی، فرآوری، خدمات، گردشگری و گلخانه ای داشته باشند تسهیلات با کارمزد 6 درصد پرداخت می شود.
رضوی افزود: به طرح های مشارکتی روستاهای بیش از 50 خانوار در قالب شرکت تعاونی یا سهامی خاص، تسهیلات با کارمزد سه درصد پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: رسیدن به نرخ رشد اقتصادی هشت درصد با نگاه ویژه به روستائیان و عشایر میسر می شود لذا باید برای اشتغال پایدار در روستاها آموزش های فنی و حرفه ای، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: با همکاری وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، ناحیه صنعتی روستای نوده انقلاب از توابع شهرستان خوشاب نیز در دستور کار قرار می گیرد.
سلطان آباد مرکز شهرستان 38 هزار نفری خوشاب در 197 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145 / 6053 خبرنگار: حمید دلاوری هروی* انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان