مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017


مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017

بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 سرانجام معرفی شد. این تصاویر حیوانات در طبیعت ثبت شده و از بین تعداد بسیار زیادی عکس ارسال شده انتخاب شده‌اند. طی برپایی مراسمی در موزه تاریخ طبیعی لندن، بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 برگزیده شدند. همانند سال‌های گذشته، این عکس‌ها بسیار شگفت‌انگیز هستند. در مسابقه... نوشته مجموعه‌ای...

بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 سرانجام معرفی شد. این تصاویر حیوانات در طبیعت ثبت شده و از بین تعداد بسیار زیادی عکس ارسال شده انتخاب شده‌اند.

طی برپایی مراسمی در موزه تاریخ طبیعی لندن، بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 برگزیده شدند. همانند سال‌های گذشته، این عکس‌ها بسیار شگفت‌انگیز هستند. در مسابقه سال جاری، بیش از 50 هزار اثر توسط عکاس‌های 92 کشور دنیا برای مسئول‌های برگزاری مسابقه ارسال شده بود.

اثری از برنت استرتن (Brent Stirton)، که یک عکاس خبری است، عنوان برترین عکس سال را از آن خود کرد. در تصویر ارسالی وی شاهد یک کرگدن سیاه با بدنی زخمی هستیم. به گفته یکی از داوران مسابقه، تصویر وی سمبلی از یکی از بیهوده‌ترین، ظالمانه‌ترین و غیر ضروری‌ترین جنایت‌های زیست محیطی است. این تصویر باید بهانه‌ای شود تا اعتراضات گسترده‌تری برای مقابله با خشونت علیه حیات وحش صورت بگیرد.

از بیستم اکتبر (بیست و هشتم آبان)، نمایشگاهی در موزه مرکزی لندن در جریان است و افراد مشتاق به دیدن بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 می‌توانند برای مشاهده آثار از نزدیک به این موزه مراجعه کنند. در ادامه تعدادی از این تصاویر را به صورت جداگانه دیده و مابقی را در قالب گالری تصاویر مشاهده خواهیم کرد.

گنجینه قطب شمال

مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017

زیبایی البته طاقت‌فرسا و لرزان جزیره Wrangel سبب شد سرگی گورش‌کو (Sergey Gorshkow) یک مرتبه دیگر به این مکان پای بگذارد. او برای سفر به این منطقه مجبور شد از هلیکوپتر استفاده کند. وی برای سفر دو ماهه خود به جزیره Wrangel حدود یک سال مشغول برنامه‌ریزی بود. سرگی برای کاهش تاثیر سفر خود بر روی ساکنان این جهان یخ‌زده، در همکاری با چندین محقق در پناهگاه‌های قرار گرفته در حاشیه‌ها کار می‌کرد.

در اردیبهشت، حدود 250 هزار غاز به این جزیره مهاجرت کردند. این مکان را باید بزرگترین کلنی تولید مثل در دنیا بدانیم! حال روباه‌های قطبی از این ضیافت بهترین استفاده را کرده و با دزدین تخم‌ غازها، آن‌ها را برای خود ذخیره می‌کنند. در عکس ثبت شده توسط سرگی که جزو بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 شناخته شد، شاهد به دندان گرفته شدن یک تخم غاز توسط یک روباه قطبی هستیم.

کودکان جنگل‌های بارانی

مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017

وقتی چارلی همیلتون (Charlie Hamilton) مشغول کار در اجتماع Machiguenga در یومیباتو بود، با یوینا و حیوان خانگی وی که یک تامارین بسیار بامزه است مواجه شد. این دختر بچه هر روز در رودخانه‌های محلی شنا کرده و حیوان خانگیش را نیز همراه با خود می‌برد.

چارلی از رفتار عصبانی این تامارین متعجب بود. این حیوان از آب گریخته و با دست و پنجه زدن بر روی سر یوینا، همواره تلاش می‌کرد خود را در بالاترین ارتفاع ممکن نگه دارد. ثبت این صحنه سبب شد نام چارلی نیز در بین عکاس‌های بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 قرار بگیرد.

قبیله یوینا در جنگل‌های بارانی محافظت شدن یومیباتو مستقر شده و اجازه دارند بدون استفاده از اسلحه، برای تامین غذای مورد نظرشان به شکار بپردازند. این قبیله خود را بخشی از طبیعت می‌داند، به همین دلیل هیچ‌گاه در شکار زیاده‌روی نمی‌کند. آن‌‌ها همچنین رفتارهای دوستانه‌ای با طبیعت دارند. به عنوان نمونه وقتی میمون‌های بالغ کشته می‌شوند، اهالی قبیله آن‌ها را به عنوان حیوان خانگی بزرگ کرده و سپس مجددا در طبیعت رها می‌کنند.

دعوای برفی

مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017

با رسیدن فصل بهار، تنش میان خرگوش‌های کوهستانی جنگل‌های Vauldalen افزایش پیدا می‌کند. یک شب، دو خرگوش درست در جلوی چشمان اورلند (Erlend) شروع به نزاع بر سر غذا کردند. یکی از نکاتی که به زیبایی این عکس افزوده و آن را در زمره تصاویر حیات وحش در سال 2017 قرار داده است، بارش آرام دانه‌های برف از آسمان است. این عکاس بعد از ثبت صحنه، آن را به صورت سیاه و سفید در آورد تا حس عکس را بیشتر کند. دلیل جنگیدن خرگوش‌ها با یکدیگر در این منطقه علاوه بر به دست آوردن غذا، پیدا کردن جفت است.

آغوش خرس

مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017

اشلی (Ashleigh) با هدف عکس گرفتن از خرس‌های قهوه‌ای و خانواده‌های آن‌ها به آلاسکا سفر کرد. صحنه ثبت شده در عکس وی، دقیقا همان چیزی است که اشلی مدت‌‌ها انتظارش را می‌کشید. در اینجا یک خرس مادر مشغول کمک به بچه‌های خود برای عبور دادنشان از شن‌زار است. اما یکی از آن‌ها ماندن را به رفتن ترجیح داده و مشغول بازی با مادرش شده است. اشلی در انتهای سفر، شدیدا شیفته خرس‌های قهوه‌ای شده بود. به عقیده وی این حیوانات شباهت زیادی با انسان‌ها دارند.

خرس‌های قهوه‌ای معمولا گوشه‌نشین و منزوی هستند، با این حال رابطه‌ای بسیار قوی بین خرس‌های مادر و بچه خرس‌ها برقرار است. بچه خرس بعد از تولد، تا دو الی سه سال نزد مادرش می‌ماند تا نحوه غذا خوردن و پیدا کردن هم‌نوعانش را یاد بگیرد. این خرس‌ها در فصل تابستان، برای جمع‌آوری آذوقه تلاش زیادی می‌کنند تا برای فصل‌های بعدی ذخیره کافی داشته باشند.

همچنین بخوانید:

بهترین عکس های سفر سال 2017 انتخاب شدند

گیر افتاده

مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017

اشلی اسکالی حضور پررنگی در مجموعه بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 داشت. او در برف‌های سنگین زمستانی به دنبال روباه‌‌های قرمز بود و در نهایت توانست در بهار و تابستان عکس‌های مورد نظرش را بعد از مخفی شدن در مکانی نزدیک خانه‌اش ثبت کند. در زمان ثبت این عکس، اون در صندلی عقب اتومبیل خود مخفی شده و دوربین را از پنجره بیرون گذاشته بود.

همچنین بخوانید:

منتخب بهترین عکس های گرفته شده با پهپادها از میان 27 هزار اثر

این روباه‌های شکاری، معمولا حین شکار به آرامی راه رفته و چندین مرتبه سرشان را در برف فرو می‌برند. آن‌ها در بعضی مواقع برای چند ثانیه در همین حالت سر و ته باقی می‌مانند. این تکنیک آن‌ها برای شکار اغلب موفقیت‌آمیز است.

وزغ دارای نگرش

مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017

جیم (Jaime) وقتی که ماه در بالای رودخانه تیپوتینی می‌درخشید، در جستجوی حیات وحش برای عکاسی شبانه بود. در این لحظه با یک وزغ بسیار بزرگ رو به رو شد که در کنار رودخانه پرسه می‌زد. وی در نهایت برای استراحت یکجا توقف کرد. خط و خال‌های روی بدن وزغ، به نظر وی شبیه به ستاره‌های در کهکشان است.

پارک ملی یاسونی یکی از مناطق دارای گونه‌های جانوری زیاد است. در این منطقه تنها 150 نوع مختلف از انواع دوزیستان زندگی می‌کنند که بی‌نظیر است. متاسفانه بسیاری از این گونه‌ها به خاطر فعالیت‌های انسانی و تاسیس کارخانه‌های صنعتی در خطر انقراض قرار دارند. وزغ درون عکس جیم، که تبدیل به یکی از بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 شده است، خیلی متفکرانه دور دست را تماشا می‌کند.

یادبود یک گونه

مجموعه‌ای بی‌نظیر از بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017

اما در بین بهترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 به برنده جایزه اصلی می‌رسیم. در جریان تحقیقات مخفی برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید و فروش غیر قانونی شاخ کرگدن، برنت استرتن بهترین عکس حیات وحش سال را ثبت کرد. در این عکس یکی از قربانی‌های زیاده‌خواهی انسان‌ها را مشاهده می‌کنیم. شاخ این کرگدن توسط شکارچیان بریده شده و حیوان به حالتی در حال مرگ بر روی زمین دراز کشیده است. به نظر می‌رسد شکارچیان مذکور جزو اهالی منطقه بوده و بعد از دریافت سفارش، این کار را انجام داده‌اند.

این شکارچیان بعد از ورود به منطقه زندگی این جانور به صورت غیر قانونی، آن را در زمان قرار داشتن در یک چاله آب به دام انداخته و کارش را یک‌سره کردند. کرگدن‌های سیاه روزی پرجمعیت‌ترین گونه این جانور بودند، اما شکار بی‌رویه سبب شد طی یک تخمین در سال 2015، تعداد کل آن‌ها در سیاره زمین تنها 5 هزار مورد تخمین زده شود. به عقیده دوست‌داران طبیعت، طی دو سال گذشته، به خاطر افزایش میزان شکار، این تعداد شدیدا کاهش پیدا کرده است و بعید به زودی کرگدن سیاه در معرض انقراض کامل قرار بگیرد.

همچنین بخوانید:

بهترین عکس های ماجراجویی در سال 2016 به انتخاب نشنال جئوگرافیک

تعداد برترین عکس‌های حیات وحش سال جاری تقریبا زیاد است. می‌توانید بقیه موارد را در قالب گالری تصاویر زیر مشاهده کنید.

گالری تصاویر حیات وحش در سال 2017

#gallery-2 { margin: auto; } #gallery-2 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 16%; } #gallery-2 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-2 .gallery-caption { margin-left: 0; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات