طرز تهیه دو غذای ساده با مرغ با دستور پخت راحت


با گوشت مرغ می توانید غذاهای فرنگی و ایرانی خوشمزه ای را در منزل بپزید. غذای ساده با مرغ از انواع غذاهای سبک و خوشمزه است که شما می توانید با ترکیب سبزیجات و گوشت مرغ این نوع غذاها را برای وعده نهار و یا شام بپزید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید. پاستا با مرغ  و گراتن مرغ و...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

در این مطلب با دستور پخت ۲ غذای ساده با مرغ به صورت مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذاهای فرنگی لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید.

با گوشت مرغ می توانید غذاهای فرنگی و ایرانی خوشمزه ای را در منزل بپزید. غذای ساده با مرغ از انواع غذاهای سبک و خوشمزه است که شما می توانید با ترکیب سبزیجات و گوشت مرغ این نوع غذاها را برای وعده نهار و یا شام بپزید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

پاستا با مرغ و گراتن مرغ و بال مرغ سوخاری از انواع غذاهایی هستند که با مرغ پخته می شود و بهتر است کدبانوهایی که به پخت انواع غذای فرنگی در منزل علاقه مند هستند بهتر است از پخت این غذاها در منزل غافل نشوند.


طرز تهیه دو غذای ساده با مرغ با دستور پخت راحت

طرز تهیه دو غذای ساده با مرغ با دستور پخت راحت

طرز تهیه غذای ساده با مرغ در منزل

غذاهای فرنگی زیادی وجود دارند که در طرز تهیه آن ها از مرغ استفاده می شود و شما می توانید با صرف مدت زمان کوتاهی این نوع غذاها را در منزل بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه ۲ غذای ساده با مرغ را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

طرز تهیه دو غذای ساده با مرغ با دستور پخت راحت

۱. مواد لازم

گوجه فرنگی : یک پیمانه شکر قهوه ای : یک قاشق سوپخوری آرد : نصف فنجان پولنتا : ۴/۳ فنجان ( به ترکیب آرد نرم و یا آرد ذرت در آب جوش پولنتا می گویند)‌. آبدوغ : ۱/۴ فنجان ( به دوغ پس از گرفتن کره آبدوغ می گویند). سینه مرغ بدون استخوان و پوست : ۴ تکه اسفناج : ۲۵۰ گرم

طرز تهیه غذای ساده با مرغ (‌ مرغ سرخ کرده با گوجه فرنگی )‌

برای پخت این غذای خوشمزه ابتدا گوجه فرنگی ها را با کمک چاقو شکاف دهید و روی گوجه فرنگی ها شکر قهوه ای بپاشید سپس گوجه فرنگی را در ماکرویو به مدت سه دقیقه قرار دهید تا پوست گوجه فرنگی ها نرم شود سپس گوجه فرنگی ها را هم بزنید و آن ها را در مکانی مناسب قرار دهید. در مرحله بعدی روش پخت غذای ساده با مرغ درون تابه ای مناسب ۲.۵ فنجان آب به همراه یک قاشق چایخوری نمک بریزید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس پولنتا را درون آن بریزید و حرارت گاز را کم کنید و به مدت ۵ دقیقه پولنتا را هم بزنید.
در ظرف کم عمقی نصف قاشق چایخوری نمک و آرد و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید سپس آبدوغ را به مخلوط آرد بیفزایید و مرغ ها را درون این مخلوط بغلطانید و سه قاشق سوپخوری روغن درون تابه ای مناسب بریزید سپس تابه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و تکه های مرغ را درون روغن تفت دهید تا به خوبی سرخ شوند. در مرحله آخر طرز تهیه مرغ سرخ کرده با گوجه فرنگی اسفناج ها را به خوبی بپزید سپس اسفناج ها را به همراه مرغ سرخ کرده و گوجه فرنگی درون ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید.

طرز تهیه دو غذای ساده با مرغ با دستور پخت راحت

۲. مواد لازم

تخم مرغ : ۲ عدد سینه مرغ چرخ کرده : یک عدد نمک : یک قاشق غذاخوری جعفری خرد شده : ۱/۳ فنجان فلفل سیاه : نصف قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای از هر رنگی : یک عدد سیر خرد شده : دو حبه پیاز خرد شده : یک عدد متوسط پونه خشک شده : نصف قاشق چایخوری آرد : دو قاشق غذاحوری رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون : دو قاشق غذاخوری

دستور پخت غذای ساده با مرغ

جعفری و سیر خرد شده را درون ظرف مناسبی بریزید سپس مرغ چرخ کرده و ادویه و آرد را به مخلوط جعفری اضافه کنید. گوجه فرنگی و تخم مرغ ها را به مخلوط این مواد اضافه کنید و مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید و آن ها را ورز دهید سپس مواد را به شکل قلقلی هایی ریز در آورید و آن ها را درون روغن تفت دهید. در مرحله بعدی پخت این غذای ساده پیاز را درون ظرف مناسبی تفت دهید سپس فلفل دلمه ای های رنگی را به پیاز بیفزایید و آن ها را نیز تفت دهید و قلقلی های تفت داده شده را به مخلوط پیاز و فلفل دلمه ای رنگی بیفزایید و اجازه دهید این مواد با یکدیگر به خوبی تفت بخورند سپس درون تابه نصف پیمانه آب بریزید و اجازه دهید تا مخلوط مواد روی شعله گاز با حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بپزند.

طرز تهیه دو غذای ساده با مرغ با دستور پخت راحت

در این مطلب با طرز تهیه غذای ساده با مرغ خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذاهای فرنگی نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت انواع غذا با مرغ کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع خورش و خوراک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟