ایالت کاتالونیا رسما اعلام استقلال کرد / نخست‌وزیر اسپانیا کابینه و پارلمان کاتالونیا را منحل کرد


ایالت کاتالونیا سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان با دولت مرکزی، رسماً اعلام استقلال کرد.

ایالت کاتالونیا رسما اعلام استقلال کرد / نخست‌وزیر اسپانیا کابینه و پارلمان کاتالونیا را منحل کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، ایالت کاتالونیا سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان با دولت مرکزی اعلام استقلال کرد.

در رای گیری که در پارلمان کاتالونیا صورت گرفت، اکثریت رای دهندگان به استقلال و جدایی از اسپانیا رای دادند. در این رای گیری 70 نماینده به استقلال کاتالونیا رای مثبت دادند. در مقابل، 10 نماینده رای مخالف و 2 نماینده نیز رای ممتنع به استقلال ایالت کاتالونیا از اسپانیا دادند.

منابع خبری از احتمال دستگیری کارل پوژدمون، رهبر منطقه کاتالونیا خبر می دهند. با اعلام جدایی کاتالونیا از اسپانیا؛ این منطقه به دو دسته مخالفان جدایی و موافقان جدایی تقسیم شده است.

مجلس سنای اسپانیا در واکنش به تصویب قطعنامه جدایی کاتالونیا در پارلمان این منطقه، با اجرا کردن ماده 155 قانون اساسی، خودمختاری کاتالونیا را لغو کرد. مجلس اسپانیا همچنین خواستار اخراج رییس دولت منطقه ای کاتالونیا و وزرای آن شد.

تا این لحظه انگلیس، آلمان، آمریکا، اوکراین، قبرس، فرانسه و رییس کمیسیون اروپا از دولت مرکزی مادرید حمایت و اعلام کرده اند که استقلال کاتالونیا را به رسمیت نمی‌شناسند.

«آنتونیو تاجانی» رئیس پارلمان اروپا، اعلام کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا هرگز جدایی یک‌طرفه کاتالونیا از اسپانیا را به رسمیت نخواهند شناخت.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد ایالت کاتالونیا، بخشی جدایی ناپذیر از اسپانیاست و واشنگتن از اقدامات دولت اسپانیا برای حفظ یکپارچگی این کشور حمایت می‌کند.

همچنین، سخنگوی دادستانی اسپانیا اعلام کرد که علیه رئیس منطقه کاتالونیا به اتهام شورش اعلام جرم خواهد کرد. از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، دادگاه قانون اساسی اسپانیا به منطقه کاتالونیا 3 روز مهلت داد تا اعلام استقلال را لغو کند.

طبق برخی گزارش‌ها، نیروهای پلیس اسپانیا ساختمان وزارت کشور را در کاتالونیا به محاصره خود درآورده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی اقدام مقامات کاتالونیا مبنی بر اعلام رسمی استقلال، نخست‌وزیر اسپانیا کابینه و پارلمان کاتالونیا را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات فوری منطقه‌ای در تاریخ ۲۱ دسامبر شد. نخست‌وزیر اسپانیا رئیس پلیس منطقه کاتالونیا را نیز اخراج کرد.

انتهای پیام/

پارلمان کاتالونیا رای به جدایی از اسپانیا داد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی