درخواست استاد دانشگاه وورتسبورگ آلمان برای کشف حجاب دانشجوی مسلمان


به گزارش باحجاب، به نقل از روزنامه آلمانی “دی‌ولت”، در دانشگاه وورتسبورگ آلمان یک مناقشه بر سر پوشش حجاب یک دانشجوی مسلمان گزارش شده است. استاد روابط بین الملل این دانشگاه از همه حاضران درخواست کرد که پوشش روسری خود را کنار بگذارند و یک دانشجوی مسلمان 19 ساله باحجاب را تحقیر کرد. پروفسور “گیزلا مولر براندک بوکو” استاد روابط بین...

به گزارش باحجاب، به نقل از روزنامه آلمانی “دی‌ولت”، در دانشگاه وورتسبورگ آلمان یک مناقشه بر سر پوشش حجاب یک دانشجوی مسلمان گزارش شده است.

استاد روابط بین الملل این دانشگاه از همه حاضران درخواست کرد که پوشش روسری خود را کنار بگذارند و یک دانشجوی مسلمان ۱۹ ساله باحجاب را تحقیر کرد.

پروفسور “گیزلا مولر براندک بوکو” استاد روابط بین الملل و مطالعات اروپا در دانشگاه ورتسبورگ آلمان روز چهارشنبه در کلاس درس خود که بیش از ۲۵۰ دانشجو در آن حضور داشتند از دانشجویان خود خواست پوشش‌های سر خود را بردارند.

یک دانشجوی مسلمان ترک‌تبار ۱۹ساله مستقیماً توسط این استاد آلمانی خطاب قرار گرفته از وی درخواست شد که پوشش سر خود را بردارد. وی دلیل این درخواست خود را این طور اعلام کرد که دانشگاه یک فضای سکولار است که سمبل‌های مذهبی در آن جایی ندارد. این دانشجو این طور پاسخ داد که در آلمان مسئله آزادی مذهب وجود دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده این درخواست استاد دانشگاه وورتسبورگ فضای کلاس را متشنج کرد و برخی دانشجویان به‌نشانه اعتراض به این اقدام استاد خود و برای همبستگی با دانشجوی مسلمان کلاس درس را ترک کردند.

این اقدام استاد دانشگاه وورتسبورگ آلمان انتقادات زیادی را از طرف محیط‌های دانشگاهی و سیاسی به‌دنبال داشت و بار دیگر مسئله نقض حقوق بشر علیه مسلمانان را در این کشور به نمایش گذاشت.

منبع:مشرق

نوشته درخواست استاد دانشگاه وورتسبورگ آلمان برای کشف حجاب دانشجوی مسلمان اولین بار در باحجاب. پدیدار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس