سفر رایگان به ایتالیا


سفر رایگان به ایتالیا

رکنا: رم یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان با فرهنگی غنی است اما آیا می دانستید می توانید بسیاری از اوقات خود را در این شهر به صورت رایگان بگردید؟

سفر رایگان به ایتالیا

بازدید از موزه واتیکان به صورت معمول رایگان نیست و باید برای گشتن این موزه دیدنی بلیط تهیه کرد ، اما برنامه گشتن این موزه را به آخرین یکشنبه ماه موکول کنید. آخرین یکشنبه ماه ، موزه واتیکان برای عموم به صورت رایگان از ساعت 9 الی 12:30 باز است.در کنار سایر دیدنی های این موزه ، سقف کلیسای سیستین که نقاشی مشهور میکلانژ روی آن کشیده شده است وجود دارد. فرصت بازدید از داخل و خارج این موزه را از دست ندهید.
در سایر روزها – دوشنبه تا شنبه موزه از ساعت 9 الی 18 باز است اما تهیه بلیط تا ساعت 16 امکان پذیر است. اما آخرین یکشنبه ماه موزه از ساعت 9 الی 12:30 رایگان است.


فواره تروی یکی از زیباترین و همچنین مشهورترین فواره های شهر است که به خودی خود یک جاذبه در قلب این شهر محسوب می شود. جاذبه ای که می توانید همیشه به صورت رایگان از آن دیدن کنید. این فواره در سال 1762 ساخته شده است که در وسط آن مجسمه نپتون – خدای دریا در آیین رومیان – قرار گرفته است. گفته می شود اگر یک سکه از روی شانه تان به داخل آب این حوضچه بیندازید دوباره به رم باز خواهید گشت.

دلیلی وجود دارد که رم بخاطر میادینش شهرت دارد. چه میدان پیاتزا ناونا ( Piazza Navona ) با فواره های زیبای باروک ، یا میدان پیاتزا دلا ریپابلیکا ( Piazza della Republica ) که در کنار ایستگاه قطار ترمینی واقع شده است ، چه میدانی با سنگفرش های مرمر جذاب و خارق العاده پیاتزا دلا روتانا ( Piazza della Rotana ) ، همگی اوقات خوشی را برایتان فراهم می کنند و بسیار جذاب و دیدنی نیز هستند. علاوه بر اینها می توانید در فضایی لذتبخش و آرام به صورت رایگان بگردید و حتی برخی از دیدنی های شهر را نیز از نزدیک ببینید.

کلیسای "San Pietro in Vincoli" جاییست که شما می توانید یکی از مشهورترین مجسمه های میکلانژ را ببینید که در اوایل قرن 16 ساخته شده است. مجسمه زیبا و باشکوه موسی که از سنگ مرمر ساخته شده است. علاوه بر این مجسمه ، جاذبه های زیبا و تاریخی دیگری را نیز می توانید در این کلیسا بیابید.

معبد پانتئون یکی از پرآوازه ترین بناها در شهر رم است که قدمتی 1800 ساله دارد. پانتئون معبدی گرد و گنبددار است که در جلویش رواقی مستطیلی دارد که به نظر می رسد خیلی با شکل و شمایل اولیه آن تناسبی ندارد. این معبد یکی از برترین جاذبه های دوران روم باستان است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. این معبد روزهای دوشنبه تا شنبه از ساعت 8:30 الی 18:30 و روزهای یکشنبه ساعت 9 الی 13:30 باز است.

حتما درباره بسیاری از فعالیت های اجتماعی که در روم باستان رخ می داده است شنیده اید – انتخابات ، سخنرانی های عمومی ، مبارزه گلادیاتورها یا مجازات مجرمین ، بسیاری از این فعالیت ها در اینجا رخ می داده است. هرچند گفته می شود بازدید از این منطقه تاریخی دیگر رایگان نیست اما اگر پیش از آن به کلوسئوم رفته باشید می توانید با بلیطی که آنجا تهیه کرده اید از این سایت باستانی نیز دیدن کنید. اگر چنین تصمیمی دارید اطمینان حاصل کنید که بلیطی که در کلوسئوم تهیه می کنید اجازه ورود به فروم و تپه پالاتین را نیز به شما بدهد.

معمولا روزانه تورهای رایگان برای گشتن شهر رم برگزار می شود. این تورها یک راهنمای با تجربه دارند که اطلاعات کافی درباره هر یک از جاذبه هایی که بازدید می کنید در اختیارتان قرار می دهد. شما با تورهای رایگان می توانید به بازدید از مقبره مارگاریتا ، فرشتگان برنینی ، میدان پیاتزا دی اسپانیا ، پانتئون و فواره تروی بروید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که ساعت 17:30 در میدان Piazza di Spagna حاضر شوید و از آنجا بهمراه تور به گشتی دو ساعته در شهر بپردازید.

کلیسای پیتر مقدس یا سن پیترو در واتیکان واقع شده است و از بزرگ ترین کلیساهای جهان به شمار می رود که مربوط به دوره رنسانس می شود. زیربنای این کلیسا نزدیک به 200 هزار متر مربع است و حجاری ها و مجسمه های سقف آن ، اثر میکل آنژ است. بازدید از این کلیسای عظیم و دیدنی از بایدهای سفر به رم به شمار می رود. و از آنجایی که بازدید از این کلیسا رایگان است ، در روزهای عادی فقط بابت ورود به موزه واتیکان باید هزینه ای پرداخت کنید یا در آخرین یکشنبه ماه به واتیکان بروید تا هم ورود شما هم بازدید از این کلیسا رایگان باشد. بازدید از کلیسای سن پیترو از ساعت 9 صبح الی 6 عصر امکان پذیر است.

پلکان اسپانیایی ( Spanish Steps ) از جمله دیدنی های شهر رم است که مربوط به قرن 18 می شود. این بنا شامل 138 پله می شود که اگر همه آنها را طی کنید به کلیسای ترینیتا دی مونتی ( Trinita dei Monti ) می رسید. این پلکان عریض ترین پلکان در اروپا هستند و به تنهایی جاذبه ای دیدنی و پربازدید نیز به شمار می رود. علاوه بر اینها از آنجایی که این پلکان در میدان پیاتزا دی اسپانیا ( Piazza di Spagna ) قرار گرفته است می توانید جاذبه رایگان دیگری را نیز همزمان ببینید و از فواره زیبای این میدان دیدن کنید.

خودتان را به شهر و فضای شلوغ آن متکی نکنید. اطراف شهر رم نیز دیدنی های متعددی دارد. می توانید به منطقه Trastevere بروید که در غرب رودخانه تیبر واقع شده است. این منطقه با خیابان های سنگفرش شده و خانه های قرون وسطی ، فضایی تاریخی و خارق العاده را برایتان تداعی می کند. در شرق رودخانه تیبر نیز منطقه Testaccio واقع شده است که در آن می توانید آثار باستانی خاصی را به صورت رایگان مشاهده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی