جف بزوس مجددا ثروتمندترین مرد جهان شد


جف بزوس مجددا ثروتمندترین مرد جهان شد

با انتشار گزارش درآمد جدید آمازون، جف بزوس، مدیرعامل این شرکت، بار دیگر جایگاه ثروتمندترین مرد جهان را پس گرفت.

پس از انتشار گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی سوم آمازون، جف بزوس، سهام‌دار اصلی این شرکت، جایگاه خود را به‌عنوان ثروتمندترین مرد دنیا پس گرفت.

آمازون گزارش درآمد خود را روز جمعه منتشر کرد که اعداد و ارقام موجود در آن، از آنچه تحلیل‌گران تخمین زده بودند فراتر بود. پس از انتشار این گزارش، ارزش سهام آمازون بیش از ۸ درصد افزایش داشت و ارزش هر سهم نسبت به روز قبل ۷۹.۶۴ دلار بالاتر رفت.

بزوس، به‌عنوان مدیرعامل آمازون، صاحب ۸۱ درصد از سهام آن است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان متوجه شد که تنها در یک روز، دارایی بزوس ۶.۴۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

با این افزایش دارایی، حالا بزوس با پشت سر گذاشتن بیل گیتس، خود را به عنوان پولدارترین مرد دنیا معرفی می‌کند. مجموع دارایی‌های بزوس حالا به ۹۰.۶ میلیارد دلار می‌رسد؛ درحالی‌که دارایی گیتس طبق آخرین آمار، ۸۸.۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

بر اساس اسناد اس‌ای‌سی، ۱۷ درصد از کل سهام آمازون متعلق به بزوس است؛ اما این تنها منبع درآمد او نیست. غول تجارت الکترونیک سهامی به ارزش ۳ میلیارد دلار در شرکت فضایی بلو اوریجین دارد. همچنین ۲۵۰ میلیون دلار از سهام واشنگتن پست متعلق به او است.

آخرین باری که بزوس در بالای فهرست میلیاردرترین‌های جهان قرار گرفت، بعد از انتشار گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی دوم آمازون بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند