بهترین غذاها برای بیماران سرطانی ؛ سوپر غذاهایی که سرطان را شکست می دهند


بهترین غذاها برای بیماران سرطانی ؛ سوپر غذاهایی که سرطان را شکست می دهند

غذا تنها برای رفع گرسنگی یا داشتن انرژی نیست. غذا یک نوع روش درمانی برای سلامت جسم و روح است. سرطان نیز مثل هر بیماری دیگری با رعایت یک رژیم غذایی خوب می تواند می تواند روند درمانی سریع تری پیدا کند. با غذاهایی که در این مقاله می خوانید می توانید بیماری سرطان و تاثیرات ناشی از شیمی درمانی را کنترل کنید و زودتر با این بیماری خداحافظی کنید....

0

معمولا وقتی فرد با یک بیماری جدی مثل سرطان مواجه می شود آخرین روش درمانی که به ذهنش خطور می کند رعایت یک رژیم غذایی است و از خود می پرسد بهترین غذاها برای بیماران سرطانی چه غذاهایی هستند. در حالی که غذایی که می خوریم تاثیر مستقیم بر سلامتی ما دارد و نوعی دارو محسوب می شود. یک رژیم غذایی خوب نه تنها بر سلامت جسمی که بر سلامت روحی و احساسی هم تاثیر می گذارد.

غذایی که می خورید می تواند انرژی بدن تان را تامین کند، احساس کنید سالم تر و سرحال تر هستید. یا برعکس احساس کنید یک جای کار اشکال دارد و شما احساس خوبی ندارید.

غذا خوردن لذت بخش هم هست. چه چیزی بهتر از این که گرسنه باشید و بنشینید و در کمال آرامش غذای مورد علاقه تان را بخورید. غذایی خوشمزه که تمام نیازهای بدنی شما از ویتامین ها گرفته تا مواد معدنی و پروتئین ها را تامین می کنند و حس بهتری به شما می دهد.

۶ سوپر غذا در مبارزه با سرطان

سرطان هم یک بیماری است و مثل هر بیماری دیگری با یک رژیم غذایی مناسب می توانید هم از غذا خوردنتان لذت ببرید هم سلامتی را در بشقابتان بگذارید و میل کنید. درست مثل وقتی که یک حساسیت پوستی دارید و برای آن که پوست بدن تان ملتهب و قرمز نشود بعضی غذاها را بیشتر و بعضی را کمتر می خورید.

اگر با فردی در تماس هستید که سرطان دارد حتما مقاله امروز نت نوشت را در اختیارش بگذارید. امروز ۶ سوپر غذا را که باید در برنامه غذایی بیماران سرطانی باشد به شما معرفی می کنیم.

گوجه فرنگی و فرآورده های آن

گوجه فرنگی و هر فرآورده ای از آن مثل رب یا سس گوجه فرنگی حاوی میزان زیادی ویتامین C است و می تواند از بهترین غذاها برای بیماران سرطانی باشد . البته بیشتر بیماران سرطانی بعد از شیمی درمانی مزه غذاها برای شان خوشایند نیست. در مورد گوجه فرنگی هم همین طور است. بهترین کار این است که گوجه ها را خرد کرده و در قابلمه ای بگذارید آرام آرام بپزد. هیچ ادویه ای به آن نزنید. بعد از مدتی در آب خودش پخته و قوام می گیرد. پوست آن ها بعد از پختن به راحتی کنده شده که می توانید جدا کرده و دور بیندازید. کمی نمک ، روغن زیتون و میزان کمی زردچوبه اضافه کنید.

در مورد افرادی که دهان شان زخم دارد بهتر است از گوجه فرنگی استفاده نشود.

ماهی های چرب

بهترین غذاها برای بیماران سرطانی ؛ سوپر غذاهایی که سرطان را شکست می دهند

ماهی هایی مثل تن ( منظور قوطی نیست بلکه ماهی به نام تن است که از آن تن ماهی تهیه می شود)، سالمون و ساردین ماهیانی هستند که میزان چربی ماهی یا همان امگا ۳ در آن ها زیاد است کعه از بهترین غذاها برای بیماران سرطانی به شمار می روند. پروتئین این ماهی ها ضد خستگی و منبع تغذیه ای مناسبی برای بیماران سرطانی است. امگا ۳ و ویتامین B12 باعث ساختن سلول های جدبد قرمز خون و ویتامین D باعث سلامت استخوان ها در بیمار می شود. بنابراین بد نیست حداقل هفته ای ۳ بار از این ماهی ها استفاده کرد.

ماهی را بیشتر به صورت کبابی تهیه کنید. می توانید شب قبل آن را در مقداری پیاز خرد شده، روغن زیتون و آب لیموترش تازه و کمی زردچوبه بخوابانید و روز بعد کباب کنید. اگر می خواهید آن را سرخ کنید در حرارت بسیار ملایم با روغن زیتون سرخ کنید.

دانه های روغنی

دانه های روغنی در ردیف چهارم از لیست بهترین غذاها برای بیماران سرطانی قرار دارند. در بیماران سرطانی معمولا اشتها کم است، به همین دلیل نمی توانند غذا به اندازه کافی بخورند. قوت چندانی ندارند و به سرعت خسته می شوند. یک مشت آجیل سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید است که می تواند شامل دانه های تخمه های کدو، آفتاب گردان، هندوانه، پسته، بادام هندی، گردو و فندق باشد.

اگر خوردن این دانه ها برای شخص مشکل است می توانید یک قاشق غذاخوری کره فندق به او بدهید.

محصولات لبنی

کلسیم، ویتامین D و پروتئین موجود در لبنیات باعث سلامت استخوان ها در بیمار سرطانی می شود. پس به این گروه از مواد غذایی هم باید توجه ویژه ای شود. شیر، کفیرو ماست باعث افزایش باکتری های مفید و از بین رفتن باکتری های مضر دستگاه گوارش می شود. با توجه به ضعیف شدن سیستم ایمنی در نتیجه شیمی درمانی این دو ماده در تقویت قوای بدن و برگشت سلامت نقش موثری دارد. در صورتی که فرد گیاه خوار است یا مزه آن ها را دوست ندارد می توانید از آب پرتقال و شیر غنی شده با ویتامین D و کلسیم استفاده کنید. شیرسویا هم جایگزین خوبی است.

استفاده از محصولات پروبیوتیک بهتر و موثر و سالم تر است.

گوشت پرندگان کوچک

گوشت جوجه، سینه مرغ و بوقلمون ، بلدرچین از منابع خوب پروتئین حیوانی و کم چرب و مناسب بیماران سرطانی است. این گوشت ها ساده و هضم آن ها چه به صورت پخته چه کبابی برای شخص راحت تر است. بیماران سرطانی معمولا به دلیل شیمی درمانی و داروهایی که استفاده می کنند معده حساسی دارند. از گوشت قرمز که باعث التهاب می شود و هضم آن سنگین است به هیچ وجه استفاده نکنید.

می توانید مثل ماهی آن ها را از شب قبل در ترکیبی از پیاز خرد شده، کمی آب لیمو ترش تازه، کمی زردچوبه و نمک بخوابانید تا موقع پخت یا کباب تردتر شود.

سبزیجات سبزبرگ

سبزیجات سبزبرگ بخصوص آن هایی که برگ های بزرگ تری دارند مثل اسفناج، کاهو، شاهی حاوی مقدار زیادی کلسیم و آهن است. آهن باعث تقویت گلبول های قرمز و کلسیم باعث قوی شدن استخوان ها می شود. منیزیوم نیز یکی از مواد ضروری است که با خوردن انواع سبزی های سبز برگ یا مکمل های غذایی با تجویز پزشک باید به بدن بیمار مبتلا به سرطان برسد.

نخود و انواع لوبیا

حبوبات منبع خوبی برای پروتئین محسوب می شود و در لیست بهترین غذاها برای بیماران سرطانی قرار دارند. به همین دلیل باید در رژیم غذایی بیماران سرطانی به منظور جلوگیری از خستگی مفرط به طور مرتب گنجانده شود.

سعی کنید آن ها را از شب قبل بخیسانید، آب آن را دور بریزید و با کمی نمک بگذارید به خوبی بپزد.

زنجبیل

بهترین غذاها برای بیماران سرطانی ؛ سوپر غذاهایی که سرطان را شکست می دهند

افسانه نیست واقعیت است. واقعا زنجبیل یک داروی گیاهی معجزه گر همه کاره است. زنجبیل دارای قدرت ضدسرطانی است و تمام عوارض جانبی ناشی از شیمی درمانی مثل بی خوابی، تهوع را بخوبی درمان می کند.

می توانید زنجبیل تازه را رنده کنید و کمی به غذا اضافه کنید تا موقع پخت خواص آن در غذا برود. می توانید از آن چای زنجبیل تهیه کنید و با کمی عسل به بیمار بدهید.

غذا فقط برای داشتن انرژی یا رفع گرسنگی نیست. غذا درمان کننده است.

بهترین غذاها برای بیماران سرطانی ؛ سوپر غذاهایی که سرطان را شکست می دهند بهترین غذاها برای بیماران سرطانی ؛ سوپر غذاهایی که سرطان را شکست می دهند
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

17 + 11 =

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس