5 گروه شکارچی خطرناک در دامغان دستگیر شدند


5 گروه شکارچی خطرناک در دامغان دستگیر شدند

دامغان - رئیس اداره محیط زیست دامغان بابیان اینکه در کمتر از دو ماه پنج گروه صیادان بازهای شکاری در این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفتند، گفت: در این رابطه هفت نفر دستگیر شدند.

فرامرز اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه در دو ماهه اخیر پنج گروه شکارچی خطرناک در دامغان دستگیر و به مقامات قضائی معرفی شدند، ابراز داشت: با هوشیاری، وجدان کاری و مسئولیت پذیری محیط بان های دامغان در پنج نقطه مختلف این شهرستان صیادان پرندگان شکاری شناسایی و در این رابطه تاکنون هفت نفر دستگیر شدند.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به سابقه افراد و نوع جرائم این شکارچیان، محکومیت زندان برای آن ها صادر شده است، افزود: این شکارچیان افراد خطرناک و حرفه ای بودند که با ایجاد چاله بر روی زمین و با استفاده از تورهای مخفی اقدام به شکار پرندگان نادر می کردند که معمولا صبح زود دام را پهن و تا انتهای شب باز می گشتند لذا در انزار عمومی نیز قابل رویت نبودند.

رئیس اداره محیط زیست دامغان پرندگان شکار شده را از نوع شاهین، بالابان و بحری خواند و ابراز داشت: شکارچیان از مناطق جنوب کشور در دامغان اقدام به صید پرندگان شکاری می کردند و سپس آن ها را با قیمت گزاف بین ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان به کشورهای حاشیه خلیج فارس می فروختند که با اقدام محیط زیست دامغان، شکارچیان از این هدف خود ناکام ماندند.

اسفندیاری مقابله با شکارچیان پرندگان شکاری در دامغان را ثبت رکود کشوری برشمرد و افزود: در هیچ کجای کشور جایی را سراغ نداریم که در کمتر از دو ماه پنج گروه صیادان بازهای شکاری دستگیر شوند.

وی با بیان اینکه وفاق و همدلی بین نیروهای محیط بانی دامغان در قالب تیم گروهی توانست شکارچی ها را روانه زندان کند، افزود: بهره گیری از فرهنگ زیست محیطی، مشارکت های بومی و محلی، استفاده از پدافند غیرعامل و گشت و پایش مستمر محیط بان ها در منطقه باعث شد تا شکارچیان از رسیدن به هدف خود بازبمانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا