وزرای خارجه و دفاع آمریکا خواستار صدور «مجوز جنگ نامحدود» شدند


وزرای خارجه و دفاع آمریکا خواستار صدور «مجوز جنگ نامحدود» شدند

وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا از کنگره این کشور خواستند تا در صورت تصویب مجوز جدیدی برای استفاده از نیروی نظامی، از لحاظ بُرد زمانی و جغرافیایی هیچگونه محدودیتی برای آن قائل نشوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «رکس تیلرسون» و «جیمز ماتیس» وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا از کنگره این کشور خواستند تا در صورت تمایل به تصویب مجوز جدیدی برای استفاده از نیروی نظامی، هیچگونه محدودیتی به لحاظ بُرد زمانی و جغرافیایی برای آن قائل نشوند.

رکس تیلرسون در نشست کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت هرگونه «مجوز برای استفاده از نیروی نظامی» (AUMF) که در کنگره به تصویب می رسد، «نباید از لحاظ زمانی و مکانی محدود باشد».

وی در ادامه افزود: هر قانونی که یک تاریخ پایان را تعیین کند، ممکن است ندانسته دشمنان آمریکا را جسورتر سازد.

وزرای خارجه و دفاع آمریکا در اظهارات خود متفق الرأی بودند که دونالد ترامپ در حال حاضر از اقتدار و اختیار قانونی برای حمله به کره شمالی بدون کسب مجوز جدید از کنگره برخوردار است!

ماتیس در نشست مجلس سنا گفت: «باید تصدیق کنیم که در دوره ای از کشمکش مداوم بسر می بریم و چنانچه به دشمن خود نگوییم که چه روزی قصد داریم جنگ را به پایان برسانیم، احتمال بیشتری وجود دارد که این جنگ را زودتر به پایان برسانیم».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها