ضربه گیر تخت نوزاد، الزامی است؟


ضربه گیر تخت نوزاد، الزامی است؟

روش بهتر این است که یک تخت خواب جدید بخرید. قیمت تخت مهم نیست.

اتاق کودک شما پیش از هر چیز باید امن باشد. بنابراین در هنگام مرتب سازی اتاق کودک، مراقب اشتباهات زیر باشید. در این صورت هم راحتی و هم امنیت فراهم می شود.

10 اشتباه رایج در اتاق کودک
اشتباه اول: تخت خواب قدیمی
تخت خواب نوزاد جزئی مهم است که می تواند هزینه سیسمونی نوزاد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. اما خرید تخت خواب قدیمی استانداردهای ایمنی جاری را فراهم نمی کند. اگر می خواهید از تخت قدیمی استفاده کنید، ابتدا نکات ایمنی را مطالعه کنید. آکادمی کودکان در امریکا و کمیته ایمنی محصولات مصرفی منابع خوبی هستند. مدل های قدیمی دارای ریل های جانبی، میله های با فاصله زیاد و رنگ های سربی خطرناک هستند بنابراین پیش از خرید محصولات نکات کمیته ایمنی محصولات مصرفی را مطالعه کنید.
روش بهتر این است که یک تخت خواب جدید بخرید. قیمت تخت مهم نیست. تمام تخت های جدید براساس استاندارد ساخته می شوند.

تخت خواب قدیمی
اشتباه دوم: ضربه گیرهای تخت خواب
آکادمی کودکان در امریکا در خصوص عدم استفاده از ضربه گیرهای تخت خواب از سال 2011 توصیه کرده است زیرا این ضربه گیرها باعث خفگی یا به دام انداختن نوزاد می شوند. تشک های نرم نیز خطر SIDS (مرگ ناگهانی نوزاد) را افزایش می دهند.
برای امنیت نوزاد در هنگام خواب، هیچگاه بالشت، لحاف، پتو و اسباب بازی در تخت او قرار ندهید.

ضربه گیرهای تخت خواب نوزاد
اشتباه سوم: تابلو بالای تخت خواب کودک
- بهتر است هیچ تابلویی بالای تخت خواب نوزاد آویزان نکنید. این کار خطرناک است زیرا احتمال افتادن تابلو بر روی نوزاد وجود دارد. همچنین در هنگامی که نوزاد یاد می گیرد بایستد احتمال دارد تابلو را بکشد و روی خودش بیندازد و باعث آسیب می شود.
- اگر تصمیم دارید تابلویی روی تخت نوزاد آویزان کنید حتما از سفت بودن آن مطمئن شودی. برای مثال، اگر قاب دارای یک سیم آویزان است، از قلاب ایمن زلزله استفاده کنید. برای ایمنی بیشتر تخت نوزاد را از دیوار فاصله دهید تا اگر تابلو افتاد بر روی زمین بیفتد.

تابلو روی تخت خواب نوزاد
اشتباه چهارم: اثاث غیرمستحکم
پیش از اینکه متوجه شوید نوزاد شروع به راه رفتن می کند و برای ایستادن از اثاث منزل کمک می گیرد. بنابراین سعی کنید قفسه ها و کمدها را به دیوار وصل کنید تا از افتادن آن ها بر روی نوزاد جلوگیری شود. AAP توصیه می کند اثاث منزل را به ستون های دیوار با پیچ های دیواری خشک وصل کنید.

اثاث غیرمستحکم
اشتباه پنجم: پنجره ها و پرده های ناامن
اثاث منزل را از پنجره فاصله دهید و پیش از این که نوزاد شروع به راه رفتن کند، در مقابل پنجره نرده بزنید. همچنین در خصوص پیچ کردن قاب پنجره یا راهی برای جلوگیری از باز شدن پنجره فکر کنید. از پرده های بدون نخ آویز استفاده کنید. اگر پرده شما نخ آویز دارد، آن را طوری قرار دهید که نوزاد نتواند به آن دسترسی داشته باشد. زیرا یکی از عوامل خطرناک در جهت خفگی می باشد.

پنجره ها و پرده های ناامن
اشتباه ششم: اجزای متحرک ناامن
- از آنجایی که رشته ها خطرناک هستند هرگز آن ها را بالای تخت نوزاد آویزان نکنید. می توانید آن ها را در ارتفاعی قرار دهید که نوزاد در هنگام دراز کشیدن به آن ها دسترسی نداشته باشد.
- APP خلاف آویزان کردن رشته ها و روبان ها بالای سر نوزاد است. همچنین از پروژه های DIY با اجزای کوچک اجتناب کنید زیرا می تواند یک تهدید خفگی باشد. وسیله ای که در فروشگاه خریداری می کند، استانداردهای ایمنی فعلی را برآورده می کند، اما همیشه محصول را بررسی کنید تا از ایمن بودن آن مطمئن شوید. قبل از نصب این اسباب بازی، CPSC را بررسی کنید.
- هنگامی که نوزاد یاد گرفت روی دست و زانو بایستد (حدود 4 تا 5 ماهگی) این وسیله را از روی تخت او بردارید.

اجزای متحرک ناامن
اشتباه هفتم: ذخیره سازی ناامن اسباب بازی ها
برای مرتب نگه داشتن اسباب بازی ها از سبدی بدون در و بدون گوشه های تیز استفاده کنید. قفسه های دردار اگر در بسته شود باعث آسیب به نوزاد می شود و می تواند نوزاد را داخل گیر اندازد. اگر در حال حاضر در منزل قفسه دردار دارید CPSC توصیه می کند در آن را جدا کنید.

ذخیره سازی ناامن اسباب بازی ها
اشتباه هشتم: میز تعویض پوشک به هم ریخته
از آویزان کردن چیزی روی میز تعویض پوشک اجتناب کنید. همچنین پوشک ها و پمادها را از دسترس نوزاد دور نگه دارید. پوشک کثیف بسیار خطرناک است بنابراین آن را دور از دسترس نوزاد قرار دهید. همچنین هر چیز الکتریکی، شامل لامپ یا مانیتور را از دسترس نوزاد دور نگه دارید. الکتریسته خطرناک است و سیم ها نیز می توانند باعث خفگی شوند.

میز تعویض پوشک به همریخته
اشتباه نهم: خطرات خفگی
نوزاد هر چیزی را می جود. در خصوص خطرات مربوط به خفگی، مانند خوردن سکه و توپ های کوچک مراقب باشید. اثاث منزل را بررسی کنید که دارای قطعات شل نباشند، مانند دستگیره کشو، پیچ و مهره. پوشک را دور از دسترس نوزاد قرار دهید.

خطرات خفگی نوزاد
اشتباه دهم: دسترسی به سیم های برق
- سعی کنید سیم های برق را به دیوار سفت کنید تا آویزان نباشند. همچنین روی پریزها را بپوشانید. سیم های شل بسیار خطرناک هستند و یکی از وسیله های رایج با سیم در اتاق کودک، مانیتور کودک است. هیچ گاه مانیتور را روی تخت کودک قرار ندهید. مانیتور را در جایی آویزان کنید.
- سیم های برق نیز خطرناک هستند بنابراین در هنگام سیم کشی اتاق به آویزان نبودن آن ها توجه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده اف 35