صالحی: امیدواریم در ٧ سال آینده شاهد راه‌اندازی واحد دو نیروگاه بوشهر باشیم


صالحی: امیدواریم در ٧ سال آینده شاهد راه‌اندازی واحد دو نیروگاه بوشهر باشیم

رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم اجرای عملیات گودبرداری فونداسیون واحد 2 نیروگاه بوشهر ابراز امیدواری کرد طی 7 سال آینده این واحد راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به بوشهر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (سه شنبه) در مراسم اجرای عملیات گودبرداری فونداسیون واحد دو نیروگاه بوشهر عنوان کرد:این پروژه نماد همکاریهای راهبردی بین ایران و روسیه است.
صالحی گفت: یکی از تناقضات روزگار همین است ما در قبل از انقلاب در مدار سیاسی غرب بودیم. یکی از خواسته های ملت ایران در قبل انقلاب داشتن ذوب آهن بود و با اینکه در مدار سیاسی غرب بودیم ولی غربیها هیچ کمکی نکردند و اتحاد جماهیر شوروی ذوب آهن را احداث کرد.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: ورود ما به صنعت با کمک همسایه خوب ما روسیه بوده و ورود ما به فناوری هم با همکاری همسایه بزرگ و خوب ماست و این پیام مهمی در بردارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: کلنگ زنی این پروژه شهریور ٩٥ انجام شد و شاهدید محوطه ای که پر از ساختمان بود در این فاصله زمانی تسطیح شد. بیش از ١٣٠ ساختمان و کارگاه اینجا مونتاژ شده است و میلیونها مترمکعب خاکبرداری شده تا تسطیح شود و امروز هم شاهد گودبرداری فونداسیون ساختمان دو نیروگاه هستیم.
به گزارش فارس، صالحی با بیان اینکه از نظر ما پروژه جلوتر از زمان خودش است، عنوان کرد: امیدواریم در هفت سال آینده شاهد راه اندازی واحد دو باشیم و دو سال بعد از آن هم شاهد راه اندازی واحد سوم باشیم.

وی در پاسخ به سوالی با بیان اینکه مجلس ما را موظف به تولید ٢٠ هزار مگاوات برق هسته‌ای کرده است، به تشریح مزیتهای نیروگاه های هسته ای در مقایسه با دیگر نیروگاهها پرداخت.

صالحی افزود: اهمیت نیروگاه هسته‌ای در خودش نهفته است. ما چون یک کشور خشک هستیم نیاز داریم به سمت نیروگاه‌های کوچک برویم. اگر بخواهیم نیروگاه‌های بزرگ ایجاد کنیم باید در کناره خلیج فارس و خزر باشد که برای انتقال برق به دیگر نقاط خیلی به صرفه نیست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس