روستای واریان کرج


روستای واریان کرج، یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین روستاهای این شهر بوده که در مسیر جاده کرج- چالوس خودنمایی می‌کند. واریان را می‌توان یکی از قطب‌های گردشگری این منطقه دانست که هر ساله گردشگران بسیاری از مناطق اطراف از آن بازدید می‌کنند. این روستا، در شرق سد امیرکبیر و در 25 کیلومتری جاده زیبا و […] نوشته روستای واریان کرج اولین بار در...

روستای واریان کرج، یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین روستاهای این شهر بوده که در مسیر جاده کرج- چالوس خودنمایی می‌کند. واریان را می‌توان یکی از قطب‌های گردشگری این منطقه دانست که هر ساله گردشگران بسیاری از مناطق اطراف از آن بازدید می‌کنند. این روستا، در شرق سد امیرکبیر و در 25 کیلومتری جاده زیبا و چشم‌نواز چالوس واقع شده است. واریان تا قبل از احداث سد کرج، در بستر کنونی آن قرار داشت. اما پس از ساخت این سازه، برخی از باغ‌های اهالی محترم واریان در حاشیه شرقی آن قرار می‌گیرند.
در واقع، این باغ‌های زیبا واریان امروزی را تشکیل داده‌اند که تنها راه دسترسی به آن‌ها عبور از سد کرج به وسیله قایق می‌باشد. این روستا، به مانند نگین سبز و زیبایی است که کوه‌های اطراف همانند قابی آن را احاطه کرده‌اند. انعکاس این کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و طبیعت سرسبز واریان در آب‌های آرام و زیبای سد کرج منظره جالبی را به وجود می‌آورد. جالب است بدانید که واریان تنها روستای آبی ایران می‌باشد. رفت‌و‌آمد با قایق در این روستا، معمولاٌ از ساعت 7:30 صبح تا 13 و از 15 عصر تا 11 شب امکان‌پذیر است.
در طول تابستان، به خاطر خوب بودن آب‌وهوا تردد قایق‌ها در این منطقه زیاد بوده و حتی تعداد آن‌ها به 10 عدد هم می‌رسد. یکی از قوانین خوبی که در این روستا وضع شده، ممنوعیت ورود هر گونه وسیله نقلیه از جمله اتومبیل، دوچرخه و موتور می‌باشد. بنابراین، در واریان می‌توانید هوایی بدون دود و سرشار از پاکی را استنشاق کنید. از میان محصولات کشاورزی این روستا می‌توان به غلات و میوه اشاره کرد. همچنین، شغل زنبورداری نیز در واریان رواج بسیاری داشته و می‌توانید عسل‌های لذیذ و خوشمزه‌ای را در این روستا نوش‌جان فرمایید. علاوه بر این‌ها، دوخت گیوه و کرباس‌بافی در واریان از مشاغل اصلی مردم به حساب می‌آیند. در حین بازدید از روستا، متوجه حقایق و ویژگی‌های عجیبی در مورد آن می‌شوید. به‌عنوان‌مثال، در واریان هیچ مغازه سوپرمارکتی وجود ندارد. دیگر این‌که، حیاط خانه‌ها به خاطر نداشتن در و دیوار برای خانه‌ها با یکدیگر مشترک است. باید بدانید که سفر به واریان، تنها در صورت داشتن خانه، مهمان شدن در منزل اقوام و آشنایان و یا با هماهنگی قبلی جهت ورود به آن امکان‌پذیر می‌باشد. گفتنی است که این روستا، زادگاه بازیگر محبوب و دوست‌داشتنی کشورمان جناب آقای مهران رجبی است.

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرج

روستای واریان کرجروستای واریان کرج

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو