طرز تهیه دسر ماست خوشمزه و خوش طعم


دسر ماست از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است و اگر شما زمان کافی برای تهیه دسر ندارید می توانید این دسر را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه دسر ماست از آب سرد و پودر ژلاتین و شیر و شکر و خامه چرب و ماست چکیده و وانیل و توت فرنگی استفاده می شود.  دسر با نشاسته، دسر ماست و دسر یخچالی...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

دسر ماست از جمله دسرهای خوشمزه و متفاوت است که می تواند ایده مناسبی برای دسر مهمانی ها باشد. طرز تهیه دسر ماست نیز زمان زیادی از شما نمی گیرد و دارای طعم خوب و ایده آلی است.

دسر ماست از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است و اگر شما زمان کافی برای تهیه دسر ندارید می توانید این دسر را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه دسر ماست از آب سرد و پودر ژلاتین و شیر و شکر و خامه چرب و ماست چکیده و وانیل و توت فرنگی استفاده می شود.

دسر با نشاسته، دسر ماست و دسر یخچالی از انواع دسرهای سالم و خوشمزه هستند و کدبانوهای عزیز می توانند برای پذیرایی از مهمان هایشان این نوع دسرها را در منزل تهیه کنند.

طرز تهیه دسر ماست خوشمزه و خوش طعم

مواد لازم

آب سرد : ۱/۴ پیمانه شیر : ۱۲۰ میلی لیتر پودر ژلاتین : ۱۲ گرم شکر : ۴۰ گرم خامه پرچرب : ۱۰۰ گرم ماست چکیده : ۱۵۰ گرم توت فرنگی : ۲۰ عدد وانیل : ۱/۸ قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر ماست

برای تهیه دسر ماست ابتدا پودر ژلاتین را با مقداری آب مخلوط کنید سپس پودر ژلاتین را به روش بن ماری حرارت دهید تا رقیق شود.


طرز تهیه دسر ماست خوشمزه و خوش طعم

طرز تهیه دسر ماست خوشمزه و خوش طعم

درون ظرفی دیگر شکر و شیر را بریزید و سپس مخلوط شکر و شیر را به روش بن ماری حرارت دهید تا شکر درون شیر حل شود. در مرحله بعدی طرز تهیه دسر ماست پودر ژلاتین را به مخلوط شیر و شکر بیفزایید و این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند سپس مخلوط مواد را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا مخلوط پودر ژلاتین و شیر سرد شوند سپس خامه و ماست و وانیل را به مخلوط این مواد بیفزایید و دوباره مواد را هم بزنید.

طرز تهیه دسر ماست خوشمزه و خوش طعم
در این مرحله از دستور تهیه دسر ماست توت فرنگی ها را از وسط نصف کنید و آن ها را در کف قالب بچینید.

طرز تهیه دسر ماست خوشمزه و خوش طعم

مخلوط دسر را به آرامی روی توت فرنگی های برش زده بریزید و قالب دسر را به مدت ۶ ساعت درون یخچال قرار دهید تا دسر به خوبی ببندد.

طرز تهیه دسر ماست خوشمزه و خوش طعم

بعد از مدت زمان ذکر شده قالب دسر را از درون یخچال بیرون آورید و قالب را به مدت چند ثانیه درون آب نیمه گرم قرار دهید و بعد از اینکه دسر از قالب جدا شد ظرفی تخت را روی قالب قرار دهید و دسر را درون ظرف برگردانید. توجه داشته باشید اگر بعد از برگرداندن دسر روی توت فرنگی ها سفید بود می توانید با کمک قاشق روی آن ها را تمیز کنید.

طرز تهیه دسر ماست خوشمزه و خوش طعم

نکات طلایی برای تهیه دسر ماست

۱. این دسر را می توانید در قالب تارت ۲۳ سانتی متری تهیه کنید.
۲. برای تهیه دسر ماست می توانید از کمپوت آناناس استفاده کنید.
۳. توجه داشته باشید که کیوی و آناناس تازه مانع بستن دسر ماست می شوند.

طرز تهیه دسر ماست خوشمزه و خوش طعم

در این مطلب با طرز تهیه دسر ماست خوشمزه در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسر و پیش غذا کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟