تحقق منویات رهبری در خصوص افزایش جمعیت را باید سرلوحه قرار داد


تحقق منویات رهبری در خصوص افزایش جمعیت را باید سرلوحه قرار داد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی در نخستین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان تاکیدی بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت داشت و یکی از راه های تحقق این مهم را تصیمات اتخاذ شده در شورای راهبردی جمعیت دانست.

به گزارش ایرنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری؛ محمدرضا صالحی در این شورا اظهار داشت: باید دستگاه های اجرایی متولی با ارائه تحلیل های خود و راهکارهای لازم بتوانند علاوه بر تشویق و ترغیب به امر افزایش جمعیت، موجب تسهیل در امر ازدواج و افزایش آن نیز شوند.
وی همچنین بااشاره به رشد 2ونیم درصدی آمار ازدواج وکاهش 2 و 2دهم درصدی طلاق در خراسان شمالی طی 7ماه امسال نسبت به مدت مشابه ابراز امیدواری کرد: همه در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب در این خصوص تلاش کنند.
گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه علی زاهدی نیا مدیرکل ثبت احوال و دبیر شورای راهبردی جمعیت استان به ارائه گزارشی درخصوص وقایع چهارگانه ولادت، فوت، ازدواج، و طلاق در 7 ماهه سال و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل پرداخت. بررسی وضعیت گروه های سنی بر پایه داده های سرشماری عمومی نفوس و مسکن و تعیین سه نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه ها از دیگر دستورکارهای جلسه شورای راهبردی جمعیت استان بود.
استان خراسان شمالی طبق سرشماری سال95، 863 هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!