برجام، موضوع مذاکرات پوتین با مقامات ایران


برجام، موضوع مذاکرات پوتین با مقامات ایران

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با مقامات ایران، روند اوضاع کنونی پیرامون برجام و سوریه را بررسی خواهد کرد.

به گزارش پارس نیوز،

به نقل از خبرگزاری «تاس»، کاخ کرملین در آستانه سفر رئیس جمهوری روسیه به تهران اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" در دیدارهای جداگانه خود با "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران و آیت الله "علی خامنه‌ای" رهبر انقلاب اسلامی ایران، وضعیت کنونی پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: «در جریان ملاقات رئیس جمهوری روسیه با همتای ایرانی و رهبر انقلاب اسلامی ایران، طیف وسیعی از مسائل بین المللی و منطقه‌ای، از جمله روند اوضاع در سوریه، مورد بررسی قرار می گیرد. البته موضوع توافق هسته‌ای کشورهای گروه «1+5» با ایران، با توجه به موضع گیری جدید دولت آمریکا در این رابطه، در مرکز توجه گفت‌وگوهای طرفین قرار دارد.»

کاخ کرملین همچنین در این سند اعلام کرده است که روسای جمهوری روسیه، ایران و جمهوری آذربایجان در نشست سه جانبه خود در تهران (اول نوامبر) هماهنگی اقدامات مشترک به منظور مبارزه موثر با تروریسم، افراطگرایی، قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان یافته را مورد بررسی قرار خواهند داد.

دفتر ریاست جمهوری روسیه همچنین یادآور شده است که روسای جمهوری روسیه، ایران و آذربایجان قصد دارند به توافق سیاسی در زمینه قیمت نفت در بازار جهانی دست یافته و بر ادامه مشارکتهای سه جانبه در چارچوب سازمان کشورهای صادرکننده گاز طبیعی که ایران و روسیه عضو اصلی آن بوده و آذربایجان هم در آن عضو ناظر است، تاکید کنند. روسای جمهوری سه کشور همچنین روند اجرای طرح ایجاد کریدور «شمال-جنوب» و تقویت همکاریهای اقتصادی-تجاری را بررسی می کنند.

علاوه بر اینها، ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و الهام علی‌اف، دورنمای توسعه روابط فرهنگی-انسانی، افزایش توریزم، تبادل دانشجو و تعمیق تماسهای ورزشی را بررسی خواهند کرد. در پایان نشست سه جانبه نیز بیانیه مشترکی منتشر خواهد شد که بازتاب دهنده کلیه توافقات صورت گرفته در راستای ادامه مشارکت فعال سه کشور همسایه است.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بک گراند بنفش | 100 عکس پس زمینه بنفش برای گوشی شیک و فانتزی