قهرمانی بوکس کردستان در حضور بزرگان/مردم سنندج سنگ تمام گذاشتند


قهرمانی بوکس کردستان در حضور بزرگان/مردم سنندج سنگ تمام گذاشتند

سنندج – مسابقات بوکس قهرمانی کشور در حالی به میزبانی شهر سنندج برگزار شد که تیم استان کردستان در عین شایستگی و با کسب هفت نشان رنگارنگ توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، کردستان به مدت پنج روز میزبان مسابقات بوکس قهرمانی کشور بود، مسابقاتی که در این سطح و با حضور این تعداد ورزشکار آن هم در رشته بوکس برای اولین بار در سنندج برگزار شد و جدایی اینکه کردستان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد که مردم ورزش دوست سنندجی هم هر روز سالن را مملو از جمعیت می کردند و به تشویق ورزشکاران می پرداختند.

در این دوره از مسابقات بوکس قهرمانی کشور بیش از ۳۰۰ ورزشکار در قالب ۳۳ تیم از استانهای مختلف کشور حضور داشتند و از پنجم تا نهم آبان ماه در مجموعه ورزشی آزادی سنندج با هم به رقابت پرداختند که البته اکثر بازیکنان ملی پوش و همچنین مدعیان حضور در تیم ملی نیز در این دوره از رقابت ها شرکت کردند.

کردستان طی چند سال اخیر و به دنبال درخشش چندین ورزشکار خود، نام و نشانی خوب در رشته ورزشی بوکس پیدا کرده بود که با توجه به تلاش های هیات برای گرفتن میزبانی این مسابقات این استان به عنوان یکی از قطب های جدید بوکس در کشور معرفی شد و توانست در میان استانهای مدعی نامی جدید برای خود دست و پا کند.

دانا اسماعیل زاده و آرمین امجدیان سه چهار سالی است که با درخشش در مسابقات مختلف داخلی پیراهن تیم های ملی را نیز برتن کرده و از اعتبار ورزش بوکس کردستان دفاع کرده اند که البته این بار و با میزبانی مسابقات قهرمانی کشور کردستان نام و نشان جدیدی را برای خود دست و پا کرد و به عنوان قدرتی جدید در رشته بوکس آماده عرض اندام است.

اکبر جوهری رئیس هیات بوکس کردستان که سال گذشته این مسئولیت را قبول کرد طی سال جاری چندین اتفاق مثبت را در رشته بوکس در این استان پایه گذاری کرده است که جدای از برگزاری اردوی تیم ملی با حضور سرمربی خارجی، این مسابقات قهرمانی کشور نیز به میزبانی سنندج برگزار شد.

قهرمانی بوکس کردستان در حضور بزرگان/مردم سنندج سنگ تمام گذاشتند

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شان و جایگاه کردستان برای میزبانی رویدادهای ورزشی، اظهار داشت: با میزبانی شایسته این مسابقات ثابت شد که کردستان دارای توانمندی و استعدادهای خوبی در تمامی رشته های ورزشی است و باید زمینه برای شکوفایی این استعدادها در تمامی زمینه ها فراهم شود.

رئیس هیات بوکس کردستان عنوان کرد: در سایه برنامه ریزی های صورت گرفته و با جلب همراهی و حمایت ادارات و سازمان های دولتی و همچنین بخش خصوصی، زمینه برای برگزاری این مسابقات در کردستان فراهم شد و طی پنج روز سالن آزادی مملو از جمعیت بود تا رقابت های مهیج این رشته را تماشا کنند.

حضور مردم و استقبال قابل توجه آنها برای تماشای مسابقات بوکس قهرمانی کشور در سنندج، یکی از ویژگی های جالب این دوره از مسابقات بود به گونه ای که هر روز عصر سالن آزادی مملو از جمعیت می شود و آنها به تشویق ورزشکاران می پرداختند موضوعی که البته تیم های مهمان نیز به آن اشاره داشتند.

سرپرست تیم بوکس توابع تهران ضمن تشکر از رئیس هیات استان کردستان عنوان کرد: آقای جوهری تمام توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات گذاشت و از حق هم نباید گذشت که این دوره به نسبت دوره های قبل مسابقات کشوری در تمام رده ها یکی از باکیفیت ترین رقابت های بوکس ایران بود.

شاملو با باین اینکه کم و کاستی در این دوره از رقابت ها وجود نداشت، گفت: در این دوره از رقابت ها خوابگاه، تغذیه، مهمان نوازی و احترامی که مردم سنندج و تماشاچیان به ورزشکاران گذاشتند بی نقص بود.

برگزاری این رقابت های کشوری به میزبانی استان کردستان جدای از اینکه فرصتی برای معرفی این استان به اعضای تیم های شرکت کننده بود، باعث شد تا زمینه برای نمایش استعدادهای این رشته ورزشی در کردستان فراهم شود و به همین دلیل در حالی که کمتر کسی پیش بینی می کرد ولی کردستان در عین شایستگی با کسب هفت نشان عنوان قهرمانی را به دست آورد.

قهرمانی بوکس کردستان در حضور بزرگان/مردم سنندج سنگ تمام گذاشتند

برنامه ریزی برای برگزاری رویدادهای ورزشی قهرمانی کشور به میزبانی استان کردستان یکی از نیازهای ضروری است و به همین دلیل باید هیات های ورزشی به عنوان متولی امر و اداره کل ورزش و جوانان نیز با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال و پیگیری کنند.

مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان ایران انتخابی تیم ملی از پنجم تا ۹ آبان ماه در ورزشگاه آزادی شهر سنندج با حضور ۳۳ تیم برگزار شد و در نهایت تیم کردستان به عنوان قهرمانی این مسابقات رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت