چگونه از شر عرق زیر بغل خلاص شویم؟


هر چند که عرق فرایندی طبیعی برای پوست و بدن شماست، اما بوی بد همراه عرق می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها شخصیت شما را خراب و زیبایی‌تان را کمرنگ کند. زمانی که در محل کار، کنفرانس، جلسه‌ی عمومی، یا حتی در اولین قرار ملاقات با دوست خود یا در هر موقعیت دیگری هستید، احتیاج دارید تا تمیز بنظر برسید و بوی خوش دهید. به گزارش...

چگونه از شر عرق زیر بغل خلاص شویم؟

هر چند که عرق فرایندی طبیعی برای پوست و بدن شماست، اما بوی بد همراه عرق می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌ها شخصیت شما را خراب و زیبایی‌تان را کمرنگ کند. زمانی که در محل کار، کنفرانس، جلسه‌ی عمومی، یا حتی در اولین قرار ملاقات با دوست خود یا در هر موقعیت دیگری هستید، احتیاج دارید تا تمیز بنظر برسید و بوی خوش دهید.

به گزارش آلامتو به نقل از سرخاب سفیداب؛ تا به حال به شکست مفتضحانه‌ای که ممکن است با تعریق بدبوی زیر بغل‌هایتان بدست بیاورید فکر کرده‌اید؟ بسیار خب، خوشبختانه برای این منظور راه‌های درمانی خانگی ساده و سالمی وجود دارد که می‌توانید برای از بین بردن عرق زیر بغل و بوی بد بدن به آن‌ها روی بیاورید.

راه‌های درمانی خانگی تعریق زیر بغل، بصورت کلی به دو شاخه‌ی داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. راه‌های داخلی عمدتا به رژیم غذایی و هورمون‌های شما مرتبط اند. راه‌های خارجی هم متشکل از تاثیرگزاری محصولات طبیعی یا ساخته‌ی کارخانجات هستند می‌باشد.

راه های درمانی خارجی عرق زیر بغل

اولین و مهم‌ترین راه حل برای بوی بد زیر بغل این است که تا حد ممکن آن ناحیه را تمیز و خشک نگاه داریم. اگر شما مستعد چنین مشکلی هستید، حتماً دو بار در روز دوش بگیرید و هر بار که حمام می‌روید لباس‌هایتان را تعویض کنید. بعلاوه کمی پودر ضد قارچ هم به زیربغل هایتان بزنید تا از رشد باکتری در آن محل جلوگیری کند. یک بسته دستمال مرطوب کودک، می‌تواند به شما کمک کند تا عرق زیر بغلتان را با آن جذب کنید. بصورت منظم زیر بغلتان را پاک کنید تا همیشه تمیز و با طراوت بماند. چگونه از شر عرق زیر بغل خلاص شویم؟ محصولات ضد تعریق و دئودورانت ها ممکن است برای مدتی زیر بغلتان را با طراوت نگاه دارند، اما راههای درمانی خانگی دیگری هم هستند که بهتر از این محصولات ساخت کارخانجات برایتان عمل خواهند کرد. سرکه‌ی سفید بوی بد بدن را متوقف می‌کنند. یک پنبه‌ی توپی شکل را به سرکه سیب آغشته کنید و بلافاصله پس از حمام به زیر بغلتان بمالید تا بوی زیر بغلتان از بین برود. همچنین می‌توانید به اطراف زیر بغلتان جوش شیرین بمالید، تا به جذب عرق کمک کرده و برای مدت زیادی زیر بغلتان را خشک نگاه دارد. مخلوط جوش شیرین با چند قطره آبلیمو را به زیر بغلتان مالیده و ده دقیقه صبر کنید. سپس این منطقه را با آب ولرم بشویید تا بوی بد بدنتان از بین برود. پیش از استفاده از دئودورانت، برشی متوسط از سیب زمینی را به اطراف زیر بغلتان بمالید تا تعریق زیر بغل به حداقل برسد. می‌توانید برای همین منظور از آب شلغم نیز استفاده کنید. رزماری مخلوط شده در آب را می‌توان به عنوان یک دئودورانت طبیعی استفاده نمود. رزماری دارای خواص ضد باکتریایی است، از این رو توسط بسیاری از حرفه‌ای ها توصیه می‌شود. بجای لباس‌هایی با انواع پارچه، لباس‌های نخی استفاده کنید. چرا که نخ، عرق را جذب کرده اما پارچه های ساخته شده از الیاف مصنوعی عرق را گیر انداخته و از انتشارش جلوگیری می‌کند.

راه های درمانی داخلی تعریق زیر بغل

چاقی یکی از عوامل تعریق زیر بغل و بوی نامطبوع است. تلاش کنید تا کالری اضافه‌ای که دریافت می‌کنید را کاهش دهید تا تغییر محسوسی را در تعریق زیر بغل‌هایتان متوجه شوید. برنامه‌ی غذایی شما نقش مهمی را در بوی بد بدن بازی می‌کند. تغییراتی ساده در رژیم غذایی‌تان می‌تواند تغییر قابل توجهی در بوی بدنتان ایجاد نماید. ادویه‌جات به بوی بد بدن کمک می‌کنند، بنابراین توصیه می‌کنیم تا استفاده از ادویه جات را محدود کنید. افزودن مقادیر زیاد غذاهای فیبری بدن شما را به دفع سموم تحریک خواهند کرد. سعی کنید سبزیجات سبز بیشتری مانند جعفری به برنامه غذایی خود بیفزایید. چرا که کلروفیل موجود در سبزی‌ها بوی بد بدن را خنثی خواهند کرد. ۵۰۰ گرم سبزه‌ی گندم را با آب مخلوط کرده و هر روز صبح مصرف نمایید تا بوی بدنتان کاهش پیدا کند. سیج چای نیز برای به کاهش رساندن تعریق زیر بغل کارساز است.

خب، امیدواریم که این راهها شما را برای کاهش تعریق زیر بغل و از بین بردن بوی نامطبوع آن کمک کنند. اگر شما هم با راه‌های درمانی خانگی دیگری آشنا هستید، لطفاً آنرا با ما و خوانندگان دیگر به اشتراک بگزارید.

۶ راه خانگی برای سفید کردن دندان‌ها
برترین جاهای دیدنی روسیه برای تفریح

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی