سفر پوتین به تهران با توافقنامه‌های مهمی ماندگار خواهد شد


معاون وزیر خارجه روسیه با اظهار این که در سفر ولادیمیر پوتین به تهران توافقنامه های مهمی امضا خواهند شد، تاکید کرد که هیچ تغییر یا ضمیمه ای درباره برجام ممکن نیست و مسئول فروپاشی احتمالی توافق هسته ایالات متحده خواهد بود.

سفر پوتین به تهران با توافقنامه‌های مهمی ماندگار خواهد شد


به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف به خبرنگاران گفت سفر پوتین به تهران با توافق های مهمی همراه خواهد شد.

او گفت: «ما به همکاری با ایران در حوزه های مختلف ادامه خواهیم داد؛ کاری که پیش از این کردیم، هماهنگ با توافق نامه های موجود، حقوق بین الملل، قوانین خودمان و دیگر هنجارها».

ریابکوف افزود: «من مطمئنم که دیدار امروز رییس جمهور روسیه از تهران با توافق های مهم تازه ای ماندگار خواهد شد و به زودی از آنها خبردار می شویم».

او تاکید کرد: «ایران هم همچون هر کنشگر جدی بین المللی دیگر، منافع مشخص خودش را دارد، از جمله در سوریه. ما همچنین یک دستور کار نسبتا جامع، سرراست و روشن داریم. با توجه به جایگاه روسیه و ایران در مسائل سوریه اگر مسئله ای بروز کند، به شکل معمول از طریق مشورت و گفتگو با آن برخورد می کنیم. تاکید می کنم مسائل وجود دارند، نه تنش یا حتی درگیری».

معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «مطمئنم امروز، زمانی که رییس جمهور در تهران است، مسئله سوریه یکی از مهم ترین موضوعات در این بلوک بین المللی خواهد بود.

امروز قرار است ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در دیداری سه جانبه با حضور الهام علیف، رییس جمهور آذربایجان، و حسن روحانی برگزار کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین درباره برجام گفت: «با توجه به احساسات به شدت ضد ایرانی در کنگره ایالات متحده، وضعیت در حال بدتر شدن است».

او اضافه کرد: «اگر لازم باشد چیزی اضافه مورد بحث قرار بگیرد، موضوع کاملا متفاوتی خواهد بود. من از طرف ایرانی ها هیچ قصدی برای چنین مذاکره ای نمی بینم».

ریابکوف ایالات متحده را متهم کرد که تلاش می کند فشار تحریم ها را هم بر روسیه و هم بر ایران بیشتر کند و ادامه داد: «ما نفوذی مخرب را از طرف آمریکایی احساس می کنیم که از طریق موقعیت مستحکم و قدرتمندشان در بخش مالی بانکداری و با ایجاد موانعی بر سر تراکنش های مالی معمولی، به ویژه برای ایجاد اثر منفی بر همکاری (میان مسکو و تهران) تلاش می کنند؛ مسائل بسیار دیگری هم در این حوزه وجود دارند. ما آن را می بینیم و به دنبال جایگزین ها هستیم».

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «من فکر می کنم ما باید بیشتر به سوی استقلال از دلار آمریکا و نظام بانکی آمریکا پیش برویم. نه تنها برای روسیه و ایران، بلکه بسیاری از کشورهای دیگر هم دارند متوجه می شوند که این بهتر است».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر