رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل


میوه های موجود در طبیعت همواره پر از خاصیت و فایده بوده و هستند و علاوه بر طعم خوب و لذیذشان تاثیرات فراوانی بر روی بدن و عملکرد آن و همچنین پوست و مو دارند. ما در این مقاله از همین میوه ها برای تهیه ماسک های خانگی در رفع لکه های صورت بهره گرفته ایم. با ما همراه باشید. لیمو ترش: از آب لیمو ترش به...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

داشتن صورتی زیبا و پوستی صاف و عاری از هرگونه لک و جوش آرزوی هر شخصی است و این مسئله در خانمها بیشتر صدق می کند. اما این روزها بخاطر هوای آلوده و استفاده بیش از حد از لوازم آرایش و داشتن رژیم نامناسب غذایی این اتفاق دیگر کمتر بروز می دهد. در ادامه با روش های خانگی برای رفع لکه های صورت آشنا می شوید

میوه های موجود در طبیعت همواره پر از خاصیت و فایده بوده و هستند و علاوه بر طعم خوب و لذیذشان تاثیرات فراوانی بر روی بدن و عملکرد آن و همچنین پوست و مو دارند. ما در این مقاله از همین میوه ها برای تهیه ماسک های خانگی در رفع لکه های صورت بهره گرفته ایم. با ما همراه باشید.

لیمو ترش:

از آب لیمو ترش به عنوان درمان کننده خانگی استفاده می شود. آبلیمو خاصیت سفید کنندگی نقطه های تیره به روی پوست را دارد و رنگدانه های زیاد پوست را کم می کند. چون دارای اسید استریک است موجب از بین رفتن چربی های اضافه پوست می گردد. همچنین باکتری های مسبب جوش را از بین می برد و منافذ درشت پوست را کوچک می کند.


رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل
ماسک لیمو ترش برای رفع لکه های صورت: ۱/۴ قاشق مربا خوری آب لیمو ترش تازه را با عسل ترکیب کنید و به مدت پانزده تا بیست دقیقه, چندبار در هفته به روی پوست صورتتان بگذارید و بعد بشویید. این کار را تا حاصل شدن بهبودی کامل ادامه دهید. آب لیمو و آب گوجه فرنگی را به طور یک اندازه و مساوی با هم مخلوط کنید و یک قاشق جوی دو سر, به آن اضافه کنید. از این ماسک سه تا چهار بار در هفته به مدت پانزده دقیقه برای شفافیت پوستتان تا بهبودی کامل استفاده کنید.رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل آب گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی دارای ویتامین ث و آنتی اکسیدان می باشد و خاصیت روشن کنندگی پوست و رفع لکه های صورت را دارا می باشد. در ضمن خاصیت قابض بودن دارد و سبب جمع شدن منافذ درشت پوست می شود. گوجه فرنگی لیکوپن دارد و آفتاب سوختگی را کم می کند.

ماسک صورت گوجه فرنگی:

پوست خود را با گوشت گوجه فرنگی به مدت ده تا پانزده دقیقه هرروز تا حاصل شدن نتیجه دلخواه ماساژ دهید.

رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل

سرکه سیب:

سرکه سیب دارای اسیدهای هیدرولیکی آلفا می باشد که باعث روشن شدن نقطه های تیره و لک به روی صورت می شود. به PH پوست کمک شایانی می کند. سبب دفع چربی اضافی پوست می شود. منافذ بسته به روی پوست را باز می کند. چون خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریالی دارد مانع از به وجود آمدن جوش می شود.

تهیه ماسک صورت با سرکه سیب:

یک پیمانه سرکه سیب را با دو پیمانه آب مخلوط کنید و با یک پنبه به روی پوست صورتتان بمالید و ده تا پانزده دقیقه صبر کنید, آنوقت آن را بشویید. این کار را دو تا سه بار در روز برای رفع لکه های صورت تا بهبودی کامل انجام دهید.

رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل

سیب زمینی:

در ماسک سیب زمینی، آب سیب زمینی به خاطر دارا بودن نشاسته به کم کردن رنگدانه های پوست کمک می کند.

ماسک صورت از آب سیب زمینی:

آب سیب زمینی را بعد از رنده کردن بگیرید و با یک پنبه به صورتتان بزنید و ده تا پانزده دقیقه برای شست و شو دست نگه دارید. از این ماسک هر روز تا حاصل شدن اثر دلخواه استفاده کنید.

رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل

گل سرشور:

گل سرشور همان خاک رس چربی زدا یا خاک رس رنگ زدا می باشد که برای لایه برداری از روی پوست و از بین بردن سلول های مرده و همچنین برای خلاصی و رفع لکه های صورت و دفع چربی اضافی و روشن کنندگی پوست از آن می توان بهره برد.

تهیه ماسک صورت از گل سرشور: گل سرشور را به مقدار دو قاشق غذاخوری با گلاب, چای سبز, آب خیار و آب لیمو ترکیب کنید و خمیر حاصل شده را به مدت پانزده تا بیست دقیقه به روی صورتتان بگذارید و بعد از اینکه خشک شد آن را بشویید. یک قاشق مربا خوری آب گوجه فرنگی را با پودر صندل به همراه دو قاشق گل سرشور مخلوط کنید و خمیر حاصله را به مدت بیست دقیقه به روی صورتتان بگذارید و بعد بشویید.

از هر دوی این ماسکها یک یا دو بار در هفته می توانید تا بهبودی کامل پوستتان استفاده کنید.

رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل

آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا پلی ساکارید دارد که تحریک کننده رشد در سلول های تازه می باشد و به ترمیم جای جوشها و رفع لکه های صورت و پوست کمک می کند. این ژل خاصیت ضد التهابی دارد و در درمان طبیعی رفع آکنه کاربرد دارد.

.uf98f10a0ecf3c6d61a13e6b5cb81df40 .uf98f10a0ecf3c6d61a13e6b5cb81df40:active, .uf98f10a0ecf3c6d61a13e6b5cb81df40:hover .uf98f10a0ecf3c6d61a13e6b5cb81df40 .uf98f10a0ecf3c6d61a13e6b5cb81df40 .ctaText .uf98f10a0ecf3c6d61a13e6b5cb81df40 .postTitle .uf98f10a0ecf3c6d61a13e6b5cb81df40:hover .postTitle
حتما بخوانید: ماسک طبیعی تقویت مو برای داشتن موهای پرپشت
طریقه استفاده از برگ آلوئه ورا: یک برگ آلوئه ورا را به همان اندازه ای که نیاز دارید ببرید و از وسط برش بزنید, ژل داخل برگ را به روی صورتتان بکشید و اجازه دهید تا خشک شود, آنوقت آن را آبکشی کنید. هر روز از این ژل استفاده کنید تا نتیجه بگیرید. دو قاشق غذاخوری از ژل آوئه ورا را با یک قاشق مربا خوری آبلیمو و شکر ترکیب کنید و به مدت پانزده دقیقه, دو تا سه بار در هفته برای رهایی از لکه ها روی صورتتان بگذارید.رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل توت فرنگی:

این میوه خوشگل پر از خاصیت است که از آن می توان به سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان بودن که به شفافیت پوست کمک می کند اشاره کرد, سر شار از ویتامین ث و اسیدهای هیدرولیکی آلفا و اسید سالسیلیک و همچنین اسید آلوژیک می باشد. این میوه با بروز آکنه یا جوش مبارزه می کند و پوست مرده را بر می دارد و جای جوش را کمرنگ می کند.

طرز تهیه ماسک توت فرنگی برای رفع لکه های صورت:

دو تا سه عدد توت را با چنگال له کنید و با دو قاشق مربا خوری ماست ساده و عسل ترکیب کنید به مدت ده تا پانزده دقیقه روی صورتتان بگذارید و بعد با یک پارچه گرم آن را پاک کنید. انجام این کار دو بار در هفته برای باز کردن منافذ پوست توصیه می شود. همچنین درمان لک صورت با عسل نیز تاثیر فوق العاده ای دارد.

رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل

پوست پرتقال:

پوست پرتقال یک سفید کننده طبیعی است که سبب شفافیت پوست می شود و جاهای لک و جوش را روی صورت روشن می کند. به کمتر شدن آفتاب سوختگی کمک کرده و بخاطر داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین ث در خوشرنگی و جوانی پوست موثر است.

تهیه ماسک از پوست پرتقال برای رفع لکه های صورت:

دو قاشق غذا خوری پودر پوست پرتقال را با یک قاشق غذاخوری عسل و ماست ترکیب کنید و به مدت پانزده دقیقه, دو یا سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل

خیار:

این میوه سبز خوشمزه آرام بخش پوست است و منافذ بسته بر روی پوست را باز می کند. به روشن شدن جاهای جوش و لک بر روی پوست کمک می کند. بافت آسیب دیده پوست را ترمیم می کند. و چون ویتامین ث و آنتی اکسیدان دارد التهابات پوستی را بر طرف می کند.

ماسک خیار: نصف استکان خیار پوست کنده و ریز شده را با آبلیمو در مخلوط کن ترکیب کنید و هر روز به مدت بیست دقیقه به روی پوست صورتتان بگذارید. هر روز به مدت بیست تا سی دقیقه آب خیار تازه را با یک پنبه به صورتتان بمالید و بعد بشویید.رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل موز و پوست موز:

میوه موز و پوست آن خاصیت ضد التهابی دارد و به کمتر شدن قرمزی ناشی از التهاب جای جوشها کمک می کنند. این میوه و پوستش دارای پتاسیم و آنتی اکسیدان دارد که برای پوست بسیار مفید است.

روش استفاده از ماسک موز:

داخل پوست موز را به جاهای مبتلا بمالید و تا می توانید این ماسک را روی پوست صورتتان نگه دارید. این ماسک نیازی به شستشو ندارد و مصرف سه بار در روز آن موجب می شود تا از التهابات پوستی خلاص شوید.

ماسک آب پیاز قرمز:

یک پنبه تمیز را داخل آب پیاز فرو ببرید و مستقیم بر روی نقاط تیره صورتتان بگذارید و اجازه دهید تا خوب خشک شود. این کار یکی از بهترین روش های سنتی برای رفع لکه های صورت و کم رنگ کردن کک و مک و همچنین بهبودی لک های سالخوردگی می باشد.

ماسک شیر:

دو بار در روز به مدت شش هفته, هشت تا ده دقیقه شیر را بر روی نقاط قهوه ای رنگ صورتتان بمالید. شیر بخاطر داشتن اسید لاکتیک به مرور زمان رنگدانه های پوست را کم و رنگ آن را روشن می کند.

رفع لکه های صورت با ماسک های طبیعی در منزل

با کمترین هزینه و در منزل از این ماسک های خانگی برای رفع لک صورت استفاده کنید و از تاثیر شگفت انگیز آن ها لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید