بخش کشاورزی هنوز به شیوه سنتی اداره می‌شود


بخش کشاورزی هنوز به شیوه سنتی اداره می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت:بخش کشاورزی ما هنوز به شیوه سنتی و معیشتی اداره می‌شود که باید آن را به سمت کشاورزی صنعتی و اقتصادی سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که امروز (یازدهم آبان) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آن است که با کمک داشته‌ها و با پای کار آوردن مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوانیم در استان ایجاد شغل کرده و مشکلات را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید جلسات را به سخنرانی و توضیح دادن بی مورد بگذرانیم، عنوان کرد: با سخنرانی نه شغلی ایجاد می‌شود و نه می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

استاندار کرمانشاه از مدیران دستگاه‌ها خواست برنامه‌ایی که برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد را با میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز و تعداد شغلی که ایجاد می‌کند، ارائه دهند.

بازوند، راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی را اتکا به اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: باید از روش‌های سنتی خصوصا در بخش کشاورزی و شیلات عبور کنیم.

وی، توسعه گلخانه‌ها و کشت گیاهان دارویی را از جمله زمینه‌هایی دانست که با کمک دانش بنیان می‌تواند توسعه یابد و سرمایه‌گذاری و اشتغال خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه به 41 طرح کشاورزی و صنعتی که توسط بانک‌ها در استان تملک شده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها 113 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که زیر خاک رفته و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

بازوند بر لزوم احیای این ظرفیت تاکید کرد و از مدیران بانک‌ها خواست ظرف مدت یک هفته تا 15 روز این طرح‌ها را تعیین تکلیف کنند و یا با شرایط آسان به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی افزود: برخی بانک‌ها هلدینگ‌های قوی دارند که در سایر شهرهای کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌توانند برای در اختیار گرفتن این طرح‌ها نیز پای کار بیایند.

استاندار کرمانشاه، استفاده از ظرفیت‌های موجود را یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: این طرح‌های تملک شده در گذشته برای بیش از 800 نفر ایجاد شغل داشته‌اند که اکثر این افراد اکنون بیکار شدند.

بازوند سپس به 250 میلیارد تومان تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان هم اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه در این بخش هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و برخی از بانک‌ها هیچ قدمی بر نداشته‌اند.

وی، پرداخت این تسهیلات را یکی از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان اعلام کرد و یادآور شد: بانک‌ها باید توضیح دهند که با وجود گذشتن بیش از یکسال از سفر رئیس جمهور به استان چرا هنوز اقدام خاصی برای پرداخت این تسهیلات نشده است.

استاندار کرمانشاه از 20 میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری سفر مقام معظم رهبری به استان که در اختیار بانک‌ها است نیز یاد کرد و ادامه داد: با این کمک‌ها باید نزدیک به 100 میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت و معدن و 80 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شود که لازم است تا پایان سال این تسهیلات جذب شود.

بازوند اظهار کرد: طرح دیگری که در استان باید با جدیت پیگیری شود ایجاد واحدهای تولیدی پوشاک در مناطق روستایی است که 68 میلیارد تومان اعتبار برای آن منظور شده و باید این اعتبار را نیز در استان جذب کنیم.

وی با بیان اینکه پنج استان کشور از جمله کرمانشاه پایلوت اجرای این طرح هستند، عنوان کرد: دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرکت شهرک‌های صنعتی باید با جدیت پای کار باشند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟