بیت‌کوین حلال برای کشورهای مسلمان در راه است


بیت‌کوین حلال برای کشورهای مسلمان در راه است

با بالا گرفتن بحث‌های استفاده از ارزهای مجازی در مبادلات بین‌المللی، مشاور اقتصاد اسلامی و مالی شورای مفتی روسیه اعلام کرد کشورهای مسلمان چارچوب قانونی استفاده از بیت‌کوین را بر اساس آموزه‌های دینی طراحی می‌کنند.

خبرگزاری فارس: به گزارش راشاتودی، مادینا کالیمولینا مشاور اقتصاد اسلامی و مالی شورای مفتی روسیه اعلام کرد:درباره ارزهای مجازی برای بانکداری اسلامی توسط جامعه مسلمانان بحث و گفت‌وگو می‌شود و طی یکی، دو سال آینده می‌توان این ارز را ایجاد کرد.

خانم کالیمولینا گفت: بر اساس ویژگی‌های این نوع ارز، سکه حلال می‌تواند ایجاد شود.

وی که در کنفرانسی در شهر کازان روسیه صحبت می‌کرد، گفت:‌ استانداردهای دینی هنوز برای این مسئله مشخص نشده، اما پیش‌بینی می‌شود طی دو، سه سال آینده می‌توان چارچوب‌های اسلامی آن مشخص شود.

مشاور اقتصاد اسلامی و مالی شورای مفتی روسیه گفت: این مسئله در حال حاضر در جوامع اسلامی روسیه بسیار بحث و گفت‌وگو شده به ویژه در قفقاز مرتب درباره ارزهای مجازی در جلسات اقتصاد اسلامی بحث می‌شود.

در حال حاضر در شهر کازان روسیه معاملات در بخش دام با ارزهای مجازی موسوم به «میت‌کوین» انجام می‌شود.

کالیمولینا گفت: مبادلات بیت‌کوین در برخی کشورهای مسلمان انجام می‌شود. نخستین خدمات بیت‌کوینی در خاورمیانه برای مشتریان امارات باز شد و اکنون در عربستان، کویت، قطر، بحرین و عمان دایر است.

بیت‌کوین اندونزی و کوین‌باکس مالزی معمولاً خدمات مرتبط با ارزهای مجازی را ارائه می‌دهند.

مشاور اقتصاد اسلامی و مالی شورای مفتی روسیه گفت: نبود چارچوب قانونی برای ارزهای مجازی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در کشورهای مسلمان مشکل ایجاد کرده است.

در بین بحث‌های اصلی که علیه بیت‌کوین مطرح است، نبودن یک پیش‌بینی روشن مالی و تضمین واقعی برای آن است. همچنین خطرات فرار مالیاتی و پولشویی هم در آن دیده می‌شود.

وی گفت: کارشناسان می‌گویند برای استفاده از این نوع ارز در کشورهای مسلمان اگر آنها ریسک‌های آن را بپذیرند ممنوعیتی دیده نمی‌شود.

اخیراً کشور امارات صدور یک نوع ارز را کلید زده که با طلا تضمین شده است. بانکداری اسلامی نیازمند فعالیت‌های بانکی است که بر اساس آموزه‌های دینی باشد و قوانین اسلامی ارزهایی که ملموس هستند را می‌پذیرد و اسلام استفاده از پولی که با بدهی گره خورده باشد را نمی‌پذیرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج