سال 96 چند خودرو در کشور تولید شد؟


سال 96 چند خودرو در کشور تولید شد؟

خودروسازان در سال 96 فعال بوده اند و بازار تولید خودرو داغ است.

سال 96 چند خودرو در کشور تولید شد؟
بازار نیوز - معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت از تحقق ۹۴ درصدی هدفگذاری تولید خودرو طی ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت : تا امروز حدود ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است

محسن صالحی نیا افزود : در 7 ماهه گذشته کالاهای صنعتی رشدهای نسبتا مناسبی داشته اند و در این زمینه تایر اتومبیل از رشد 9 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

وی ادامه داد :‌فولاد خام ،‌لوازم خانگی و اقلامی مثل نخ ، نئوپان ، ام دی اف و کاغذ رشد تولید داشتند و نشان دهنده پوشش نیازداخلی است اما برای افزایش تولید باید افزایش صادرات مد نظر قرار گیرد.

صالحی نیا ادامه داد : الیاف اکریلیک با کاهش مواجه بود و این در حالی است که تولید برخی اقلام ساختمانی به دلیل رکود صنعت ساختمان با کاهش مواجه شد.
وی افزود : تولید صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز به دلیل مصرف بالای مواد اولیه توسط صنایع بالا دستی افزایش خوبی را نشان می دهد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچکدام از رشدها به مفهوم نبود واحدهای تولیدی مشکل دار نیست تصریح کرد : واحد تولیدی ممکن است به دلایل مختلف ازجمله نیاز به بازسازی و نوسازی و نبود بازار و مشکلات فضای کسب و کار دچارمشکل شود و ما معتقدیم باید فضا را برای فعالیت عمده واحد ها فراهم کنیم .

صالحی نیا با اشاره به لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت افزود : با رصد به موقع واحد های تولیدی باید با کمک دستگاههای مرتبط مشکلات را رفع کنیم و کارگروه رفع موانع تولیدی نیز به طور منظم و پیگیرانه در سطح استانها و ستاد وزارتخانه تشکیل می شود.

به گفته وی از ابتدای سال تاکنون حدود 1700 جلسه استانی و ستادی تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید برگزار شده و 51 درصد مصوبات عملیاتی شده و 49 درصد نیز در دست انجام است.
شاتا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو