٨ عامل اقدامات خرابکارانه که قصد ایجاد ناامنی در مشهد داشتند، دستگیر شدند


رکنا: هشت نفر از عوامل باند اغتشاش خیابانی که با شکستن شیشه منازل، ایستگاه‌های اتوبوس و مساجد، قصد به آتش کشیدن برخی از مکان‌های عمومی را داشتند به اتهام ایجاد ناامنی و رعب و وحشت میان شهروندان با دستور قاضی حیدری، معاون دادستان مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

ماجرای این پرونده زمانی در مسیر روند پیگیری‌های قضایی و پلیسی قرار گرفت که اخبار فعالیت‌های خرابکارانه افرادی ناشناس در یکی از مناطق برخوردار مشهد طی چندین مرحله از‌سوی مرکز پیام پلیس Police ١١٠به نیروهای گشتی کلانتری نجفی مشهد اعلام شد.

مأموران با دریافت این اخبار به محل مورد‌نظر رفتند و با صحنه‌هایی از قبیل شکسته شدن شیشه چند ایستگاه اتوبوس و مسجد مواجه شدند. با‌توجه به اینکه همه این اقدامات خرابکارانه با ‌شیوه‌ای یکسان انجام می‌گرفت، تیم بررسی‌کننده پرونده با این فرضیه که عوامل این ناامنی‌ها گروهی واحد هستند، نتیجه تحقیقات را برای کسب تکلیف به دادسرا ارائه و در اختیار قاضی Judge حیدری، معاون دادستان مشهد قرار داد.

مقام قضایی دستور رسیدگی به پرونده را صادر کرد و تیم‌هایی از کلانتری برای جلب متهمان این پرونده وارد عمل شدند. با‌توجه به حساسیت و اهمیت موضوع چند اکیپ از مأموران کلانتری در مناطقی که متهمان دیده شده‌ بودند اقدام به گشت‌زنی کردند. از‌سوی‌دیگر، تیمی از مأموران اطلاعات کلانتری مشغول بررسی سرنخ‌های به‌جامانده از متهمان شدند.

تیم دوم در ادامه بررسی‌های میدانی برای دست یافتن به اغتشاشگران، فیلم‌های مداربسته چند دوربین را در محدوده وقوع جرم Crime بازبینی کردند و توانستند یکی از عوامل این باند اغتشاشگر که جوانی حدودا ١٩ساله و دانشجوی یکی از دانشگاه‌های شهر مشهد بود را شناسایی کنند.

با شناسایی این سرنخ، موضوع به قاضی حیدری گزارش شد و مأموران پس از انجام هماهنگی قضایی، این پسر جوان که در حال پرسه‌زنی در یکی از مناطق مشهد بود را دستگیر کردند. با دستگیری این متهم دیگر اعضای این باند اغتشاشگر نیز که در حال تدارک برای اجرای عملیات خرابکارنه دیگری در یکی از خیابان‌های مشهد بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

ایجاد خسارت مالی با اسلحه دست‌ساز

با دستگیری این متهمان که بیشتر جوانان ١٩تا ٢١ساله و دانشجو بودند، پرونده در مرحله پیگیری شناسایی عاملان تحریک‌کننده این افراد قرار گرفت که بعد از گذشت چند‌روز مجددا اخبار فعالیت خرابکارانه دیگری مبنی‌بر شکستن چند شیشه ایستگاه اتوبوس توسط افرادی به پلیس اعلام شد که باتوجه به موقعیت جغرافیایی وقوع جرم، مجددا تیمی از نیروهای گشتی کلانتری نجفی مشهد مسئول بررسی این موضوع شدند.

مأموران با احتمال اینکه ممکن است این افراد همدستان متهمان دستگیر‌شده باشند، تحقیقات میدانی خود را آغاز کردند و طی ردزنی‌های شبانه، دو پسر ٢١ساله را که در یکی از خیابان‌های مشهد قصد تخریب شیشه یک ایستگاه اتوبوس به‌وسیله ساچمه فلزی سنگین در تیر‌و‌کمان دست‌ساز داشتند، شناسایی شدند.

دو متهم که از حضور پلیس مطلع شده بودند برای اینکه به دام قانون Law گرفتار نشوند پا به فرار Escape گذاشتند اما از‌جایی‌که مأموران دست آنان را خوانده بودند در اقدامی غافلگیر‌کننده این دو پسر جوان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

با انتقال متهمان به کلانتری نجفی، تحقیقات اولیه از آنان آغاز شد و مأموران در بازجویی‌های اولیه دریافتند که آنان در یک باند ١۵نفره اغتشاشگر فعالیت دارند که عمده فعالیت برنامه‌ریزی‌شده این باند ایجاد ناامنی در جامعه از طریق شکست شیشه‌های خانه‌ها، اماکن عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، حسینیه و مساجد می‌باشد.

تیم بررسی‌کننده در پی اعترافات این متهمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل اختفای دیگر اعضای این باند رفت اما از آن‌جایی‌که این افراد بزهکار متوجه دستگیری رفقای خود شده بودند، این مکان را تخلیه و متواری شده بودند.

دستگیری مهره سوم

تحقیقات ادامه یافت تا اینکه شب گذشته یکی از تیم‌های گشتی کلانتری نجفی مشهد، حین رصد میدانی در یکی از خیابان‌های محدوده استحفاظی خود به رفتار یک موتو‌رسوار که یک چهار لیتری بنزین در دست گرفته بود، مشکوک و او را زیر نظر گرفتند.

این پسر جوان بی‌خبر از اینکه مردان قانون رفتارش را زیر‌نظر گرفته در مقابل یک ایستگاه اتوبوس درون‌شهری ایستاد و مقداری بنزین بر روی آن ریخت و زمانی‌که می‌خواست این ایستگاه اتوبوس را به آتش بکشد، مأموران وارد عمل شده و قبل از وارد شدن خسارت مالی این پسر جوان را دستگیر کردند.

با دستگیری این متهم مشخص شد او نیز یکی از اعضای باند اغتشاشگر است که آن شب وظیفه داشته ایستگاه اتوبوس را به‌آتش بکشد. این پسر ٢٠ساله پس از تشکیل پرونده همانند دیگر هم‌تیمی‌های خود برای ادامه تحقیقات به دادسرا معرفی شد.

برخورد قاطع دادسرا با اغتشاشگران

معاون دادستان مشهد در تشریح دیگر ابعاد این مسئله، به خبرنگار ما گفت: مأموران کلانتری نجفی مشهد تاکنون هشت متهم که در دو باند جداگانه اغتشاش و ایجاد ناامنی تحت‌عنوان «جنبش سنگ» و «جنبش آتش» فعالیت داشته‌اند، حین ارتکاب جرم از جمله شکستن شیشه چند ایستگاه اتوبوس و به‌آتش کشیدن یکی از این مکان‌ها دستگیر شده‌اند. البته سرنخ‌هایی از دیگر اعضای این دو باند اغتشاشگر به‌دست آمده که به‌زودی دستگیر خواهند شد.

قاضی حیدری افزود: متهمان دستگیر‌شده که اغلب جوانانی ١٩‌تا ٢١ساله و دانشجو هستند در اعترافات خود به‌صراحت اظهار پشیمانی کرده و اعتراف کردند که با عضویت در جنبش سنگ و آتش قصد داشته‌اند تا جامعه را ناامن نشان بدهند.

وی ادامه داد: متهمان دستگیر‌شده تحت‌تأثیر تبلیغات غلط و کذب کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی فردی شیاد و وطن‌فروش قرار گرفته و به تأسی از این تبلیغات شیطانی، برای به‌دست آوردن آزادی Freedom پوشالی دست به چنین اقدامات مجرمانه‌ای زده‌اند. متهمان پس از انجام اقداماتی که از آن‌ها خواسته شده با تلفن همراه خود فیلم تهیه کرده و آن را برای کانال مورد‌نظر ارسال می‌کردند تا ادمین‌های این کانال‌ها با انتشار این تصاویر و فیلم‌ها در سایت‌های معاند، فضای کلان‌شهرهای کشورمان را ناامن نشان دهند.

سرپرست دادسرای انقلاب مشهد تصریح کرد: متهمان در یکی از مناطق برخوردار مشهد تاکنون شیشه هشت ایستگاه اتوبوس، دو منزل مسکونی و دو حسینه و مسجد را شکسته‌اند که احتمال افزایش اعمال خرابکارانه این افراد نیز وجود دارد، برای همین تحقیقات از این افراد همچنان ادامه دارد.

وی در پایان تأکید کرد: امروز دادسرا در مقابل عامل یا عاملان ایجاد ناامنی در جامعه ایستاده و چنانچه افرادی بخواهند به هر‌شیوه، نظم و آرامش جامعه را بر‌هم زده و آسایش مردم را سلب کنند، بدون هیچ مماشاتی با آنان برخورد خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / شهادت 8 تن از نیروهای مرزبانی ناجا در منطقه مرزی چالدران

همخوابی پرنسس هوسباز قطری با 7 مرد خاص در اتاق هتل + عکس لحظه ورود پلیس به اتاق 14+

فیلم لحظه حمله مامور سد معبر با چوب و چماق به یک دستفروش+عکس

ابهام در زندگی پس از مرگ هیتلر! + فیلم

شب ها تا صبح بیدار بودم تا اینکه یک مزاحم بی سر و پا پیداکردم / شوهرم کاسه صبرش لبریز شده و !!

آزار و اذیت شیطانی 4 نماینده زن مجلس توسط نمایندگان مرد

اعتراف تلخ نسرین به قرار نیمه شب با مرد غریبه / شوهرم دست بزن داشت!

بعد از ازدواج فهمیدم زنم به پسر دیگری بوده و به او علاقه دارد!

نگار 30 سال کوچکتر از من بود / او با آرایش زیاد بیرون می رفت و دیر می آمد!

ماجرای عروس پشیمانی که بدون اجازه داماد همه کار کرد!

کشته شدن رقیب جومونگ در سانحه رانندگی+ عکس

فرار دزد مسلح خطرناک از داخل جلسه محاکمه در اصفهان

اعتراف تلخ نسرین به قرار نیمه شب با مرد غریبه / شوهرم دست بزن داشت!

پدر شهید محسن حججی: گوسفند نذر کرده بودم تا داعشی ها پسرم را شکنجه نکنند + عکس

رنج وحشتناک دختر گردن شکسته! + عکس

در اینجا پسرهای مجردبه همین سادگی خوشبخت می شوند! + فیلم

شکایت جوان عاشق‌پیشه از معشوقۀ اینترنتی اش

کی‌روش: خانمی پول تیم ملی را برای مصارف شخصی‌اش برداشت

بهرام برای دخترم بستنی می خرید تا با زنم در اتاق خواب خلوت کند!

بهانه عجیب زن 47 ساله برای جدایی از فرشاد

شکنجه وحشتناک در اتاقک کارگاه بزرگراه چمران / دهانش را بستم و..!

پشت پرده قتل و سوزاندن دختر 8 ساله در فشم

ملاقات با ارواح در رستوران عجیب + عکس

جدال پسر جوان با مار 2 متری زیر میز + فیلم

وقتی لیدر تور گردشگردی زَهره تَرَک شد + فیلم

راز پنهان در تصویر زنانی که این جوان ایرانی خلق کرد + تصاویر

٨ عامل اقدامات خرابکارانه که قصد ایجاد ناامنی در مشهد داشتند، دستگیر شدند

بهترین خانه‌های اندرزگو و نیاوران را از ما بخواهید

٨ عامل اقدامات خرابکارانه که قصد ایجاد ناامنی در مشهد داشتند، دستگیر شدند

6 ترفند خانگی برای کاهش چین و چروک پوست

٨ عامل اقدامات خرابکارانه که قصد ایجاد ناامنی در مشهد داشتند، دستگیر شدند

بهترین خانه‌های قیطریه و فرمانیه را اینجا ببینید

٨ عامل اقدامات خرابکارانه که قصد ایجاد ناامنی در مشهد داشتند، دستگیر شدند

یکی بخورید 10 فایده ببرید

کاهش استرس به سبک ژاپنی ها+فیلم

پیتزای سه‌بعدی خورده اید ؟ + فیلم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...