13 کاری که ناخواسته برای حیوانات خانگی خود انجام میدهیم | فیلم


13 کاری که ناخواسته برای حیوانات خانگی خود انجام میدهیم | فیلم

...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

13 کاری که ناخواسته برای حیوانات خانگی خود انجام میدهیم | فیلم

چگونگی حرکت حلزون روی لبه های تیز + فیلم...

13 کاری که ناخواسته برای حیوانات خانگی خود انجام میدهیم | فیلم

پیدا شدن کرم غول‌پیکر در آکواریوم خانگی | فیل...

13 کاری که ناخواسته برای حیوانات خانگی خود انجام میدهیم | فیلم

هوبره، پرنده ای شگفت انگیز + فیلم...

تحقیقات نشان می‌دهد که سگ‌ها‌ طولانی مدت عزاداری نمی‌کنند و اگر صاحبشان صبور باشد و آن‌ها را درک کند، می‌توانند به‌خوبی بر اندوهشان غلبه کنند. درست است که صبوری اطرافیان به سگ عزادار کمک می‌کند، ولی احساسات و رفتار آدم‌ها می‌تواند رفتار یا شرایط روحی سگ را تحت تاثیر قرار دهد.

کاملا طبیعی است که انسان‌ها در زمان عزاداری به دلداری، تسکین، مراقبت و همدردی احتیاج داشته باشند، اما دنیای سگ‌ها فرق می‌کند و این کارها احساسات منفی را در او تقویت کند. مثلا اگر در کنار سگی که غذا نمی‌خورد، بنشینید و نوازشش کنید، به سادگی او را تبدیل به سگی بدغذا می‌کنید.

حفظ جریان طبیعی زندگی، مثل زمان غذا خوردن حیوان و یا زمان و نوع بازی‌ها، بیش از هر چیز به سگ شما کمک می‌کند. ما باید از حیات وحش درس بگیریم. حیواناتی که در حیات وحش زندگی می‌کنند به اندازۀ حیوانات خانگی، برای عزاداری، وقت ندارند. آن‌ها باید خیلی زود با اندوهشان کنار بیایند. آن را قورت دهند و به زندگی عادی برگردند. بازگشت به زندگی طبیعی به این معنی نیست که آن‌ها عزادار نیستند، بلکه چارۀ دیگری ندارند.

اگر سگ شما بیش از حد اندوهگین است، می‌توانید به زندگی عادی او کارها و برنامه‌هایی اضافه کنید که ترشح سرتینویین را در بدن او بیشتر کند. برای مثال اگر زیاد با سگتان بازی نمی‌کنید، او را به پیاده‌روی ببرید.

اگر یکی از دو سگ شما به‌شدت بیمار است، اجازه بدهید سگ سالمتان در زمان خواباندن او حضور داشته باشد یا حداقل بگذارید بدن بی‌جان او را ببیند و ببوید. این کار به سگ شما کمک می‌کند آنچه را که اتفاق افتاده بهتر درک کند.

آوردن یک حیوان دیگر، به جای حیوانی که از دست‌رفته، یک تصمیم شخصی است و بستگی به شرایط روحی و روانی هرکسی دارد. ممکن است وقتی فرد عزیزی را از دست می‌دهیم، اینکه شخص دیگری را بیاوریم تا جایگزین او کنیم کمکی به ما نمی‌کند.

در مدت زمانی که همۀ اعضای خانواده دارند به شرایط جدید عادت می‌کنند، وارد کردن یک سگ تازه می‌تواند موجب ایجاد رفتارها و کنش‌های ناخوشایندی شود، چراکه با ورود حیوان جدید رفتار صاحب حیوان تغییر می‌کند و همین امر سگ را گیج‌تر می‌کند. ثبات دائمی رفتار‌ها و شرایط مهم‌ترین چیزی است که یک سگ عزادار به آن احتیاج دارد.

(۵)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : حیوانات خانگی, دنیای حیوانات, رفتار شناسی حیوانات

5
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا