خطرات بارداری در سنین کمتر از 18 سال


دختران در سنین کمتر از 18 سالگی از نظر روحی و روانی برای باردار شدن آمادگی ندارد . بهتر است اگر کسی می خواهد باردار شود پیش از آن از نظر فیزیکی و روانی تکامل پیدا کرده باشد.

خطرات بارداری در سنین کمتر از 18 سال
شفا آنلاین:در سنین کمتر از ۱۸ سال استخوان‌ها نیاز به تکامل و ایجاد ذخیره استخوانی دارند تا بعد از ۵۰ سالگی که برداشت کلسیم از استخوان ها آغاز می‌شود به مشکل برنخورند. با توجه به این موضوع وقتی بارداری در سنین پایین اتفاق می افتد، ذخیره استخوانی مادر به سمت جنین می رود.

به گزارش شفا آنلاین:دختران در سنین کمتر از ۱۸ سالگی از نظر روحی و روانی برای باردار شدن آمادگی ندارد . بهتر است اگر کسی می خواهد باردار شود پیش از آن از نظر فیزیکی و روانی تکامل پیدا کرده باشد.

وقتی سن مادر کم باشد، ممکن است نوزاد نیز در زمان تولد وزن کمی داشته باشد. بارداری در اوایل سن عادت ماهیانه، می‌تواند کم خونی و مشکلات کروموزومی را به دنبال داشته باشد. در چنین بارداری مادر بیشتر آسیب می‌بیند.

در سنین پیش از ۱۸ سال دختران باید آموزش ببیند و بارداری آنها را از فعالیت‌های که سایر همسالان آنها انجام می‌دهد باز می‌دارد، مادر شدن در سن کم باعث می‌شود نیروی مولد جامعه به سمت بچه‌داری برود؛ این در حالیست که فرد باید مهارت های دیگری کسب کند. اگر وزن مادر کم باشد و کم خونی نیز داشته باشد، ممکن است زایمان سخت تری داشته باشد.

ممکن است نژاد، شرایط آب و هوایی و ارث در بعضی موارد تاثیر داشته باشد، اما در مجموع الگوی بلوغ در جامعه یکسان است.

اگر ازدواج در سنین پایین اتفاق می افتد، بهتر است چند سال اول از بارداری جلوگیری شود تا زن به بلوغ جسمی و روانی برسد. آماده نبودن زنان برای بارداری در سنین پایین و همچنین مشکلات اقتصادی و خانوادگی، می‌تواند احتمال افسردگی پس از زایمان را در آنها افزایش دهد.

همچنین تعداد زیادی از دختران در سنین کمتر از ۱۸ و ۲۰ سالگی به دلیل رشد ناکافی لگن، آماده برای زایمان طبیعی نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط