چگونه بخاری خودرو را تقویت کنیم؟ ( آموزش رفع تمامی معایب سیستم گرمایشی)


تقویت بخاری خودرو و یا سیستم گرمایشی خودرو چگونه است. چگونه میتوان بخاری خودرو را تقویت کرد و یا عملکرد بهتری از آن داشت؟ در این مقاله از هاو کن یو با کمک هم تمام روش هایی که میتواند سیستم گرمایشی و بخاری خودرو را تقویت کند بررسی میکنیم فصل سرما نزدیک است. آیا برای شما هم پیش آمده تا یک روز سرد...

فصل سرما نزدیک است. آیا برای شما هم پیش آمده تا یک روز سرد زمستانی که قرار است به سر کار یا مدرسه یا هر مکان دیگر بروید، داخل ماشین بنشینید و استارت بزنید و دلتان به این خوش باشد که الان بخاری و هیتر ماشین را روشن خواهید کرد و دیگر از سرما به خود نخواهید لزرید؟ آنوقت است که می بینید که نه تنها هیتر ماشین گرم نمی کند بلکه انگار هر ثانیه به شدت سرمای داخل ماشین هم افزوده می شود. لابد خیال می کنید اگر ماشین را چند دقیقه روشن بگذارید هیتر هم خود به خود داغ خواهد شد. اما این ایده ی خوبی به نظر نمی رسد. بالاخره یک روز سرد زمستانی است و خیابان ها هم یخ زده است و شما هم دلتان نمی خواهد دیر برسید. پس بهتر است برای حل مشکل در ادامه با ما همراه باشید.

برسی اولیه

بهتر است مشکل را بپذیرید و بزنید دنده یک و راه بیفتید تا موتور هم گرم تر شود. سپس کنترل هیتر را روی داغ (Hot) تنظیم کنید، حالت کف را انتخاب کنید و باد بخاری را در سرعت متوسط تا بالا تنظیم نمایید. با قرار دادن یک دماسنج در قسمت مسافر و راننده دما را چک کنید. با اینکه بسیاری از خودروها دمای بین ۱۳۵ تا ۱۵۵ درجه دارند اما باید دانست که دمای بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ درجه قابل قبول است. اگر دمای هوا قابل قبول بود ولی جریان هوا ضعیف بود چه کار باید کرد؟ جواب آن است که باید بدانید که مشکل از سیستم بخاری یا مجاری داشبورد است.

اگر دمای پایه ی هیتر خودرو حتی در محدوده ی ۱۱۵ تا ۱۲۰ درجه نبود چه؟ شما کاربران هاو کن یو باید به دفترچه راهنما، یا وبسایت کارخانه ی سازنده ی خودروی خود سر بزنید تا ببینید آیا راجع به این مشکل صحبتی کرده اند یا نه. اگر چیزی راجع به این مشکل ننوشته بودند یا تماس گرفتید و نتوانستند مشکل را برایتان توضیح دهند، وقت آن است که کاپوت را بالا بزنید.

1 چگونه بخاری خودرو را تقویت کنیم؟ ( آموزش رفع تمامی معایب سیستم گرمایشی)

کمپرسور تهویه ی هوا باید به وسیله ی سلکتور کنترل هوا از وضعیت دیفراست (defrost) خارج شود. اگر در وضعیت دیفراست قرار داشته باشد مشکل مدار a/c وجود دارد.

اگر دمای مایع سردکننده ی رادیاتور قابل قبول است هر دو شلنگ هیتر را لمس کنید. هر دو شلنگ باید داغ باشند. آیا داغ هستند؟

در حین نظارت بر دما، همانطور که قبلا در هاو کن یو گفتیم ترموستات را در آب داغ بیندازید. وقتی دمای آب از دمای واقعی احتراق ترموستات بالاتر رود، دمای ترموستات پایین می آید. اگر ترموستات خیلی سرد باشد هم موتور خودرو نمی تواند به خوبی گرم شود.

همچنانیکه دارید موتور خودرو را پر می کنید تا هر گونه هوای موجود در سیستم از بین برود، شیرهای اطمینانی را که روی سرها یا بلوک ها قرار دارند را یا حذف کنید و یا باز نمایید.

برسی سیستم گرمایشی یا بخاری خودرو

آیا دمای سردکننده خیلی پایین است؟ در خودروهایی که فن موتور آنها کلاچ-مانند است نباید کلاچ قفل باشد. همچنانکه موتور خاموش اما گرم است، سعی کنید کلاچ را بچرخانید. اگر کلاچ واقعا هیچ لغزش و حرکتی نکند معیوب است. اگر کلاچ دو تا سه بار بچرخد کلاچ خوبی است و مشکلی ندارد.

چگونه شیشه بالا بر خودرو را تعمیر کنیم؟

آیا کسی ترموستات را برداشته و سعی کرده است تا جوش آوردن را از بین ببرد؟ اگر آری، کار بدی کرده است.

مشکل سیستم گرمایشی

4 چگونه بخاری خودرو را تقویت کنیم؟ ( آموزش رفع تمامی معایب سیستم گرمایشی)

برای تامین کردن والو کنترل هیتر یا بخاری خودرو، ببینید که آیا خلاء خوبی وجود دارد یا نه. اگر خلاء خوب است بررسی کنید و ببینید آیا والو خوب کار می کند یا نه.

تست: یک فیلر ۰.۰۰۲ اینچی را بین والو ترموستات و نشیمنگاه آن قرار دهید و سپس ترموستات را در ظرف آب بر روی اجاق قرار دهید. یک دماسنج رادیاتور را در آب قرار دهید، اب را بجوشانید و به دمایی که در آن، ترموستات شروع به ترک خوردن می کند توجه نمایید – دمای فیلر را به دمای رتبه بندی شده اش کاهش خواهد داد.

برخی موتورها به ویژه موتورهای چهار سیلندر آنقدر دمای زیادی را به سرعت باز می تابانند که نمی توان در دمای سرد از داخل مشکل را حل نمود. راه حلی را که برای شما باز می گوییم ممک ناست راه حل فوق العاده ای نباشد اما ما به شما توصیه می کنیم که یک تکه مقوا را جلوی رادیاتور بگیرید به طوری که نیمی از سطح آن را مسدود کند. وقتی موتور داغ شد آن را به عقب برگردانید. یادتان باشد که در فصل بهار آن تکه مقوا را بردارید.

آیا خوانش دمای سردکننده نرمال است اما یک یا هر دوی شلنگ ها داغ نیستند؟ یک سر به مکانیکی بزنید تا آن را چک کند و شلنگ درچه ی هیتر را شناسایی کند.

آیا هیچ کدام از شلنگ ها گرم نیستند؟ در والو ورودی هیتر بسیاری از خودروها، برای اینکه عملکرد بهتری در تابستان داشته باشند، یک خاموش کننده ی سردکننده ی هیتر نصب شده است.اگر والو خاموش کننده نتواند به طور کامل باز شود ممکن است جریان ورودی به هیتر محدود شده باشد.

اگر شلنگ ورودی هیتر به میزان قابل توجهی گرم تر از خروجی است، مغزی هیتر زیر مایعات سردکننده ی داخل رادیاتور گیر کرده است. اول باید هر دو شلنگ هیتر را از گردن هیتر جدا کرده و شلنگ های یئکی را متصل کنید و یا هر دو شلنگ هیتر را از موتور جدا نمایید.اگر از شلنگ های یئک استفاده می کنید شلنگ های هیتر را جدا نمایید؛ اگر آنها را جدا می کنید گردن های شلنگ موتور را متصل نمایید. یک شلنگ باغبانی را داخل خروجی هیتر کنید و شیر آب سرکج را باز نمایید. اگر مایعات سردکننده همراه با گرد و خاک به بیرون آمدند و توانستید در آخر کار، جریان مایعات سردکننده ی خالص را ببینید شانس آورده اید. در غیر این صورت باید مغزی هیتر را عوض کنید.

اگر عملکرد هیتر در اتوبان ها خوب است اما وقتی در کوچه و خیابان با سرعت پایین، عملکرد آن هم افت می کند باید بدانید که مشکل جریان سیستم سردکننده است. برخی از سیستم ها در شلنگ ورودی محدودکننده ی شلنگ دارند و اگر گرد و خاک و آشغال جلوی آن را بگیرد جریان هم کاهش می یابد. وقتی موتور را روشن بگذارید می توانید این را با لمس شلنگ ورودی پیدا کنید (یادتان باشد که به برهه ای می رسی که دما به شدت کاهش می یابد). معدودی از موتورها برای بهبود جریان مایع سردکننده در سرعت های پایین، دارای پمپ های کمکی هستند.اگر پمپ نتواند کار کند خروجی هیتر طی آن عملیات افت خواهد کرد. البته اگر سیستم خنک کننده مورد اهمال واقع شود، این امکان وجود دارد که پمپ آب از داخل دچار فرسایش شده باشد و جریان مایع سردکننده را کاهش داده باشد.

چگونه بخاری خودرو را تقویت کنیم؟ ( آموزش رفع تمامی معایب سیستم گرمایشی)

در بسیاری از موارد ضعیف عمل کردن هیتر را می توان با پیروی از دستورالعمل هایی که شرکت و کارخانه ی سازنده ی خودرو ارائه داده است بر طرف نمود. این کارها را طی چند روز ظرف یک هفته انجام دهید. حتما می پرسید که آیا راه کاری وجود دارد تا سریع تر مشکل پیدا و حل شود؟ پاسخ مثبت است: یک مکانیک حرفه ای که دارای تغییردهنده ی مایع سردکننده است که با پر کردن سیستم هوا را هم خارج می کند و با اینکار می تواند گرمای سریع تری برای خودروی شما فراهم کند.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...