تبعیض‌های ناروا علیه خانم‌ها در صنعت نفت برداشته می‌شود


تبعیض‌های ناروا علیه خانم‌ها در صنعت نفت برداشته می‌شود

وزیر نفت با بیان این که از این به بعد در استخدام‌های صنعت نفت بیش از 40 تا 50 درصد افرادی که جذب می شوند خانم خواهند بود، گفت: تبعیض‌های ناروایی که علیه خانم‌ها در صنعت نفت وجود داشت کنار گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در آیین معارفه مرضیه شاهدایی – قائم مقام وزیر نفت – و رضا نوروززاده – مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی - که صبح امروز با حضور شهین دوخت ملاوردی دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی و معصومه ابتکار - معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده – برگزار شد، با بیان این که برای نخستین بار یک بانو به عنوان قائم مقام وزیر نفت محسوب می‌شود، گفت: من تغییر را از شرکت ملی صنایع پتروشیمی آغاز نکردم، بلکه به دنبال فردی بودم که در امور و به دوش کشیدن بار به من کمک کند.

وی با تاکید بر این که مسوولیت قائم مقامی در کشور ما تعریف نشده است، افزود: قائم مقامی نیاز به همکاری دائمی میان مقام و قائم مقام دارد. قائم مقام باید مسوولیت برخی کارها را بپذیرد و در برخی امور نباید دخالت کند. در بین افرادی که برای سمت قائم مقامی مطرح بودند مهندس شاهدایی را انتخاب کردم و این نخستین مرتبه‌ای است که بالاترین سمت بعد از وزارت به یک خانم در صنعت نفت داده می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: افرادی که دنبال این هستند که از گل فقط خار آن را ببینند گفتند در این انتخاب بحث‌های دیگری مطرح بوده است اما قصد من این بود که به خانم‌ها ارتقاء دهیم و پیام رییس جمهور را در این زمینه انجام دهم و همچنین باری از روی دوشم بردارم و امیدوارم بخش عمیقی از این بار سنگین برداشته شود.

زنگنه در ادامه با اشاره به انتصاب نوروززاده به عنوان مدیر عامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: هنگامی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی بدون مدیرعامل ماند قصدم این بود که فرد جوان‌تری را به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب کنم، اما نشد. دکتر نوروززاده هم از من جوان‌تر هستند من ۳۰ سال با آقای نوروززاده آشنایی دارم. هنگامی که من وزیر بودم آقای نوروززاده رییس کمیسیون انرژی بودند و در پارس جنوبی و ستاره خلیج فارس با هم همکاری نزدیک داشتیم.

وی با تاکید بر این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی یک سازمان تنظیم کننده و حمایت کننده است، افزود: این شرکت باید برای اجرای طرح‌های بخش خصوصی یا خصولتی کمک کند. ما از افرادی که می‌خواهند دراین صنعت سرمایه‌گذاری کنند حمایت می‌کنیم.

وزیر نفت در مورد وظایفی که برعهده مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گذاشته توضیح داد: آقای نوروززاده باید به پیشبرد طرح‌های میان دستی پتروشیمی کمک کند. همچنین با این که وظیفه طرح‌های پایین دستی به عهده وزارت صنعت است، باید وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به وزارت صنعت کمک کند. همچنین آقای نوروززاده باید طرح‌های GTP و GTX را برای اشتغالزایی انجام دهند. از سوی دیگر توسعه مناطق ویژه و زیربناها در عسلویه و بندر امام خمینی (ره) جزو وظایف ایشان است.

زنگنه با بیان این که تاکید بر جوان‌گرایی به معنی حذف افرادی که سن بالاتری دارند نیست، اظهار کرد: جوان‌ها باید زودتر به میدان بیایند به طور کلی ماهیت صنعت نفت به این صورت است که بخشی از آن باید توسط افرادی که سن بالاتری دارند اداره شود. هرکس باید در جای خودش باشد نسل ما تا پنج سال دیگر می‌تواند فعالیت کند و صنعت نفت باید پنج سال دیگر توسط افراد ۴۰ تا ۴۵ ساله اداره شود.

وی از پررنگ‌تر شدن نقش زنان در صنعت نفت خبر داد و گفت: توجه اصلی ما در صنعت نفت به بانوان زمانی است که در بین جوانانی که برای تصمیم گیری برای صنعت نفت انتخاب می‌شوند حضور زنان بیشتر خواهد شد. از این به بعد در استخدام‌ها بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد خانم‌ها به کار گرفته خواهند شد و تبعیض‌های ناروایی که علیه خانم‌ها در صنعت نفت وجود داشت کنار گذاشته خواهد شد. از این به بعد در استخدام‌ها، آگهی‌ها و دانشگاه‌ها فرقی بین خانم‌ها و آقایان در صنعت نفت نخواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت