ناصر مسعودی معروف به بلبل گیلان متولد سال ۱۳۱۳ در رشت است. از اساتید او می‌توان به نام‌هایی چون شهنازی و بحرینی اشاره کرد. او قبل از انقلاب از خوانندگان برنامه گلها بود. از او در مدت حدود نیم قرن فعالیت هنری بیش از ۵۰۰ ترانه به جا مانده است. این هفته گفتگویی کوتاه با مسعودی داشتیم.

آقای مسعودی چه فعالیت‌هایی را برای ماه‌های آینده در نظر دارید انجام دهید؟

بعد از آلبوم “حالا چرا” قصد داریم آلبومی را منتشر کنیم که از کارهای شیون فومنی در آن استفاده شده است و برای این آلبوم دنبال اسپانسر هستیم. در مورد برگزاری کنسرت نیز باید بگویم سال گذشته به دلیل اصرار علاقه‌مندان و جوانان، کنسرتی را دی‌ماه برگزار کردیم که اجرای بسیار موفقی بود و استقبال خوبی شد، حال اگر شرایط مهیا شود ممکن است آذرماه امسال نیز چند شبی کنسرت داشته باشیم.

اگر درد دلی دارید برای خوانندگان بفرمایید

گفتن درد دل بیشتر خودمان را آزرده‌خاطر می‌سازد، من حرف‌هایم را در سینه‌ام نگه داشته‌ام و حتماً همه آن‌ها را در کتاب خاطراتم منتشر خواهم کرد.

چه توصیه و نکته‌ای برای هنرجویان آواز دارید؟

به هنرجویان و علاقه‌مندان به آواز اصیل ایرانی که صاحب صدا هستند توصیه می‌کنم، از تقلید دوری کنند. متأسفانه امروزه هر کسی را با ابزارهای صدابرداری می‌توانند خواننده کنند و من صداسازی را هم قبول ندارم. خطاب من فقط به کسانی است که به صورت خدادادی دارای صدا هستند که سعی کنند از تقلید دوری کنند و هر وقت به تقلید نزدیک شدند، خودشان باید از این موضوع فاصله بگیرند. البته من مخالف موسیقی پاپ نیستم ولی به شرطی که کسی که می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند، اصول حرفه‌ای ژانر پاپ را رعایت کند.