اسکان و اطعام هزاران زائر ایرانی در کاظمین


اسکان و اطعام هزاران زائر ایرانی در کاظمین

کاظمین - تعداد بسیاری از زائران ایرانی قبل از شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) خود را به کاظمین رسانده که توسط موکب‌هایی که در این شهر برپا شده پذیرایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، کنار حرم امام کاظم و امام جواد(ع)، روبه‌روی باب امام علی(ع) چادرهای بزرگی برپا شده که هزاران نفر از زائران ایرانی در این چادرها اسکان داده می‌شوند.

مسئولیت مدیریت و برنامه‌ریزی اسکان و اطعام این خیابان با موکب‌های استان خراسان رضوی است.

این موکب‌ها از ۶ آبان راه‌اندازی شده و تا ۲۴ آبان میزبان زائران هستند.

مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس به خبرنگار مهر، گفت: ۱۷ موکب در خیابان امام علی(ع) راه‌اندازی شده و روزانه ۱۵ هزار پرس ناهار و ۱۵ هزار پرس شام برای زائران تدارک دیده می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام حسن رضا صفاجو، ۹۰ خادم از ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد در این چادرها فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۳۵ نفر زن و ۶۵ نفر مرد هستند.

وی با اشاره به فعالیت تعدادی از روحانیون در این موکب‌ها اظهار کرد: اقامه نماز جماعت، برپایی حلقه‌های معرفت، پاسخگویی به سئوالات دینی و شرعی، هم‌نشینی با زائران و... از فعالیت‌های این روحانیون است.

مسئول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات مشهد مقدس گفت: در یکی از چادرها خدمات رایگان شامل پیرایش مو، واکس‌زدن کفش‌ها، دوخت کوله‌پشتی و وسایل زائران ارائه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری