صرفه جویی 3 میلیون یورویی با ساخت و تحویل 46 واگن شرکت واگن پارس اراک


به گزارش شاتا رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت : 10 واگن باری لبه بلند به سفارش شرکت فولاد خراسان، 10 دستگاه واگن 6 محوره به سفارش شرکت توکاریل، 10 دستگاه واگن فله بر برای شرکت پارسیان ریل شرق، چهار دستگاه...

صرفه جویی 3 میلیون یورویی با ساخت و تحویل 46 واگن شرکت واگن پارس اراک

به گزارش شاتا رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی گفت : 10 واگن باری لبه بلند به سفارش شرکت فولاد خراسان، 10 دستگاه واگن 6 محوره به سفارش شرکت توکاریل، 10 دستگاه واگن فله بر برای شرکت پارسیان ریل شرق، چهار دستگاه واگن مسافر بری برای شرکت رجاء، 2 واگن مسافربری ترنست به سفارش شرکت رجاء و 6 دستگاه استراکچر واگن مترو نیز به شرکت واگن سازی تهران در واگن پارس اراک تولید شده که امروز به صورت رسمی به ناوگان ریلی کشور پیوست.

محمدرضا حاجی پور افزود: ساخت 42 دستگاه استراکچر واگن مترو در برنامه ریزی های از پیش تعیین شده امسال این شرکت هدفگذاری شده که تاکنون 38 دستگاه آن به شرکت بهره بردار تحویل شده است.

وی همچنین اعلام کرد: ساخت 100 دستگاه واگن باری لبه بلند نیز امسال در برنامه های کاری واگن پارس بود که تمامی این تعهدات جامه عمل پوشیده و واگن های مذکور به شرکت های بهره بردار تحویل شده است.

حاجی پور اضافه کرد: ساخت 75 دستگاه واگن 6 محور نیز در دستور کار برنامه های امسال این شرکت در سال جاری است که تا کنون 40 دستگاه آن ساخته و تحویل شرکت بهره بردار شده است.

به گفته وی ، ساخت 100 واگن فله بر انواع غلات نیز امسال هدفگذاری شده بود که تا کنون 20 دستگاه ساخته شده و به 2 شرکت بهره بردار تحویل شده است.
در این مراسم همچنین استاندار مرکزی اظهار کرد: شرایط امروز شرکت واگن پارس نشان از عزم جدی مدیریت و تلاش آنها در جهت رونق تولید دارد و مجموعه دولت در استان نیز اهتمام ویژه ای در جهت حمایت از صنایع دارند.

سید علی آقازاده با بیان اینکه شرکت واگن پارس اراک ظرفیت تولید یک هزار انواع واگن باری و مسافربری را دارد، اضافه کرد: هر مجموعه اقتصادی که به دنبال خرید این شرکت است باید بتواند روند تولید را در این مجموعه حفظ کند و بهبود بخشد و در سایه مدیریت صحیح بستر باروری حداکثری ظرفیت را در تولید فراهم کند.

آقازاده اظهار کرد: ساخت واگن های خود کششی که با سرعت 160 کیلومتر در ساعت و بدون لوکوموتیو در واگن پارس آغاز شده که این ظرفیت در تمام کشور ایران بی نظیر است و باید به عنوان توان منحصر به فرد معرفی شود و رشد یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت