افزایش کتاب‌خانه‌های سیار، درخواست کودکان سیستانی از استاندار


افزایش کتاب‌خانه‌های سیار، درخواست کودکان سیستانی از استاندار

اعضای مراکز کانون در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان خواستار راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی شدند تا فرصت کتاب خواندن را برای تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان فراهم کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اعضای مراکز کانون در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که چه‌قدر رسیدگی به امور یک استان پهناور مشکل است، سخن خود را آغاز کردند و گفتند: ما می‌دانیم که این کار حتی از نوشتن مشق شب هم سخت‌تر است به همین خاطر این‌جا آمده‌ایم که بگوییم حاضریم به شما کمک کنیم و درباره‌ی مسایل مهم کودکان با شما سخن بگوییم.

اعضای کانون در ادامه با اشاره به این‌که تعداد مراکز کانون در استان نسبت به جمعیت کودک و نوجوان کم است خواستار راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی شدند تا فرصت کتاب خواندن را برای تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان فراهم کنند.

به گفته‌ی این اعضای کانون، کتاب‌خانه‌ی سیار می‌تواند حال بچه‌ها را بهتر کند زیرا به وسیله‌ی کتاب یاد می‌گیریم که انسان‌ها و دیگر موجودات طبیعت را دوست داشته باشیم و فردای زیباتری برای استان بسازیم.

بچه‌ها در پایان این دیدار از استاندار خواستند با توجه به عصر پیشرفت سریع فن‌آوری، مراکز کانون را برای آنان تجهیز کند تا بتوانند با علم روز پیش بروند.

در ادامه‌ی این دیدار علی اوسط‌هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان ضمن خیرمقدم به اعضای کانون گفت: ابتکار ارزشمندی است که خواسته‌ها را عزیزانی بیان کنند که در اوج صداقت، مهر و سلامتی هستند زیرا این صدا، صدای پاک و زلال است.

وی صدای کودکان کانون را نماینده‌ی صدای همه‌ی شهروندانی دانست که بزرگ‌ترها را به فردایی پر از سعادت و عزت امیدوار می‌کند.

او در ادامه برگزاری چنین نشست‌هایی را سرشار از عشق، زیبایی، مطالبه‌گری و توجه به حقوق شهروندی دانست و افزود: امروز شما بذر قشنگی در فکر من کاشتید و من باید قدر این نعمت را بدانم و برای رویش آن تلاش کنم تا بیشتر به فکر کودکان کار و کودکانی که در دورترین نقاط استان زندگی می‌کنند باشم.

به اعتقاد استاندار سیستان و بلوچستان صحبت‌های کودکان و نوجوانان هم‌چون سرودی دسته جمعی است که هنر و بیان به طور هم‌زمان در آن به کار رفته است. او قول داد تا در یکی از نشست‌های اعضای کانون شرکت کند تا بتواند صحبت‌های آنان را گوش کند و یادداشت‌های بیشتری از راهنمایی‌های آنان بردارد.

هاشمی سپس به کودکان بازمانده از تحصیل نیز اشاره کرد و گفت: اکنون که شما به این زیبایی سخن می‌گویید، با تمام تلاشی که صورت گرفته، تعداد زیادی از هم سن و سال‌های شما هستند که هنوز نتوانسته‌اند به مدرسه بروند و خواندن و نوشتن یاد بگیرند درنتیجه باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا دیگر بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

وی در پایان با ذکر مثالی از تاثیر بهار بر طبیعت که باعث رویش جوانه از دل سخت‌ترین صخره‌ها می‌شود به بچه‌ها گفت: این درس طبیعت به ماست که به ما می‌گوید اگر بهاری باشیم می‌توانیم دل‌های سخت را هم شکوفا کنیم پس برایتان اندیشه‌ای سبز و بهاری آرزو می‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همان داند