مهیار علیزاده:آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان مستر شده و آماده انتشار است


«مهیار علیزاده» چندی پیش در فستیوال موسیقی «ومکس» لهستان حضور داشت و عکس‌های متنوعی از دیدارش با هنرمندان ایرانی حاضر در این اتفاق موسیقایی منتشر کرد. او همچنین در لهستان به تماشای اجرای «علیرضا قربانی» و گروهش نشست. این آهنگساز برجسته که اخیراً به ایران برگشته در آخرین روز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات مهمان غرفه سایت «موسیقی ما» بود. در...

مهیار علیزاده:آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان مستر شده و آماده انتشار است«مهیار علیزاده» چندی پیش در فستیوال موسیقی «ومکس» لهستان حضور داشت و عکس‌های متنوعی از دیدارش با هنرمندان ایرانی حاضر در این اتفاق موسیقایی منتشر کرد. او همچنین در لهستان به تماشای اجرای «علیرضا قربانی» و گروهش نشست. این آهنگساز برجسته که اخیراً به ایران برگشته در آخرین روز بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات مهمان غرفه سایت «موسیقی ما» بود. در جریان گپی که با مهیار علیزاده داشتیم او درباره حضورش در این فستیوال و همچنین آثاری که در دست انتشار دارد توضیحاتی را عنوان کرد.

این هنرمند ابتدا درباره حضورش در فستیوال و نمایشگاه موسیقایی ومکس و پروژه بین‌المللی که در دست تولید دارد گفت:«من در فستیوال ومکس اجرایی نداشتم اما در حاشیه این فستیوال با دو هنرمند بین‌المللی بابت دو پروژه مختلف دیدار کردم. آقای احسان رسول‌اف به عنوان تهیه‌کننده گروه‌های فیوژن داخلی و چند دوست دیگر در نمایشگاه مرتبط با فستیوال ومکس حضور داشتند. از سوی دیگر «علیرضا قربانی» به همراه گروه چهار نفره خود در بزرگترین و معروف‌ترین سالن آن شهر اجرایی را روی صحنه بردند. من شانس این را داشتم که هم اجرای علیرضا قربانی و گروهش را ببینم و هم دیداری با برخی دوستان داشته باشم. مانند همین نمایشگاه مطبوعات، یک نمایشگاه با حضور موزیسین‌ها و ناشران در آن شهر برقرار بود و اتفاقاً ورود برای عموم آزاد نبود و فقط موزیسین‌ها با کارت ورود می‌توانستند حضور پیدا کنند و گروه‌ها و آثار خود را معرفی نمایند. مثلاً یک گروه از کرواسی به ناشری از انگلستان معرفی می‌شد تا برای سال‌های بعد همکاری کنند. من با ناشر خاصی صحبت نکردم ولی این فستیوال و نمایشگاهش تجربه خوبی بود.»

او برای اولین‌بار جزئیات بیشتری از این اثر بین‌المللی را تشریح و اعلام کرد:«در پیش‌تولید یک آلبوم موسیقی هستم که در آن چند نوازنده بین‌المللی حضور دارند. نوازندگی در این آلبوم به شکل ارکستر بزرگ نیست که نقش‌های آنها گم شود. نوازندگان سولیست هستند که نقش پررنگی دارند. هدفم این است که این آلبوم در خارج از ایران معرفی شود. هنوز راجع به خواننده‌اش به نتیجه‌ قطعی نرسیده‌ام که یک یا دو خواننده داشته باشد. اما به احتمال خیلی زیاد باکلام است. با چند خواننده بین‌المللی معروف و غیرمعروف در حال مذاکره هستم اما این آلبوم بیشتر حول محور موسیقی می‌چرخد ولی باکلام است. تلاش من خواهد بود که این آلبوم نشر داخلی هم داشته باشد و به همین دلیل سعی می‌کنیم موازین و قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد ایران در آلبوم رعایت شود تا بتوانیم هم در ایران و هم در خارج از کشور عرضه کنیم.»

علیزاده همچنین از آخرین فعالیت‌های هنری خود در اتریش هم اینگونه سخن گفت:«در حال حاضر مشغول ضبط چند قطعه برای چند نفر مختلف در اتریش هستم. یک پروژه واحد نیست و چند کار مختلف است اما امکان دارد همین کار بین‌المللی را در اتریش ضبط کنم.»

او در ادامه آخرین وضعیت آثاری که داخل ایران تولید کرده را هم به این شکل توضیح داد:«کارهای آلبوم علیرضا قربانی و همایون شجریان که به نام آلبوم مشترک مطرح شده خیلی وقت است که به اتمام رسیده است. مسترینگ شده و منتظر انتشار است اما تصمیم نهایی را در این زمینه علیرضا قربانی و همایون شجریان اتخاذ می‌کنند. طبق صحبت‌هایی که شنیده‌ام امکان انتشار این آلبوم در سال جاری وجود دارد. یک آلبوم دیگر با آهنگسازی مشترک فردین خلعتبری و من داریم که خواننده آن محمد معتمدی است. شرکت «آوای باربد» ناشر این است و حدود یک سال پیش مستر آن را تحویل دادیم و من هم مثل شما منتظر انتشارش هستم. به اندازه خودم حتماً از ناشر پیگیری می‌کنیم تا این آلبوم را هم در سال جاری ارائه کنیم. آلبوم من و آقای مهران مدیری هم نیمه‌کاره باقی مانده و به دلیل مشغله کاری و سفرهای ایشان نتوانستیم این پروژه را تکمیل کنیم. آلبومی که با هادی فیض‌آبادی داشتم هم مراحل اخذ مجوز را سپری کرده و تا جایی که در جریان هستم مراحل اولیه انتشار را سپری می‌کند. به غیر از این آثار، سعی می‌کنم آن آلبومی که با چند هنرمند بین‌المللی تولید خواهد شد را هم امسال منتشر کنم.»

سوال بعدی ما از مهیار علیزاده درباره حضورش در پروژه‌های سینمایی بود که اعلام کرد:«فعلاً با هیچ پروژه سینمایی مشغول کار نیستم. هنوز پیشنهادی به من ارائه نشده و اگر پیشنهاد موسیقی فیلم داشته باشم هم سخت قبول می‌کنم. چون تمرکز کاری من روی آثار است و در حال حاضر قصدی برای کار در حوزه موسیقی فیلم ندارم.»

در بخش پایانی آهنگساز «حریق خزان» و «دخت پری‌وار» این نکات را درباره سایت «موسیقی ما» عنوان کرد:«خوشحال هستم که چنین سایت و مجموعه همگنی وجود دارد که اعضایش تغییر چندانی نمی‌کند و سایت «موسیقی ما» به شنیده شدن کارهای بچه‌های موسیقی کمک کرده است. جشن «موسیقی ما» هم انگیزه بیش از پیش به اهالی موسیقی داده است. درباره انتقاد هم برخی نکات ریز وجود دارد. مثلاً یک مرتبه گزارش کنسرتی را منتشر کردید که همه آثار آن برنامه ساخته من بود ولی هیچ اسمی از خودم در گزارش وجود نداشت. این مورد که سهواً رخ داده بود بعداً اصلاح شد اما در چنین موارد جزئی خوب است که دقت نظر بیشتری صورت گیرد.»

مهیار علیزاده نهایتاً درباره جشن سالانه «موسیقی ما» که قرار است ۲۵ آذر برگزار شود گفت: «الان چند جشن در موسیقی و سینما برگزار می‌شود که اتفاقات مهمی هستند. از شما خواهش می‌کنم که به برگزاری منظم جشن «موسیقی ما» توجه ویژه داشته باشید. مثلاً یکی از جشن‌های مهم ما هست که همه از بی‌نظمی‌های برنامه و تأخیرها گلایه دارند. یعنی اصلاً به افراد خوش نمی‌گذرد و معطل می‌شود. از سوی دیگر به نظر من صحبت‌های هنرمندان پس از دریافت جایزه مناسب نیست و وقت برنامه را می‌گیرد. این صحبت‌ها را می‌توان بعداً در قالب یادداشت برنده‌ها یا فیلم‌ اختصاصی صحبت‌‌های آنها منتشر کنید. امسال که در برج میلاد هستید طبیعتاً مخاطبان بیشتری به سالن می‌آید و صحبت‌های طولانی پس از جوایز از حوصله برنامه خارج است و فکر می‌کنم این صحبت‌ها مجموعاً حدود یک ساعت شود. در کل اگر جشن «موسیقی ما» در زمینه نظم زمان دقیق‌تر شود شکیل‌تر خواهد شد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!