تعلل سازمان تعاون روستایی در خرید سیب درختی کشاورزان اهر


تعلل سازمان تعاون روستایی در خرید سیب درختی کشاورزان اهر

اهر - نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، از تعلل سازمان تعاون روستایی در خرید سیب درختی کشاورزان شهرستان اهر انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیت الله عبدالهی دوشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان اهر گفت: متأسفانه با وجود اینکه از شهریور ماه نامه ای برای خرید میوه های درجه سه کشاورزان به سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی ارسال شده، اما بی توجهی و خودداری از عمل به مفاد نامه باعث شده که سازمان تعاون روستایی از خرید میوه های درجه سه کشاورزان شهرستان اهر اجتناب کند.

وی، افزود: وقتی کسانی که داعیه حمایت از کشاورزان را دارند و متولی خرید محصولات باغی از باغداران هستند، خودشان در حل مشکلات مردم مانع تراشی می کنند، دیگر از سایر ادارات و تشکل ها چه انتظاری داریم.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، نبود صنایع تبدیلی را باعث از بین رفتن میوه و نارضایتی باغداران شهرستان اهر عنوان کرد و گفت: سالانه ۱۳ هزار تن سیب قره قرمزی در این منطقه تولید می شود که با توجه به حساس بودن این محصول، بایستی هرچه زودتر مصرف و یا صادر شود.

وی، خواستار تسریع در احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر شد و گفت: با احداث این کارخانه ضمن سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی، برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌ زایی خواهد شد که در صورت تعلل تا آخر پیگیر احداث آن خواهیم شد.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه کارخانه معدن مس انجرد توسط بخش خصوصی احداث شده است، با حل مشکلات اجتماعی و حل مشکل صدور مجوز زیست محیطی برای افتتاح آمده است که طبق اعلام سرمایه گذار بخش خصوصی در سال جاری افتتاح خواهد شد.

عبدالهی، با اشاره به احداث بزرگراه اهر - هریس - تبریز گفت: اگر این پروژه به پایان برسد، قطعا موانع توسعه منطقه ارسباران به ویژه شهرستان های اهر و هریس نیز از پیش رو برداشته خواهد شد که به صورت ویژه پیگیر این موضوع هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق