کاترین اشتون: خروج آمریکا از برجام یعنی این کشور نمی‌تواند به تعهداتش پایبند بماند


کاترین اشتون: خروج آمریکا از برجام یعنی این کشور نمی‌تواند به تعهداتش پایبند بماند

مسئول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا در اندیشکده انگلیسی چتم هاوس درباره توافق هسته‌ای ایران سخنرانی کرد.

کاترین اشتون: خروج آمریکا از برجام یعنی این کشور نمی‌تواند به تعهداتش پایبند بماندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا در اظهاراتی در اندیشکده انگلیسی چتم هاوس درباره ارزیابی توافق هسته ای ایران بعد از گذشت دو سال گفت: اگر آمریکا از توافق هسته ای ایران خارج شود، پیامی را به جهان مخابره می کند مبنی این کشور نمی تواند به تعهداتش پایبند بماند.

کاترین اشتون افزود: آنچه در نتیجه برجام حاصل شد، فوق العاده بود. هیچ کس چند ماه قبل از این توافق، بر روی موفقیت آن شرط‌بندی نمی کرد.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من توافق هسته ای ایران از مهمترین و پیچیده ترین توافق نامه هایی است که با ایران امضا شده است. هنگامی که من مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودم، توافق با ایران بزرگ ترین چالش ما بود، توافق هسته ای با ایران توافقی استثنایی است.

مسئول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا تاکید کرد: افراد به جای نگاهی کلی‌تر به این توافق، درگیر جزئیات آن شده اند و با آن مخالفت می کنند.

همچنین اولیویا بیر، رئیس اداره آموزش امور بین الملل اندیشکده چتم هاوس انگلیس همزمان با برگزاری میزگردی در این اندیشکده درباره برجام با حضور جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی سابق اتحادیه اروپا، در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت برجام همچون الگویی برای کره شمالی عمل می کند و امنیت بیشتر منطقه را تضمین می کند. کنار گذاشتن این توافق اعتبار آمریکا را تضعیف می کند.

انتهای پیام/

سخنرانی کاترین اشتون در اندیشکده انگلیسی چتم هاوس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟