ذخیره قطعی بیش از 100میلیون تنی فسفات در کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش شاتا، داریوش دیودیده در بازدید از طرح‌های صنعتی و معدنی شهرستان چرام با اعلام این مطلب، افزود: بیشترین ذخایر فسفات کشور با ذخیره احتمالی۲۸۰میلیون تن دراستان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. وی با اشاره به وجود...

ذخیره قطعی بیش از 100میلیون تنی فسفات در کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش شاتا، داریوش دیودیده در بازدید از طرح‌های صنعتی و معدنی شهرستان چرام با اعلام این مطلب، افزود: بیشترین ذخایر فسفات کشور با ذخیره احتمالی۲۸۰میلیون تن دراستان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
وی با اشاره به وجود بزرگترین معدن فسفات استان با ظرفیت ۸۰ میلیون تن در شهرستان چرام، افزود: عملیات اکتشافی معدن فسفات چرام از سال ۱۳۴۹ اغاز شده است که تا سال ۱۳۷۲ به طول انجامید و پس از مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی شروع شد.
دیودیده ابراز کرد: براساس برآوردها با بهره برداری اولیه از این معدن، برای ۶۰۰نفر و در دراز مدت برای یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
فسفات چرام با حمایت دولت تدبیر و امید وارد فاز اجرایی شد
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: معدن فسفات چرام پس از ۵۰ سال انتظار و با حمایت دولت تدبیر و امید در شهریور امسال وارد عملیات اجرایی شد.
این مسؤول در ادامه ابراز کرد: ذخیره قطعی ماده معدنی بوکسیت در این استان نیز افزون بر ۸۷۰ هزارتن است. همچنین حجم سرمایه گذاری واحدهای معدنی به بهره برداری رسیده در استان بیش از ۸۳۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۸۳۰ نفر است که این میزان سرمایه گذاری در قالب ۷۷ فقره واحد معدنی بهره برداری شده و ۵۳۳ طرح صنعتی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
این مسؤول در ادامه بیان کرد: ۴۱۴ مورد از مجموع ۵۳۳ طرح صنعتی د ر حال اجرا در کهگیلویه و بویراحمد دارای پیشرفت فیزیکی ۴۰تا ۹۹درصد هستند که 2.04 درصد طرح‌های صنعتی کشور را شامل می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: با بهره برداری از مجموع طرح‌های درحال اجرای صنعتی، سهم کهگیلویه و بویراحمد در صنعت کشور حدود 4 درصد افزایش می یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس