صدور254 ضمانت و بیمه نامه معدنی به ارزش 300 میلیارد تومان در دولت یازدهم/ با حمایت صندوق بیمه فعالیتهای معدنی ریسک اعطای تسهیلات بانکها صفرمی شود


به گزارش شاتا مهدی کرباسیان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرحهای معدنی صندوق بیمه فغعالیتهای معدنی و بانک صنعت و معدن اعلام کرد: صندوق بیمه فعالیت های معدنی قبل از دولت یازدهم در لیست واگذاری قرار گرفته بود که...

صدور254  ضمانت و بیمه نامه معدنی به ارزش 300 میلیارد تومان در دولت یازدهم/ با حمایت صندوق بیمه فعالیتهای معدنی ریسک اعطای تسهیلات بانکها صفرمی شود

به گزارش شاتا مهدی کرباسیان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرحهای معدنی صندوق بیمه فغعالیتهای معدنی و بانک صنعت و معدن اعلام کرد: صندوق بیمه فعالیت های معدنی قبل از دولت یازدهم در لیست واگذاری قرار گرفته بود که با آغاز به کار دولت تدبیر و امید از حوزه واگذاری خارج و به کار خود ادامه داد و اکنون این صندوق جزو اصلی ترین واحدهای حمایتی از حوزه معدن وصنایع معدنی توسط دولت است.

وی افزود: در ابتدا دولت یازدهم، سرمایه اولیه این صندوق 10 میلیارد تومان بود که با افزایش 10 برابری طی 4 سال؛ سرمایه آن به 110 میلیارد تومان رسید و در حال حاضر این صندوق تا سقف 400 میلیارد تومان اعطای تسهیلات به معدنکاران در قالب وام و ضمانت نامه اختصاص داده است.
کرباسیان با اشاره به اقدامات حمایتی بانک صنعت و معدن گفت : این بانک در 7 طرح فولادی نیز گشایش های اعتباری را انجام داد و درحوزه معدن کاران کوچک و متوسط نیز صندوق بیمه فعالیت های معدنی با قبول پروانه های بهره برداری معادن می تواند حامی اصلی بخش معدن باشد و بانکها با ریسک صفر درصد نسبت به اعطای وام اقدام کنند.

وی با ابراز قدردانی از حمایت های وزیر صنعت، معدن و تجارت از حوزه معدن و صنایع معدنی عنوان کرد: به دنبال این هستیم محدوده هایی که ریسک آن ها به حداقل رسیده را واگذار کنیم. در این زمینه آگهی مناقصه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای 15 پهنه معدنی و 5 محدوده امید بخش مس، طلا و سنگ آهن در هفته های آتی اعلام می شود.

رییس سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی با اشاره به اینکه نقشه یکصد هزارم پتانسیل های معدنی تا پایان آذرماه آماده می شود گفت: حمایت از صندوق بیمه در جهت حمایت از بخش خصوصی از الزامات این حوزه محسوب می شود و در این زمینه دفاتر صندوق بیمه در تمام استان ها تشکیل شده است.
خبرنگار : منصوره قنبری




عکس: داریوش زرین خط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان