انحصار در آلومینیوم سندیت ندارد/ 294 هزار تن شمش آلومینیوم توسط 3 تولید کننده در سال 95 تولید شد


به گزارش شاتا،️ در پاسخ به ادعای خلاف واقع برخی رسانه ها در خصوص انحصار در تولید آلومینیوم ، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت توضیحاتی جهت شفاف سازی ارایه داد: بر اساس ابلاغیه وزارت...

انحصار در آلومینیوم سندیت ندارد/ 294 هزار تن شمش آلومینیوم توسط 3 تولید کننده در سال 95 تولید شد
به گزارش شاتا،️ در پاسخ به ادعای خلاف واقع برخی رسانه ها در خصوص " انحصار در تولید آلومینیوم " ، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت توضیحاتی جهت شفاف سازی ارایه داد:
بر اساس ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت به بورس کالا ، سه شرکت تولیدی ایرالکو، المهدی و هرمزال متعهد به عرضه مستمر و منظم ماهیانه 16 هزار تن شمش خالص ( میانگین هفتگی 4000 تن ) در بورس شدند.
در سال گذشته توسط سه تولیدکننده ، 294 هزار تن شمش آلومینیوم تولید شد که از این مقدار 112 هزارتن آن برای تامین مواد اولیه(پودر آلومینا) صادرات انجام شد و 182 هزارتن جهت تامین نیاز صنایع پایین دستی عرضه داخلی داشت.
همچنین در جلسه‌های متعددی که با حضور تولیدکنندگان و مصرف کنندگان (صنایع پایین دستی ) در ایمیدرو و بورس کالای ایران در مهرماه تشکیل شد، موضوع مجددا بررسی و در نامه‌ای از سوی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عرضه مقدار اعلام شده مجددا تاکید شد.
بر این اساس با توجه به همکاری شرکت‌های تولیدکننده، انحصار در آلومینیوم سندیت ندارد و در صورت مشاهده اقدام قانونی به عمل خواهد آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!