کاهش 12تا 15درصدی قیمت میوه و تره‌بار در مناطقی با اقشار کم درآمد/ واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره بار از طریق برگزاری مزایده سراسری


کاهش 12تا 15درصدی قیمت میوه و تره‌بار در مناطقی با اقشار کم درآمد/ واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره بار از طریق برگزاری مزایده سراسری

به گفته رییس سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران، در بعضی از مناطق که اقشار کم درآمد زندگی می‌کنند، قیمت اقلام فروشی 12تا 15درصد از قیمت کل کم‌تر است و بیشتر به شکل فله‌ای عرضه می‌شود.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ عبدالحسین رحیمی در پاسخ به این سوال که نظام واگذاری غرفه ها به بهره برداران به چه نحوی است به اقتصادآنلاین گفت: تمام‌ غرفه‌های سازمان میادین، 244 بازار ما از طریق برگزاری مزایده سراسری واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: تولید کنندگان، تامین کنندگان و توزیع کنندگانی که این اطلاعیه و فراخوان را می‌بینند در این مزایده شرکت می‌کنند. شورای اسلامی‌شهر برای هر کاربری و غرفه یک قیمت پایه مصوب کرده و شرکت‌کنندگان نمی‌توانند از آن پایین‌تر بروند.

رحیمی با اشاره به اینکه هر کسی بالاترین قیمت را بدهد، برنده غرفه می‌شود، اضافه کرد: قیمت پایه شورای شهر بالا نیست ولی نظام‌کاری و اجرایی مزایده به این صورت است که هر کس بالاترین قیمت را بدهد، غرفه را برنده می‌شود. سازمان میادین و شهرداری تهران در تعیین قیمت هیچ دخالتی ندارند.

او ادامه داد: بعد از تعیین قیمت در کمیسیون معاملات با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور برنده را انتخاب می‌کنند و قرارداد می‌بندند. این قرارداد مبنایی بین ما و بهره بردار است. ما بر طبق آیین‌نامه نظارتی که مصوب شورای شهر است بر غرفه‌داران نظارت می‌کنیم.

رحیمی‌گفت اگر بهره‌برداران گرانفروشی یا کیفیت و برخورد نامناسب با مردم داشته باشد جریمه می‌شوند. این کار را بازرس‌ها، ناظرین و روسای بازار ما در محل انجام می‌دهند، در نتیجه با قاطعیت می‌توانم بگویم که گران‌ یا بی‌کیفیت فروشی در بازارهای زیر نظر ما اتفاق نمی‌فتد.

او با بیان اینکه قیمت‌ها در همه بازارهای زیر نظر ما یکسان است، توضیح داد: بازارهایی که سر در آن‌ها آرم و اسم بازار میادین درج شده، زیر نظر ما هستند و مابقی متعلق به اصنافی مثل خرده‌فروشان میوه و دیگر افراد هستند که ارتباطی با ما ندارند. بارها پیگیر شده‌ایم تا نام بازار میوه و تره‌بار را انحصاری کنیم اما قانون تاکنون به ما این اجازه را نداده است.

رحیمی‌با اشاره به 244بازار میوه‌تره‌بار که زیر نظر شهرداری تهران هستند، تاکید کرد: حدود 100غرفه فله یعنی «در هم» و مابقی دست چین هستند. دست‌چین‌ها بین ده تا دوازده و بعضی اقلام تا15 درصد افزایش قیمت دارند.

او ادامه داد: در بعضی از مناطق که اقشار کم درآمد زندگی می‌کنند، 12یا 15درصد از قیمت کل کم و بیشتر میوه فله‌ای عرضه می‌کنیم. در بازارهای میوه و تره‌بار تعداد غرفه‌داران زیاد است، اگر یک غرفه‌دار میوه‌ای با کیفیت پایین عرضه کند، خریدار به سراغ غرفه دیگری می‌رود و همین موضوع باعث رقابت و عرضه با کیفیت همه غرفه‌ها می‌شود.

به گفته رییس سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران، رییس بازار می‌تواند غرفه را ببندد و جریمه کند. اگر غرفه ای کیفیت محصولش پایین باشد یک نمره منفی می‌گیرد. هر نمره منفی یعنی 5درصد کاهش از اجاره ماهانه‌اش و در عین حال بازرسانی بر روی رییس بازار نیز نظارت دارند تا حقی از کسی ضایع نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل