عوارض زیبایی دندان را جدی بگیرید/ تبعات استفاده خودسرانه از سمعک/ عوارض جراحی قلب باز/ مراجعه فوری به پزشک با مشاهده این علائم


عوارض زیبایی دندان را جدی بگیرید/ تبعات استفاده خودسرانه از سمعک/ عوارض جراحی قلب باز/ مراجعه فوری به پزشک با مشاهده این علائم

بسیاری از اقدامات زیبایی دندان می‌تواند منجر به عوارضی همچون بیماری‌های لثه و تغییر رنگ دندان‌ها شود. به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار...

بسیاری از اقدامات زیبایی دندان می‌تواند منجر به عوارضی همچون بیماری‌های لثه و تغییر رنگ دندان‌ها شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

تبعات استفاده خودسرانه از سمعک

افراد خودسرانه و بدون مراجعه به مراکز رادیولوژی، اقدام به استفاده از سمعک می‌کنند که این کار باعث افزایش مشکلات شنوایی آنها و ایجاد یا بدتر شدن وزوز گوش می‌شود. متاسفانه در بسیاری از این موارد آسیب‌های وارد شده به گوش زیاد است و نمی‌توان به افراد برای بازگشت شنوایی کمک کرد.

عوارض زیبایی دندان را جدی بگیرید/ تبعات استفاده خودسرانه از سمعک/ عوارض جراحی قلب باز/ مراجعه فوری به پزشک با مشاهده این علائممراجعه فوری به پزشک با مشاهده این علائم

به طور معمول از زمانی که فرد به رختخواب می‌رود تا زمانی که به خواب می‌رود باید ۱۰ دقیقه طول بکشد که این روند در بیمارانی که دچار اضطراب هستند یک تا دو ساعت است. از طرف دیگر، کسانی که زمینه افسردگی دارند، خیلی وقت‌ها در اوایل صبح بیدار می‌شوند و دیگر خواب‌شان نمی‌برد، این بی‌خوابی با علائمی مانند سوزش سر همراه است، حتما باید برای بررسی علت بی‌خوابی و کم خوابی و اینکه آیا مزمن هست یا حاد و آیا همزمان بی‌خوابی با بیماری جسمانی و یا روانی همراه است به پزشک مراجعه کنید.

افراد مسن مصرف این ویتامین را فراموش نکنند

ویتامین D و کلسیم باعث افزایش قدرت و هماهنگی در عضلات افراد میانسال نیز می شود که از دلایل عمده ناتوانی عضلات در افراد مسن سطح پایین ویتامین D آنها است. پایین بودن سطح ویتامین D در اطفال باعث بیماری نرمی استخوان می‌شود و کمبود همین ویتامین در بزرگسالان باعث استئوپروز یا پوکی استخوان خواهد شد.

آیا واقعا نمک مضر است؟!

مصرف غذایی سدیم، عمدتا از نمک است. نمک از 40 درصد سدیم تشکیل شده است. کاهش مصرف غذاها با نمک اضافی می‌تواند میزان سدیم در رژیم غذایی تان را کاهش بدهد. حتی اگر شما فشار خون بالا نداشته باشید، باز هم کاهش مصرف سدیم روزانه تان برای شما مفید است. اما کمتر از میزان توصیه شده نمک دریافت کردن هم چیزی است که ابدا توصیه نمی شود، توصیه شده است سدیم که نیمی از نمک را تشکیل می‌دهد، روزانه کمتر از 2300 میلی گرم مصرف شود. این مقدار چیزی معادل 1 قاشق چایخوری نمک در روز است.

عوارض زیبایی دندان را جدی بگیرید/ تبعات استفاده خودسرانه از سمعک/ عوارض جراحی قلب باز/ مراجعه فوری به پزشک با مشاهده این علائم
همیشه صبحانه بخورید

همه متخصصین تغذیه و رژیم غذایی معتقدند که نخوردن صبحانه، افراد را در وعده‎های بعدی حریص‎تر می‎کند. چون صبحانه درواقع استارت سوخت‎وساز بدن را می‌زند و سوخت آن را تا ظهر‎هنگام تامین می‎کند. خوردن صبحانه همچنین تمایل ما را نسبت به تنقلات و هله‎هوله و هر نوع حرص زدن برای زیاده‎روی در ناهار از بین می‎برد. پس همیشه برای داشتن یک روز خوب، یک صبحانه مفصل بخورید و البته میوه و سبزیجات را فراموش نکنید.

غذایی خون ساز برای درمان کم خونی

عسل: این ماده طبیعی بسیار موثر و حیاتی است. مصرف روزی ۱۰۰ میلی گرم عسل، ۰,۴۲ میلی گرم آهن مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. منیزیم و مس موجود در عسل نیز می تواند میزان گلبول های قرمز بدن را افزایش دهد.

عوارض زیبایی دندان را جدی بگیرید/ تبعات استفاده خودسرانه از سمعک/ عوارض جراحی قلب باز/ مراجعه فوری به پزشک با مشاهده این علائم
عوارض جراحی قلب باز

3 درصد از بیماران حین عمل جراحی دچار سکته قلبی می شوند. بالا رفتن بعضی از آنزیم های خاص نشان دهنده بروز سکته قلبی در بیمار، حین عمل جراحی است. در افرادی که دچار درد شدید قفسه صدری قبل از عمل جراحی هستند، رگ اصلی یا 3 رگ قلبی درگیر است و بیماران خانم بیشتر مستعد سکته قلبی حین عمل جراحی هستند.

عوارض زیبایی دندان را جدی بگیرید

بسیاری از اقدامات زیبایی دندان می‌تواند منجر به عوارضی همچون بیماری‌های لثه و تغییر رنگ دندان‌ها شود و این مسئله ضرورت مراجعه افراد به دندانپزشک با تجربه و با تخصص در این زمینه دارد.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان