حمله چیتا به شیر ماده برای دفاع از توله‌هایش | فیلم


چیتا ها بسیار سریع هستند، اما چقدر؟ طبق تحقیقات بی بی سی، آخرین رکورد سرعتی که برای چیتا ها ثبت شده، چیزی در حدود 96 کیلومتر بر ساعت بوده است! این یعنی چیزی در حدود دوبرابر رکورد سرعت اوساین بولت، سریع ترین دونده جهان در دوی صد متر! طول گام های یک چیتا در زمان دویدن، به طور باور نکردنی به چیزی حدود 7 متر می رسد که همین باعث می شود تا نیمی از...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

حمله چیتا به شیر ماده برای دفاع از توله‌هایش | فیلم

حمله گرگ‌ها به گورکن و شیوه دفاعی جالب این حی...

حمله چیتا به شیر ماده برای دفاع از توله‌هایش | فیلم

لحظه‌هایی زیبا از بازیگوشی دلفین‌ها | فیلم...

حمله چیتا به شیر ماده برای دفاع از توله‌هایش | فیلم

فیلم دفاع مادرانه در برابر پلنگ گرسنه...

چیتا ها بسیار سریع هستند، اما چقدر؟ طبق تحقیقات بی بی سی، آخرین رکورد سرعتی که برای چیتا ها ثبت شده، چیزی در حدود ۹۶ کیلومتر بر ساعت بوده است! این یعنی چیزی در حدود دوبرابر رکورد سرعت اوساین بولت، سریع ترین دونده جهان در دوی صد متر! طول گام های یک چیتا در زمان دویدن، به طور باور نکردنی به چیزی حدود ۷ متر می رسد که همین باعث می شود تا نیمی از زمان دویدن خود را در هوا به سر ببرد!

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر یک چیتا در حدود ۳ ثانیه است که فقط با ماشین های مسابقه ای رده بالا قابل مقایسه است! چیتا ها، شتاب و سرعت خودشان را مدیون ران، مفصل های شانه و ستون فقرات قابل ارتجاعشان هستند. اما محدویدت هایی برای این سرعت نیز وجود دارد. یک چیتا فقط در حدود ۲۰ ثانیه فرصت دارد تا شکارش را با این سرعت شکار کند.

این یوزپلنگ ها، در اصل گربه های بزرگ تنهایی هستند که از سرعت بالایی برخوردارند. اما متاسفانه قابلیت انجام بسیاری از کار هایی که همسانان آن ها به راحتی انجام میدهند را ندارند. آن ها غرش نمی کنند و در غرششان بیشتر شبیه خر خر یا خش خش است. دید چشمان آن ها در شب تقریبا مانند انسان است که در گربه سانان و حیوانات شکاری یک ضعف بزرگ است! در واقع چیتا ها ترجیح می دهند در اوایل صبح و بعد از ظهر شکار کنند. چیتا ها در بالا رفتن از درخت اصلا خوب نیستند، هرچند که توله های آن ها خیلی برای این کار تلاش می کنند.

(۲۸)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : چیتا, حیات وحش, شیر, فیلم حیوانات وحشی, یوزپلنگ

28
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟