تاسیس صندوق فناوری خطرپذیر در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان


تاسیس صندوق فناوری خطرپذیر در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

سلطانی گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و با همکاری مرکز رشد سازمان پژوهش های صنعتی، صندوق فناوری خطرپذیر تاسیس می‌کنیم.

تاسیس صندوق فناوری خطرپذیر در حمایت از شرکت‌های دانش بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم تفاهم‌نامه همکاری صندوق نوآوری با سازمان پژوهش‌های علمی ایران گفت: طی مدت زمان 4سال، صندوق ماموریت دارد تا ایده را تا رسیدن به یک محصول تجاری حمایت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این مدت 2 هزار و 240 شرکت دانش بنیان از مجموع 3200 شرکت با صندوق تعامل خوب و قابل قبولی داشته‌اند و 17 هزار و 500 میلیارد تومان منابع اختصاص یافته که از این میزان 915 میلیارد تومان پرداخت شده و 800 میلیارد تومان نیز تعهد پرداخت برای اقساط وام های بعدی شرکت‌های دانش بنیان داریم.

ایجاد 70 شغل و تولید 481 محصول توسط شرکت‌های دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری افزود: این شرکت‌ها در مجموع 70 شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده‌اند که 481 محصول ساخته و به بازار عرضه و 47 خط تولید راه اندازی شده است.

سلطانی بیان کرد: مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت شرکت های دانش بنیان فناوری زیستی و بعد از آن فناوری اطلاعات و ارتباطات است رواج یافتن فناوری‌های نوین در بخش خصوصی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی در خصوص امضای تفاهم‌نامه با سازمان پژوهش‌ها گفت: صندوق حمایت از نوآوری و شکوفایی اخیرا اجازه تاسیس نوع خاصی از صندوق‌های پژوهش و فناوری را کسب کرده که صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر است که بر اساس این مجوز می‌تواند 49 درصد سرمایه این نوع از صندوق ها را تامین و بقیه را پژوهشگاه، دانشگاه یا وزارت خانه‌ها تامین کنند.

سلطانی عنوان کرد: سازمان پژوهش‌ها می تواند در تاسیس این صندوق ها پیش قدم باشد و در این‌صورت برای اختراعاتی که در خود سازمان پتنت (سند ثبت اختراع) گرفته‌اند سرمایه گذاری کرده و آنها را تجاری سازی کند.

رئیس صندوق نوآوری گفت: همچنین آمادگی داریم با همکاری مرکز رشد سازمان پژوهش‌های صنعتی نیز صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر تاسیس کنیم تا از شرکت های دانش بنیان شکل گرفته در این مرکز به طور ویژه حمایت شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید